2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Moderator: P-unit
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
liever een echt gat dan een vals 

Hier nog vergeten te vermelden dat er nog wat veranderd is uiteindelijk.
Aangezien de pogingen om de ECU en de BSI van mijne vorige blauwe 406 over te zetten mislukt zijn ben ik gaan uitkijken om dit alles opnieuw te laten uitvoeren op deze 406.

Dus de roetfilter is er weer uitgehaald en uit de ECU geschreven, de EGR-klep is ook uitgeschreven (Deze had ik wel al manueel dicht laten zetten door de garage) en hij heeft dan ook weer een chipke gegeten
. tot nu toe nergens geen problemen mee, maar dat heb ik ook nooit met de blauwe 406 gehad, daarmee dat ik ook zo happig was om dit weer opnieuw te laten uitvoeren.
Ik ben er heel content van, de auto rijd nu stukken beter.
Aangezien de pogingen om de ECU en de BSI van mijne vorige blauwe 406 over te zetten mislukt zijn ben ik gaan uitkijken om dit alles opnieuw te laten uitvoeren op deze 406.

Dus de roetfilter is er weer uitgehaald en uit de ECU geschreven, de EGR-klep is ook uitgeschreven (Deze had ik wel al manueel dicht laten zetten door de garage) en hij heeft dan ook weer een chipke gegeten

Waar heb je het laten doen dries? Ik wil hem bij de 407 ook nog altijd laten wegschrijven...
welk vermogen en koppel heeft u auto nu?
wil de mijne in de toekomst ook laten chippen.
wil de mijne in de toekomst ook laten chippen.
Dries schreef:Hier nog vergeten te vermelden dat er nog wat veranderd is uiteindelijk.
Dus de roetfilter is er weer uitgehaald en uit de ECU geschreven, de EGR-klep is ook uitgeschreven (Deze had ik wel al manueel dicht laten zetten door de garage) en hij heeft dan ook weer een chipke gegeten. tot nu toe nergens geen problemen mee, maar dat heb ik ook nooit met de blauwe 406 gehad, daarmee dat ik ook zo happig was om dit weer opnieuw te laten uitvoeren.
De waardes op de website zeggen 170pk en rond de 400nm koppel.
eerlijk gezegd denk ik wel dat het koppel iets minder is als die 400nm, maar natuurlijk wel een deftige verbetering als er voor. Ik heb ook wel geen testbank gedaan na de chiptuning. Ik vond het niet zo belangrijk om het precieze vermogen te weten, voor mij was het belangrijkste de roetfilter en terug wat meer rijplezier door de chip.
eerlijk gezegd denk ik wel dat het koppel iets minder is als die 400nm, maar natuurlijk wel een deftige verbetering als er voor. Ik heb ook wel geen testbank gedaan na de chiptuning. Ik vond het niet zo belangrijk om het precieze vermogen te weten, voor mij was het belangrijkste de roetfilter en terug wat meer rijplezier door de chip.
Ik heb hier ook nog is wat gedaan.
De platinum xenonlook lampjes die ik had steken begonnen meer naar het roze te verkleuren, dus was het tijd voor iets anders en omdat ik wat meer licht opbrengst wou hebben en de Led Lampen daarvoor nog niet helemaal op punt voor staan was de enige oplossing een xenonkitje. Ik ben dan ook voor een Budget setje gegaan om te kijken wat dit geeft.

Dan zijn ondertussen de veren ook gespoten. aangezien het zandstralen niet echt lukte heb ik ze gewoon opgeschuurd met een ijzerschuur boorkop om het oppervlakige roest er of te halen en met een roestwerende primer ingespoten en dan een nieuw zwart laagje erover.

Nu nog kijken om ze te laten steken.
De platinum xenonlook lampjes die ik had steken begonnen meer naar het roze te verkleuren, dus was het tijd voor iets anders en omdat ik wat meer licht opbrengst wou hebben en de Led Lampen daarvoor nog niet helemaal op punt voor staan was de enige oplossing een xenonkitje. Ik ben dan ook voor een Budget setje gegaan om te kijken wat dit geeft.

Dan zijn ondertussen de veren ook gespoten. aangezien het zandstralen niet echt lukte heb ik ze gewoon opgeschuurd met een ijzerschuur boorkop om het oppervlakige roest er of te halen en met een roestwerende primer ingespoten en dan een nieuw zwart laagje erover.

Nu nog kijken om ze te laten steken.
-
- Pug Driver
- Contacteer:
amai, dat opschuren, ne mens met geduld 

allé allé, die jongen zijn noeste arbeid niet afbreken hé 

Xenonkit is een fijne update! Het enige waar ik spijt van had is dat ik het niet eerder heb gedaan.
Ik zou niet meer zonder kunnen. Het licht uit de koplampen van de 407 met standaard halogeenlampjes lijkt wel kaarslicht in vergelijking met de xenon in de 307.
Verlaging zal hem ook knap staan.

Verlaging zal hem ook knap staan.

dat opschuren daar moet ge u niet teveel bij voorstellen
, gewoon met de boor de roestplekken proper geschuurd. om er de hele coating af te schuren daar was geen beginnen aan
.
@steven : de xenon geeft inderdaad en veel grotere lichtopbrengst als een gewoon halogeen lampje. Ik ben ook als u voor 6000K gegaan.

@steven : de xenon geeft inderdaad en veel grotere lichtopbrengst als een gewoon halogeen lampje. Ik ben ook als u voor 6000K gegaan.
Ik had me in de week ook zo een korte antenne gehaald van een 607, maar die heeft er niet lang opgestaan. Deze geeft op alle zenders veel slechter ontvangst. om zot van te worden. dus weer heel snel mijn oude lange antenne er op gezet. Jammer wel, want het staat veel mooier.

En dan heb ik morgen voormiddag nog een afspraak bij de "Blutsenman"
. ben benieuwd.

En dan heb ik morgen voormiddag nog een afspraak bij de "Blutsenman"

Op mijn nieuwe 308 wil die antenne ook niet naar behoren werken. Storing op alle zenders zoals jij. Op mijn 5008 had ik daar geen problemen mee. Raar!
Dus ook terug de gewone antenne geplaatst.
Dus ook terug de gewone antenne geplaatst.
-
- Pug Driver
- Contacteer:
Vroeger was het alle sinds zo dat voor FM ontvangst de antenne het best 1 meter lang was, voor AM 2 meter.
Ik heb zo'n antenne op allebei de Peugeots en bij mij werken ze prima. Alleen in nederland heb ik soms problemen qua ontvangst... 

-
- Pug Driver
- Contacteer:
sommige radios hebben twee antenne uitgangen, zoals bv een 407 al zeker, een gewone en een versterkte antenne (onzichtbaar) daarom zal het wel niet goed werken