2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
-
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ben blij dat het met weinig kosten opgelost is.Als hij nu wat word bijgespoten staat hij weer te blinken als nieuw en hij zag er enkele weken geleden al niet mis uit.Nog veel gelukkige kilometers gewenst!!!
gisteren was het helaas weeral richting garage: verontrustende geluiden van de rechtervoorkant deden met al vermoeden dat het nu de rechtercardanas was welke de geest gegeven had. Had het zelf al gevoeld met de hoeveelheid vet welke zich overal rondgeslingerd had.
Wesly had al een ruilcardan besteld.
Bij de demontage hadden we wel opgemerkt dat de wangen van de cardanas opeen zaten, maw de verlaging zorgde ervoor dat de wangen van de stofhoes elkaar raakten en daardoor gingen inlopen en uiteindelijk gingen scheuren. Het mooie gat in de stofhoes van de kapotte cardanas gaf al mooi aan wat er met de nieuwe ging gebeuren als de situatie bleef zoals ze was.
De auto eerst 2 cm terug naar boven gezet, maar dat bracht geen soelaas. Wesly heeft dan de stofhoes losgemaakt aan wielzijde en ze wat meer richting wielzijde gebracht (enfin ze sprong al zelf die richting uit bij het losmaken). De wangen lopen nu niet meer tegen elkaar.
360€ was de kostprijs van deze mooie werkzaamheden.
Voor een meeting kan ik de auto dan wat lager zetten als het moet en voor dagdagelijks rijden valt het nu beter mee dan vroeger waar ik werkelijk alles raakte wat er maar te raken was. Niet dat ze nu terug hoog staat aan de voorkant. Uitendelijk toch een goede cm dieper als vroeger met de vast veren waardoor de wielen nu mooi gelijk liggen met de ronding van de voorste wielkast.
Wesly had al een ruilcardan besteld.
Bij de demontage hadden we wel opgemerkt dat de wangen van de cardanas opeen zaten, maw de verlaging zorgde ervoor dat de wangen van de stofhoes elkaar raakten en daardoor gingen inlopen en uiteindelijk gingen scheuren. Het mooie gat in de stofhoes van de kapotte cardanas gaf al mooi aan wat er met de nieuwe ging gebeuren als de situatie bleef zoals ze was.
De auto eerst 2 cm terug naar boven gezet, maar dat bracht geen soelaas. Wesly heeft dan de stofhoes losgemaakt aan wielzijde en ze wat meer richting wielzijde gebracht (enfin ze sprong al zelf die richting uit bij het losmaken). De wangen lopen nu niet meer tegen elkaar.
360€ was de kostprijs van deze mooie werkzaamheden.
Voor een meeting kan ik de auto dan wat lager zetten als het moet en voor dagdagelijks rijden valt het nu beter mee dan vroeger waar ik werkelijk alles raakte wat er maar te raken was. Niet dat ze nu terug hoog staat aan de voorkant. Uitendelijk toch een goede cm dieper als vroeger met de vast veren waardoor de wielen nu mooi gelijk liggen met de ronding van de voorste wielkast.
auto vandaag binnengedaan voor de carrossier
pas eind volgende week terug
pas eind volgende week terug

-
Was met mijne ook zo...
Troost u, als ge ze terug hebt is die 2 weken e moeite geweest...
Toch een vervang auto mee gekregen hoop ik?
Troost u, als ge ze terug hebt is die 2 weken e moeite geweest...
Toch een vervang auto mee gekregen hoop ik?
-
Hoop dat die dan goed werk leveren tegen een goeie prijs!!
ik heb al een groot deel van het voorbereidend werk gedaan. Enkel van de motorkap omdat die van aluminium is, ben ik afgebleven. En de sierdelen van de bumpers en de voorste deurstijlen (kunt ge afnemen) doe ik volledig zelf. Ze moeten eigenlijk maar gewoon alles demonteren en spuiten. Daarom dat ik een beetje verrast ben dat het 2 weken gaat duren...
-
Mijn carossier zei liever nix doen...
Die doen alles wel, en gezien de schade die ik had...
Mja ieder zijn ding natuurlijk...
Denk dat die of druk of niet veel zin hebben daar...
Hoop dat het goed gedaan is voor u!
Maar gezien de werken die jij al gedaan hebt is het inderdaad wel lang...
Die doen alles wel, en gezien de schade die ik had...
Mja ieder zijn ding natuurlijk...
Denk dat die of druk of niet veel zin hebben daar...
Hoop dat het goed gedaan is voor u!
Maar gezien de werken die jij al gedaan hebt is het inderdaad wel lang...
net bericht gehad van de carrossier: 2700€
de deuren gaan dus niet gedaan worden omdat ze het volgens hem gespoten krijgen zonder kleurverschil
en dan doet ge al een heel deel zelf...

de deuren gaan dus niet gedaan worden omdat ze het volgens hem gespoten krijgen zonder kleurverschil
en dan doet ge al een heel deel zelf...
-
Heb ge akkoord al gegeven?
Ga kijken bij Cardineals in Maasmechelen ( oude bunders )
Ik ben zelfs van Zolder naar daar gereden omdat ik weet dat die zijn werk doet tegen een deftige prijs!!
Dit gaf ik eerlijk gezegd er niet aan. Zeker niet als ge al de grote/grove werken zelf gedaan hebt...
ALs ge nu achteraf kleurverschil hebt wat dan?
Pff dit zuigt enorm
Ga kijken bij Cardineals in Maasmechelen ( oude bunders )
Ik ben zelfs van Zolder naar daar gereden omdat ik weet dat die zijn werk doet tegen een deftige prijs!!
Dit gaf ik eerlijk gezegd er niet aan. Zeker niet als ge al de grote/grove werken zelf gedaan hebt...
ALs ge nu achteraf kleurverschil hebt wat dan?
Pff dit zuigt enorm

-
jeeeeetje wat een prijs.
-
- Pug Driver

dat is toch redelijk teveel om maar een stuk van de wagen te doen.
2500-3000 euro is normaal de prijs voor een hele wagen te spuiten...
En dan hebt ge nog een groot deel zelf gedaan, prijs is veel te veel dus.

En dan hebt ge nog een groot deel zelf gedaan, prijs is veel te veel dus.
hij ging vandaag ook klaar zijn... iemand anders telefoon gekregen?
morgen bellen en desnoods langsgaan want ik vertrouw het voor geen haar.
ondertussen al zelf stukken gespoten. Hier een onderdeel van de bumper:

morgen bellen en desnoods langsgaan want ik vertrouw het voor geen haar.
ondertussen al zelf stukken gespoten. Hier een onderdeel van de bumper: