1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
ik heb het nagevraagd, deze spacer is maar iets dikker als de originele, en vervangt deze, ik heb deze niet extra gemonteerd. De spacer is 3 mm dikker en dan met de slingershot erbij kom je net niet aan een halve cm. Ik heb hem gekocht van iemand die al jaren rally rijdt met MI16's en beweert er nog nooit een stuk gehad te hebben door de nodige aanpassingen... Hij haalt zijn info bij een fransman die mee de 306maxi gebouwt heeft, dus ik hoop wel dat ik wat betrouwbare info krijg
De 2.0 turbo pomp is dezelfde als die van de 2.0 MI16 dus die heeft wel iets hogere druk de veer was idd straffer als degene van de 1.9 pomp
De 2.0 turbo pomp is dezelfde als die van de 2.0 MI16 dus die heeft wel iets hogere druk de veer was idd straffer als degene van de 1.9 pomp
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Als je echt zeker wil zijn is er maar 1 ding dat helpt: een extra olieretour van de kop naar het carter. Er blijft gewoon veel te veel olie in de kop zitten (dat heb ik van de persoon die mee de service deed aan de auto van Bachelard in de jaren 80-90).
Ik heb ook allerlei aanpassingen aan mijn mi gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen (o.a. hetzelfde slingerschot), maar de kop aanpassen ging me wat te ver, zowel qua kennis als qua prijs.
Nu staat er op Le bon coin een volledog klaargemaakte kop met twee externe retours voor 600 of 900 euro (vorige week in ieder geval, weet het juiste bedrag ni meer). Ik zou niet twijfelen...
Ik heb ook allerlei aanpassingen aan mijn mi gedaan om het zo goed mogelijk te krijgen (o.a. hetzelfde slingerschot), maar de kop aanpassen ging me wat te ver, zowel qua kennis als qua prijs.
Nu staat er op Le bon coin een volledog klaargemaakte kop met twee externe retours voor 600 of 900 euro (vorige week in ieder geval, weet het juiste bedrag ni meer). Ik zou niet twijfelen...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
ik heb mijn kop zo laten aanpassen, die ligt gereed, dat heeft me 50 euro gekost, er zijn achteraan aan de uitlaatkant 2 olieretouren gemaakt om de olie die aan de uitlaatnokkenas blijft staan terug te laten lopen naar de opening van de olieniveausensor
op welke wagen heeft die persoon dan service gedaan bij Bachelart? al op een 405? Bij kronos op de periode van topsport geloof ik dat de eerste versie was, moet zalig zijn die verhalen te kunnen horen
op welke wagen heeft die persoon dan service gedaan bij Bachelart? al op een 405? Bij kronos op de periode van topsport geloof ik dat de eerste versie was, moet zalig zijn die verhalen te kunnen horen
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Morgen beestje nog eens los laten in Zolder.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
hij heeft z'n 4 sessies weer overleeft, al 1 filmke gupload, weet wel niet of het zichtbaar is voor iedereen
https://www.facebook.com/wesly.postelma ... 365847876/
https://www.facebook.com/wesly.postelma ... 365847876/
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Zo jaloers op jullie racebeest.
Hebben jullie altijd gewoon met 8v gerede?
Standaard of andere nokkenas of webers?
Hebben jullie altijd gewoon met 8v gerede?
Standaard of andere nokkenas of webers?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Standaard
Wel andere luchtfilter, vliegwiel iets lichter, remmen 307HDI voor, draagarmen en cardan 309gti voor en achterophanging ook 309 gti.
Was oorspronkelijk 1.6 liter, deze versnellingsbak zit er nog onder.
Wesly correct me.
Wel andere luchtfilter, vliegwiel iets lichter, remmen 307HDI voor, draagarmen en cardan 309gti voor en achterophanging ook 309 gti.
Was oorspronkelijk 1.6 liter, deze versnellingsbak zit er nog onder.
Wesly correct me.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
jep dat is alles, 1.6 boit op een 1900 met een afgedraait vliegwiel, en een rechte inlaat met green luchtfilter.
voor de rest alles standaard motorisch. De ophanging zou iets stijver mogen, want hij gaat redelijk hangen, dat verklaart ook mss dat de banden opzij zo slijten.
Vooraan wil ik nog een stabilisatorstang steken van een 309 gti, en regelbare ophanging. Achteraan is het een 309 hoofdbuis met draagarmen van een 306 HDI (idem aan gti met meer camber) en bilstein dempers
voor de rest alles standaard motorisch. De ophanging zou iets stijver mogen, want hij gaat redelijk hangen, dat verklaart ook mss dat de banden opzij zo slijten.
Vooraan wil ik nog een stabilisatorstang steken van een 309 gti, en regelbare ophanging. Achteraan is het een 309 hoofdbuis met draagarmen van een 306 HDI (idem aan gti met meer camber) en bilstein dempers
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
dus eigelijk was uit het oud blok wel wat meer te krijgen...?
al powerflex op stabilisator zitten?
want 23mm ARB is wel bangelijk bij droog, maar lang niet ideaal bij nat...
rapper schuiven etc...
al powerflex op stabilisator zitten?
want 23mm ARB is wel bangelijk bij droog, maar lang niet ideaal bij nat...
rapper schuiven etc...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
we hebben een tijdje gereden met zo een powerboost benzinedruk regelaar, maar dit gaf niet zoveel verschil... we hebben het blokje expres gerust gelaten voor de uithouding de group A's in de tijd haalden 160 pk uit een 8 klepper...
alles qua rubbers is standaard en eigelijk houdt alles het goed uit navenant we op slicks rijden wat toch heel hard wringt
alles qua rubbers is standaard en eigelijk houdt alles het goed uit navenant we op slicks rijden wat toch heel hard wringt
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
zou ik eerst proberen met powerflex of zo op de ARB...
scheelt ook al direct wat...
scheelt ook al direct wat...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
eentje van ons al figurant vlak erna moet ik keihard op de rem, omdat die oranje Porsche geen bochten kan nemen voorbijpitsen vlak voor de chicane en dan gaan "stilstaan" in de bocht... had mss grappig geweest als ik em een duwke had gegeven, het was zooo verleidelijk....
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Typisch... Ze rijden met een dikke bak en denken direct dat ze kunnen rijden. Volgens mij leer je toch pas circuitrijden in een trager, kleiner bakske dan in zo'n Porsche
Re: 1986 - Peugeot 205 GTI - Darl'mat en Pug(z)ot
Alles goed rijden op het rechte stuk en zo toch een vergelijkbaar gemiddelde op het bord zetten, dan lijken ze toch snel eh.