k met mijne sinds oldi keuring ook al 1500...
1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Moderator: P-unit
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
daar dient ne gti nu eenmaal voor he
k met mijne sinds oldi keuring ook al 1500...
k met mijne sinds oldi keuring ook al 1500...
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
fototje van 2e mistlicht


Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
O het is AAN 
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
@jurgen: me broer lachte er nog mee dat het beter GAAN... had geweest. heb toen vriendelijk gezegd "liever niet, dan wast nen tracteur"
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Weer wat foto's aan het zien geweest...
En ik heb ontdekt dat ne t16 standaard dubbel mistlicht heeft (baan versie).
En dat de tellers van ne t16 verdacht veel weg hebben van de tellers van ne Renault alpine a310 v6...
Ook ben ik er achter dat de 309 turbo cup velgen maar 1,5mm breder is als pts, maar wel 3,5mm breder staat.
Dadelijk koppelingskabel wat bij regelen, want gisteren slipte ze wat door...
Als het niet de afstelling is, is de kans groot dat ik voor trackday ook gaan moeten passen
En ik heb ontdekt dat ne t16 standaard dubbel mistlicht heeft (baan versie).
En dat de tellers van ne t16 verdacht veel weg hebben van de tellers van ne Renault alpine a310 v6...
Ook ben ik er achter dat de 309 turbo cup velgen maar 1,5mm breder is als pts, maar wel 3,5mm breder staat.
Dadelijk koppelingskabel wat bij regelen, want gisteren slipte ze wat door...
Als het niet de afstelling is, is de kans groot dat ik voor trackday ook gaan moeten passen
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
niet zoveel gas geven he
denk dat ge met halfgas met deze GTI op circuit nog uw persoonlijk ronderecord verbreekt tov uwe diesel 2 jaar terug 
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Pug(z)ot dat zou vanzelf moeten gaan he.
Deze heeft zowat het dubbele van het vermogen...
Deze heeft zowat het dubbele van het vermogen...
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
We zijn weer zwaar aan't sleutelen geweest...
Inne dere c5 koppakking vervangen.
En tijd terwijl sjees de Inne met de gti rond, daar ik met oldie ni naar werk kan...
Gister tussen de c5 en de bbq tussen door, den achterste motorsteun van de gti gewisseld...
En kom ik vandaag thuis hoor ik dat chauffeur raam blok zit...
Bekleding er af gehaald, bleek de raam uit de voorste geleider gegaan...
Snap niet hoe het gebeurd is maar dat is ook weer gefixed...
Inne dere c5 koppakking vervangen.
En tijd terwijl sjees de Inne met de gti rond, daar ik met oldie ni naar werk kan...
Gister tussen de c5 en de bbq tussen door, den achterste motorsteun van de gti gewisseld...
En kom ik vandaag thuis hoor ik dat chauffeur raam blok zit...
Bekleding er af gehaald, bleek de raam uit de voorste geleider gegaan...
Snap niet hoe het gebeurd is maar dat is ook weer gefixed...
-
peugeotfreak
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
die kan normaal toch niet zomaar uit de voorste geleider komen?
misschien is 1 van de geleiders krom?
misschien is 1 van de geleiders krom?
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Vond het ook raar...
Alles los gemaakt, terug gestoken en werkte perfect...
Alles los gemaakt, terug gestoken en werkte perfect...
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Voila met dank aan Wim dekens is er een set goede tandwielscharnieren onderwegen naar mij.
Binnenkort eindelijk deftige scharnieren erop en de snuit fatsoenlijk uitlijnen...
Ook komt er binnen dit en 14 dagen een setje origineel brons getinte klapraampjes aan zonder zwarte rand...
Origineel 84er gti klapraampjes dus, ook weer gevonden in zijn geboorteland...
Ik ben al beginnen denken over den originele blok.
De standaard look van den originele blok vind ik cruciaal, denk aan 6kant kopbouten,diagnose stekker aan kleppendeksel, etc...
De k&n kit kan ik mee leven...
Idee is dus ne 84-85er kop bij te zoeken en hier de kleppen en nokkenas van 115pk in te frommelen...
De115pk 1.6 heeft blijkbaar zelfde kleppen als de 1.9, volgens wat ik zo her en der lees...
In feite van de 105 een 115 pk versie maken met het uiterlijk van origineel is dus het doel.
De kop van de 115pk heeft een uitstulping meer aan de achterkant van de blok, vandaar zoektocht naar 2e kop...
Moest ik dan willen kan ik nog altijd originele kop terug steken...
Of misschien nog groter kleppen steken en nokkenas bestellen...
Al begon de originele 125pk pts kit al vrij grof te draaien in lage toeren...
En den deze moet ne cruiser blijven...
Als de stukken binnen zijn post ik wel fototjes...
Binnenkort eindelijk deftige scharnieren erop en de snuit fatsoenlijk uitlijnen...
Ook komt er binnen dit en 14 dagen een setje origineel brons getinte klapraampjes aan zonder zwarte rand...
Origineel 84er gti klapraampjes dus, ook weer gevonden in zijn geboorteland...
Ik ben al beginnen denken over den originele blok.
De standaard look van den originele blok vind ik cruciaal, denk aan 6kant kopbouten,diagnose stekker aan kleppendeksel, etc...
De k&n kit kan ik mee leven...
Idee is dus ne 84-85er kop bij te zoeken en hier de kleppen en nokkenas van 115pk in te frommelen...
De115pk 1.6 heeft blijkbaar zelfde kleppen als de 1.9, volgens wat ik zo her en der lees...
In feite van de 105 een 115 pk versie maken met het uiterlijk van origineel is dus het doel.
De kop van de 115pk heeft een uitstulping meer aan de achterkant van de blok, vandaar zoektocht naar 2e kop...
Moest ik dan willen kan ik nog altijd originele kop terug steken...
Of misschien nog groter kleppen steken en nokkenas bestellen...
Al begon de originele 125pk pts kit al vrij grof te draaien in lage toeren...
En den deze moet ne cruiser blijven...
Als de stukken binnen zijn post ik wel fototjes...
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Als ge nog bronzen ruitjes zoekt voor de deuren, die heb ik nog liggen.
Elektrisch met de mechanisme bij.
Elektrisch met de mechanisme bij.
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
bronze ruiten heb ik geen gebrek aan.
heb zelf nog een stuk of 6 elektrische mechanismes en nen hoop ramen...
als ge ze anders weg smiojt kom ik ze wel halen, maar heb der eigenlijk nog genoeg liggen...
het is gewoon in 84 hadden de klapruitjes geen zwarte rand en bij gevolg vrij moeilijk vindbaar...
deze hebt ge dan nog in 2 type's
blank glas voor gewone 205 met optie van klapraampjes(vrij courant)
en de brons getinte van ne gti...(minder courant)
plus ge moet dan nog ne fransoos vinden dien dat da wil versturen...
heb al op 3-4 sets gereageerd gehad, deze is den eerste dat het ziet zitten om te versturen...
merci voor reply
heb zelf nog een stuk of 6 elektrische mechanismes en nen hoop ramen...
als ge ze anders weg smiojt kom ik ze wel halen, maar heb der eigenlijk nog genoeg liggen...
het is gewoon in 84 hadden de klapruitjes geen zwarte rand en bij gevolg vrij moeilijk vindbaar...
deze hebt ge dan nog in 2 type's
blank glas voor gewone 205 met optie van klapraampjes(vrij courant)
en de brons getinte van ne gti...(minder courant)
plus ge moet dan nog ne fransoos vinden dien dat da wil versturen...
heb al op 3-4 sets gereageerd gehad, deze is den eerste dat het ziet zitten om te versturen...
merci voor reply
-
205tunerke
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Naar wanneer blok werken beginnen, de ramen of de scharnieren en de snuit rechten?
Of de combinatie van voorgaande?
Ben benieuwd hoe lang u cardanas gaat leven met die 2l?
En hoe dien gaat knallen?
Hebt gij kleppen van 1.9 kop nog?
Of de combinatie van voorgaande?
Ben benieuwd hoe lang u cardanas gaat leven met die 2l?
En hoe dien gaat knallen?
Hebt gij kleppen van 1.9 kop nog?