Pagina 71 van 84

Geplaatst: wo 23 jun 2010, 21:01
door Marty
Taz Devil schreef: strepen is nie erg jong. Als het rubber niet meer zo vast aan het frame hangt is het stilletjes aan tijd om nieuwe te gaan halen. Maat van mij had zelfs die dunne rubberen strook helemaal niet meer :D
Sorry voor de offtopic.

Amai, dan word het idd HOOG TIJD :lol:

Geplaatst: do 24 jun 2010, 19:38
door Zippo
Properkes e, zijn der daar buiten 't zicht nog verschillen met gewone wissers?

Geplaatst: do 24 jun 2010, 20:44
door Dragoon
het vegen en de prijs :lol:

Geplaatst: do 24 jun 2010, 21:54
door Pug306XS
What he said :lol:

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 11:12
door Pug306XS
De twijfel slaat een beetje toe.
De Image velgen gaan er zowiezo komen. Maar het formaat gaat veel bepalen over de stijl van de wagen.

Als ik 16" zou gaan, dan wil ik de gti bumper vooraan terug steken en de achterste laten zitten + meer droppen vanvoor en vanachter. Dan komen er ook enkele details bij zoals een aftermarket sleepoog in het goud en eventueel een subtiele airbrush. Ik ga dan ook een nieuwe uitlaat steken, zelfde stijl als nu, alleen iets groter en in inox.

Als ik 17" zou nemen, dan blijft hij grotendeels zoals hij nu is. Echter blijft de schrik er dan in om die bumper vooraan weer verschillende keren kapot te rijden op de belgsiche wegen... Ik steek dan een dubbele uitlaat (L+R) in inox, iets groter als de huidige

Kan iemand mij uit die twijfel helpen :(

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 11:17
door Watco
Persoonlijk vind ik het ni op veel trekken, een originele voorbumper met een tuning achterbumper. Ge kunt altijd nu al eens de originele voorbumper plaatsen om zo rond te rijden, dan kunt ge der zelf een gedacht over krijgen.

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 11:33
door Pug306XS
Ik denk dat el mariachi dit concept ook had, weliswaar me aangepaste achterbumper. Ik had er ook aan gedacht om eventueel vanachter ook de ori te steken.

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 13:47
door rebelish
jah steek vlug originele jong.
blijven in mijn ogen nog steeds de bumpers voor onder een 306.

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 18:29
door Dragoon
da stukrijden ligt echt wel een stuk aan uzelf hoor...

qua keuze, ofwel ne volledige kit ofwel gene hé, wa het schoonst is moet ge zelf beslissen, ik vind beide schoon :)


bij el mariachi is de voorbumper ook aangepast é :wink:

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 18:32
door Pug306XS
Ja gwn gecleaned he. Denk ook da het dezelfde achterbumper als de mijne is, alleen ook aangepas.

En da stukrijden: Ik heb telkens ik da heb voorgehad echt pech gehad. Een verscholen verzakking in de weg enz en het is rap gebeurd...

Tzal idd ne volledige kit zijn of gene.

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 21:31
door Steven
deze 306 is absoluut niet mis eh, versta me niet verkeerd, maar voor mij gaat er niks boven een 306 met originele fase 3 voorbumper! En ik ben eerder van van concept 1 (de 16'ers dus)! :)

Geplaatst: zo 22 aug 2010, 22:11
door Pug306XS
Ik vind dat zelf ook al heel mooi gewoon met originele bumpers. Ik kan dat altijd zo proberen, ik hou deze bumpers toch bij

Geplaatst: di 24 aug 2010, 13:04
door Pug306XS
Plannen zullen iets achteruit geschoven worden...

Moet binnen voor groot onderhoud, dus geen kleinigheidje. Daarna moet em nog naar de keuring en dan ist zien wanneer ik de plannen kan uitvoeren. Kweet ni of ik em in de tussentijd op de originele velgen moet zetten en lager om de winter door te komen, of ik de bumpers gwn laat zitten en ze in de winter blijf gebruiken...

Geplaatst: vr 03 sep 2010, 19:00
door Pug306XS
Er komt mss ook een diesel in de familie. Een 308 Black&silver.
Dit bekijken we nog even, maar dit zou dan men daily worden, zodat de 3n6 in zijn garage een grondige kuis en opknapbeurt kan krijgen.

Zo heb ik ineens ook een wagen voor woon-werkverkeer en grote afstanden.
Ik hou jullie op de hoogte ;)

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 09:53
door Pug306XS
De 308 is vandaag besteld geweest, 22 oktober is de uiterste leverdatum.

Ook heb ik gisteren een bezoekje gebracht bij Yves voor een detail sessie.
Zoals jullie al konden zien op de foto's enkele pagina's trg, had de pug serieus wat swirls.

Het verslag van Yves:

Joachim had al langer de indruk dat hij geen zwarte auto meer had, maar eerder een grijze auto. En dat stak hem tegen, dus kwam hij bij ons langs. Hij wilde natuurlijk zelf meehelpen, zodat hij in de toekomst perfect wist hoe hij zijn auto dezelfde behandeling kon geven.

Joachim had zijn auto al gewassen, maar wegens de regen en bijhorende vuile wegen had de peugeot toch terug een wasbeurtje nodig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijd voor een laagje Supa Snow Foam.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bandjes werden gereinigd met All Clean APC, de velgen met Sticky Gel.

Afbeelding

Na het wassen en foamen kwam de ultieme wetlook weer tevoorschijn.

Afbeelding

Het clayen viel best wel mee, er kwam amper vervuiling vanaf, dat kwam omdat Joachim een tijdje geleden zijn wagen al volledig geclayed had.

Afbeelding

Dan werd het tijd voor de testspot. Hier even enkele voor-foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan een testje met paint correction 1 op een witte hex logic pad.

Afbeelding

Dat was niet voldoende, dus wat verder, paint correction 2 op een oranje pad gaf dan uiteindelijk een goed resultaat. Helaas was er wel veel marring...

Afbeelding

Uiteindelijk werd het duidelijk dat dit een enorm enorm zachte lak was, door de polijstrestanten weg te vegen, maakten we terug krassen. Met veel detailerspray werden de polijstrestanten dan heel voorzichtig weggeveegd. We zien hier een foto van de lak na het polieren, de laatste finishing stappen moesten nog gebeuren... Maar je ziet al zeer goed dat de grijze lak terug mooi zwart werd...

Afbeelding

Nog wat impressies van de swirls.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadat het volledige front gepolierd, gefinished en gewaxed was kregen we volgend resultaat. Ookal waren niet alle krassen weg, was dit toch al beter dan Joachim ooit had durven dromen.
Finishen werd gedaan met Vertua Bond op een rode pad. De vertua bond heeft een heel fijne korrel, deze was eigenlijk geschikt om de meeste marring weg te halen, met andere producten haalden we wel marring weg, maar kwam er bij. Nadien hebben we dan een laagje glossworkz glaze op de wagen gelegd, om dan te toppen met de Celeste Dettaglio.

Afbeelding
Afbeelding

De uitlaten werden gedaan met Metal Shine van chemical guys. Helaas geen voor-foto. Joachim verschoot ervan hoe gemakkelijk zijn uitlaat proper werd, hij had nooit gedacht dat hier zo weinig werk aan was, dankzij de metal shine.

Afbeelding

De banden kregen een laagje Wolfgang Tiregel, de velgen een laagje rimwax. Ruiten werden behandeld met Autoglym Glass Polish en Streak free window clean.
Wat dan het volgende eindresultaat gaf. Een resultaat waar Joachim méér dan blij mee was!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voila dat is het :)
Op sommige foto's van het resultaat lijkt het alsof er een filter van PS op gezet is voor glans 8) [/img]