advertentie Van Wijk reclame

Paar praktische vraag

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Vsk996
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 12:07

Paar praktische vraag

Bericht door Vsk996 »

Ik heb de indruk dat er ergens water blijft staan onder de moterkap (207). Na regen hoor soms bij het nemen van een bocht water 'klotsen'. Ik zie echter nergens water staan (geluid komt vanuit het motorgedeelte precies waar de ruitenwissers en de motorkap samenkomen). Weet iemand de afwateringskanaaltjes zitten (ik vermoed een verstopt kanaal).
Ik heb niet zoveel zin te zoeken zonder te weten waar te zoeken... Ik heb vandaag namelijk een vervelend voorval gehad. Bij het vervangen van een knipperlicht (lampje) heb ik de houder laten vallen achter de koplampunit... Heb de halve voorkant van de auto kunnen losschroeven om er terug bij te kunnen. Uiteindelijk gestopt en naar de dealer gereden om een nieuw houdertje... Mijn goesting om veel los te schroeven en te zoeken is een beetje over.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Paar praktische vraag

Bericht door PUG(z)OT »

uw gedacht is goed, daar zitten rubberen afwaterstoppen, die mag je er gewoon uittrekken, dan loopt het water beter weg. Die zitten links en rechts onder de plastieke afdekplaat van de ruitenwissers
Vsk996
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 12:07

Re: Paar praktische vraag

Bericht door Vsk996 »

Ik heb (nog) niets losgeschroefd. Ik zie een klepje welke ik kan weghalen - aan de linkerkant onder de ruitenwisser (rechts is dat klepje er niet). Ik zie daar niet direct rubbers welke ik weg zou kunnen halen. Issue zit volgens mij inderdaad daar. Er zit daar nogal wat 'modder' en ziet hier en daar ook wel wat vocht/water

Verder heb nu al voor de 2de keer een lampje vervangen. Kan toeval zijn of is dit een gekende kwaal ?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Paar praktische vraag

Bericht door PUG(z)OT »

die rubberen stoppen zitten redelijk diep, ver genoeg de arm er in steken, anders even in de garage passeren, normaal weet elke peugeot-mechanieker hier wel raad mee ;)
Plaats reactie

Terug naar “20x”