advertentie Automotive Group reclame

1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door Steven »

Maar in hoeverre zijn die onderdelen nog te redden? Als ik de rest van het plaatwerk en de algemene staat van die wagen bekijk is een spat roest hem precies niet vreemd en heeft hij precies links en rechts wel een tik gehad. Om nog maar te zwijgen over hoe krom de wielen er onder staan. Lijkt mij alsof deze toch al een heel eind weg is. :) Gelukkig zijn er nog liefhebbers die dit toch nog kunnen appreciëren. :Y
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

75% valt te redden van da wrak.
body subframe niet...
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

Vrijdag was het hier in turnhout weer classic car treffen.
we waren met een schoon reeks peugeotkes
kriske met grijze 205gti
frederik met witte 86 205gti(was ook op trackday)
robke(twoofive) met antraciete 309
kim met 205 rallye
en ikke met den deze
zal foto uploaden zodra gsm meewerkt.


en ook weer wat gevonden voor den deze...
een goei automatenkap, voor een goeie prijs...(wel voor naar namen moeten rijden...)
op 1 putteke van steenslag na, slissen en spuiten
Afbeelding
Afbeelding
kwam van ne vriendelijke waal Pierre Martin dien zijn CTI 100% volledig origineel aan't zetten is...
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door KrisKe »

nice :)

komt hier maar is zoeken naar u onderdelen voor u pts kit :)
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

Hou ik u aan maat.

Vandaag weer wat geklust en geklooid.
Fan werkt terug
Scharnieren gewisseld

Gisteren hem een wasbeurt gegeven, dadelijk hem siminiseren en dan kan hij op winterstalling...
Zit blijkbaar met een lekske... :cry:
Hoog tijd voor aan het ander blok te beginnen... :twisted:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

Afbeelding
met dank aan kriske...
*de juiste nokkenas
*de juiste kleppen
*de verkeerde cilinderkop

weer wat digitale vertelsels nagelezen en blijkt de 105pk kop efkes 2mm diepere verbrandingskamer te hebben dan de 115pk...
ben eens benieuwd of dat zo is.
logischer wijze simpelweg op te lossen met kop te vlakken al krijg ik dan schrik dat de distributietiming nimmer goed kloppen...
we zien wel zeker...
verbrandingskamer 115 versie heeft iets andere vorm voor meer plek te hebben rond de grotere kleppen, dus dat moeten we ook rechtzetten bij den originele kop...
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

vandaag de losse kop beginnen demonteren.
morge ne keer afstomen en kleppen los doen.
weer nieuw prul voor men nieuw blok...
Afbeelding
volle motorsteun
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

voila kop afgestoomt en verder gestript.
kleppen en zo der uit gehaald
bedankje aan Charel Fabri(vorige baas) voor het mogen gebruiken van hun gereedschap

action shot
Afbeelding
Afbeelding

resultaat
Afbeelding

volgende stap
kleppen opzuiveren en opmeten...
orginele blok open zwieren en de kop er af pakken...
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door jurgen_s »

ferm koen!!
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door Steven »

Het houdt je bezig. 8) Ferm werkbank daar in de living. :mrgreen:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

Op de werkbank in garage ligt nen hoop rommel, daar doen was geen optie.
Plus in de living is't lekker warm in de garage niet...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door jurgen_s »

was het vrouwtje thuis :mrgreen: ?
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door 205tunerke »

@jurgen: die heeft de foto's gemaakt :mrgreen:

vandaag de kop van originele blok gehaald...
ging allemaal vrij vlot.
koppaking was nog niet door, maar moet toch een ander tussen(versterkte).

ik denk dat we de plannen moeten wijzigen...
paar metingskes gedaan en op eerste zicht ziet het er naar uit dat we 105pk kop niet gaan kunnen gebruiken...
of zou te de looprol moeten kunnen verzetten of nen iets grotere vinden...
bij de 105 is de verbrandingskamer ne mm te diep en ik denk dat ik dan de distributie timing nimmer goe krijg...
al moet ik er eerst de nokkenas nog uit flikkeren om daadwerkelijk fatsoenlijk de kophoogte te kunnen meten tussen vlakte en de nokkenaslagering.
verder zou de 105 kop de verbrandingsruimte "scheef" uitgefreesd moeten worden voor plek te geven aan de groter kleppen, wat op zich te doen valt...

foto 105 kop
Afbeelding

115kop
Afbeelding

plan b wordt den 115 kop te bewerken om de looks te geven van 105 kop...
(uitstulpingen achterkant (deels) weg frezen en dan terug proberen textuur van het gieten te geven...)

cilinderbussen zien er nog oke uit, hoon-patroon staat er nog schoon in en op eerste zicht geen krassen of zo...

weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 205tunerke op di 19 jun 2018, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door jurgen_s »

ik kan enkel maar opnieuw zeggen: goed bezig!!
golf16v
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 27 apr 2009, 20:36
Locatie: Hoeselt
Contacteer:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Bericht door golf16v »

205tunerke schreef:
weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.

dat is zo bij iedere gti blok...

sommigen vergeten die spacerbus er tussen te steken en dan draaien ze de kopbout door het blok uit (thv waterpomp)

heb der al genoeg gezien die ze dan opgelast hebben om het gat terug te dichten
Plaats reactie

Terug naar “20x”