1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Moderator: P-unit
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Maar in hoeverre zijn die onderdelen nog te redden? Als ik de rest van het plaatwerk en de algemene staat van die wagen bekijk is een spat roest hem precies niet vreemd en heeft hij precies links en rechts wel een tik gehad. Om nog maar te zwijgen over hoe krom de wielen er onder staan. Lijkt mij alsof deze toch al een heel eind weg is. Gelukkig zijn er nog liefhebbers die dit toch nog kunnen appreciëren.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
75% valt te redden van da wrak.
body subframe niet...
body subframe niet...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Vrijdag was het hier in turnhout weer classic car treffen.
we waren met een schoon reeks peugeotkes
kriske met grijze 205gti
frederik met witte 86 205gti(was ook op trackday)
robke(twoofive) met antraciete 309
kim met 205 rallye
en ikke met den deze
zal foto uploaden zodra gsm meewerkt.
en ook weer wat gevonden voor den deze...
een goei automatenkap, voor een goeie prijs...(wel voor naar namen moeten rijden...)
op 1 putteke van steenslag na, slissen en spuiten
kwam van ne vriendelijke waal Pierre Martin dien zijn CTI 100% volledig origineel aan't zetten is...
we waren met een schoon reeks peugeotkes
kriske met grijze 205gti
frederik met witte 86 205gti(was ook op trackday)
robke(twoofive) met antraciete 309
kim met 205 rallye
en ikke met den deze
zal foto uploaden zodra gsm meewerkt.
en ook weer wat gevonden voor den deze...
een goei automatenkap, voor een goeie prijs...(wel voor naar namen moeten rijden...)
op 1 putteke van steenslag na, slissen en spuiten
kwam van ne vriendelijke waal Pierre Martin dien zijn CTI 100% volledig origineel aan't zetten is...
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
nice
komt hier maar is zoeken naar u onderdelen voor u pts kit
komt hier maar is zoeken naar u onderdelen voor u pts kit
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Hou ik u aan maat.
Vandaag weer wat geklust en geklooid.
Fan werkt terug
Scharnieren gewisseld
Gisteren hem een wasbeurt gegeven, dadelijk hem siminiseren en dan kan hij op winterstalling...
Zit blijkbaar met een lekske...
Hoog tijd voor aan het ander blok te beginnen...
Vandaag weer wat geklust en geklooid.
Fan werkt terug
Scharnieren gewisseld
Gisteren hem een wasbeurt gegeven, dadelijk hem siminiseren en dan kan hij op winterstalling...
Zit blijkbaar met een lekske...
Hoog tijd voor aan het ander blok te beginnen...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
met dank aan kriske...
*de juiste nokkenas
*de juiste kleppen
*de verkeerde cilinderkop
weer wat digitale vertelsels nagelezen en blijkt de 105pk kop efkes 2mm diepere verbrandingskamer te hebben dan de 115pk...
ben eens benieuwd of dat zo is.
logischer wijze simpelweg op te lossen met kop te vlakken al krijg ik dan schrik dat de distributietiming nimmer goed kloppen...
we zien wel zeker...
verbrandingskamer 115 versie heeft iets andere vorm voor meer plek te hebben rond de grotere kleppen, dus dat moeten we ook rechtzetten bij den originele kop...
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
vandaag de losse kop beginnen demonteren.
morge ne keer afstomen en kleppen los doen.
weer nieuw prul voor men nieuw blok...
volle motorsteun
morge ne keer afstomen en kleppen los doen.
weer nieuw prul voor men nieuw blok...
volle motorsteun
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
voila kop afgestoomt en verder gestript.
kleppen en zo der uit gehaald
bedankje aan Charel Fabri(vorige baas) voor het mogen gebruiken van hun gereedschap
action shot
resultaat
volgende stap
kleppen opzuiveren en opmeten...
orginele blok open zwieren en de kop er af pakken...
kleppen en zo der uit gehaald
bedankje aan Charel Fabri(vorige baas) voor het mogen gebruiken van hun gereedschap
action shot
resultaat
volgende stap
kleppen opzuiveren en opmeten...
orginele blok open zwieren en de kop er af pakken...
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
ferm koen!!
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Het houdt je bezig. Ferm werkbank daar in de living.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
Op de werkbank in garage ligt nen hoop rommel, daar doen was geen optie.
Plus in de living is't lekker warm in de garage niet...
Plus in de living is't lekker warm in de garage niet...
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
was het vrouwtje thuis ?
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
@jurgen: die heeft de foto's gemaakt
vandaag de kop van originele blok gehaald...
ging allemaal vrij vlot.
koppaking was nog niet door, maar moet toch een ander tussen(versterkte).
ik denk dat we de plannen moeten wijzigen...
paar metingskes gedaan en op eerste zicht ziet het er naar uit dat we 105pk kop niet gaan kunnen gebruiken...
of zou te de looprol moeten kunnen verzetten of nen iets grotere vinden...
bij de 105 is de verbrandingskamer ne mm te diep en ik denk dat ik dan de distributie timing nimmer goe krijg...
al moet ik er eerst de nokkenas nog uit flikkeren om daadwerkelijk fatsoenlijk de kophoogte te kunnen meten tussen vlakte en de nokkenaslagering.
verder zou de 105 kop de verbrandingsruimte "scheef" uitgefreesd moeten worden voor plek te geven aan de groter kleppen, wat op zich te doen valt...
foto 105 kop
115kop
plan b wordt den 115 kop te bewerken om de looks te geven van 105 kop...
(uitstulpingen achterkant (deels) weg frezen en dan terug proberen textuur van het gieten te geven...)
cilinderbussen zien er nog oke uit, hoon-patroon staat er nog schoon in en op eerste zicht geen krassen of zo...
weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.
vandaag de kop van originele blok gehaald...
ging allemaal vrij vlot.
koppaking was nog niet door, maar moet toch een ander tussen(versterkte).
ik denk dat we de plannen moeten wijzigen...
paar metingskes gedaan en op eerste zicht ziet het er naar uit dat we 105pk kop niet gaan kunnen gebruiken...
of zou te de looprol moeten kunnen verzetten of nen iets grotere vinden...
bij de 105 is de verbrandingskamer ne mm te diep en ik denk dat ik dan de distributie timing nimmer goe krijg...
al moet ik er eerst de nokkenas nog uit flikkeren om daadwerkelijk fatsoenlijk de kophoogte te kunnen meten tussen vlakte en de nokkenaslagering.
verder zou de 105 kop de verbrandingsruimte "scheef" uitgefreesd moeten worden voor plek te geven aan de groter kleppen, wat op zich te doen valt...
foto 105 kop
115kop
plan b wordt den 115 kop te bewerken om de looks te geven van 105 kop...
(uitstulpingen achterkant (deels) weg frezen en dan terug proberen textuur van het gieten te geven...)
cilinderbussen zien er nog oke uit, hoon-patroon staat er nog schoon in en op eerste zicht geen krassen of zo...
weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
ik kan enkel maar opnieuw zeggen: goed bezig!!
Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's
205tunerke schreef:
weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.
dat is zo bij iedere gti blok...
sommigen vergeten die spacerbus er tussen te steken en dan draaien ze de kopbout door het blok uit (thv waterpomp)
heb der al genoeg gezien die ze dan opgelast hebben om het gat terug te dichten