Pagina 76 van 112

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 20 jan 2016, 18:19
door Steven
Ik heb in de 407 ook een vast vliegwiel gemonteerd. Ik merk er niks aan, zeker niet tijdens het rijden. Als ik dan al muggenziftend toch een "negatief" puntje kan vermelden dan is het dat de motor bij het stilleggen een iets grotere uitslag heeft omdat het vliegwiel dit niet meer dempt. Maar das dan ook echt muggenzifterij. :mrgreen: Ik heb het er ondertussen bijna 7500km in zitten en zou het zo terug opnieuw steken. :Y

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 14:41
door jurgen_s
de rekening vandaag gehad: 1208€

dus nieuwe koppeling en vliegwiel, versnellingsbak olie, rechter fusee vervangen en nieuwe batterij. Genoeg geld, maar als ik kijk naar wat anderen met hun premiummerk betalen voor een groot onderhoud, dan betalen die meer.

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 15:44
door peugeot-gek
Voor dat geld kan je geen nieuwe auto kopen hé.

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 16:02
door jurgen_s
't is dat

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 21:04
door 807-508SW
jurgen_s schreef:de rekening vandaag gehad: 1208€
valt goed mee voor het totaal

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 21:36
door Wim_505_GTDTE
Ik vind dat ook best meevallen hetgeen je moet betalen.In elk geval nog veel veilige en pechvrije kilometers gewenst!!

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: di 01 mar 2016, 10:49
door jurgen_s
en net terug van de garage

ik had opgemerkt dat sinds het nieuwe vliegwiel ik veel meer last had van trillingen. Dennis zei dat het van het vaste vliegwiel kwam omdat die nu niet meer de dempende functie had van het dubbel massa vliegwiel. "Ja maar..." want de trillingen waren soms zo heftig dat heel de auto er van schudde.
Toch maar eens de onderste motorsteun nagekeken en die toonde duidelijke tekenen van slapheid.
Vandaag nieuwe gaan steken en ja hoor: trillingen quasi volledig weg. Eens gereden aan stationair toerental in vierde en dat deed die zonder schokken iets wat gisteren niet mogelijk was. En het oprijden op de oprit in achteruit (bergop) ging nu ook quasi zonder trillingen.
112€ was mijn schuld en met een dikke glimlach betaald.

Dank u wel wesly voor het werk en garage kenens voor de vlotte afhandeling!!

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: di 01 mar 2016, 18:56
door Joske
:)

Dat doet er mij aan denken dat ik ook nog es bij Kenens moet langs gaan deze of volgende week. Heb hier nog ne bon liggen omdat mijne auto bijna verjaart. :+

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: di 01 mar 2016, 20:42
door Steven
Het vast vliegwiel had inderdaad een makkelijke zondebok kunnen zijn, maar geeft inderdaad geen extra overlast, kan ik uit eigen ervaring vertellen. :Y

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: di 01 mar 2016, 23:19
door jurgen_s
Bij mij trilt het wat bij het aanzetten, maar als ik vergelijk met het rammelen van het kapotte vliegwiel vroeger is dit niets.

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 02 mar 2016, 07:07
door PUG(z)OT
fijn diagnose van den dennis weer :mrgreen: tof dat ik de herstelling mocht uitvoeren :P

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 02 mar 2016, 09:45
door jurgen_s
ik heb u nog nooit zoveel weten vloeken :lol:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 02 mar 2016, 12:17
door PUG(z)OT
bwa ik vond het eigenlijk nog meevallen :mrgreen: het werk op zich dan, heb er niet op gelet of ik veel gevloekt heb :)

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: wo 09 mar 2016, 11:58
door jurgen_s
gisteren een spannerke gehad :mrgreen:

van het werk naar huis gereden en moest eigenlijk dringend gaan tanken. Maar ik wou perse naar het tankstation gaan waar ik altijd ga tanken. Op het laatste zijn er twee ronde punten voor het tankstation en daar viel de auto telkenmale bijna stil, ondanks dat ik de rotondes heel langzaam nam.
Na het tanken moest ik twee maal starten alvorens de auto startte.
Volgens peugeot heb ik een tank van 80 liter, en gisteren ondanks bijna droog te staan toch maar iets meer dan 76 liter getankt. Maw evenveel als wat ik vroeger in de 406 kreeg en die had officieel een tank van 74 liter.

Uitgerekend verbruik en gemeten via de boordcomputer scheelt geen 0.05 liter.

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Geplaatst: zo 13 mar 2016, 17:01
door jurgen_s
deze morgen op de ring rond hasselt: bmw 4 20d en nieuwe volvo XC90 waren wat stoplichtsprintjes aan het doen... en maar meegedaan dan :mrgreen:
De 420d viel in mijn ogen erg tegen: 190pk, rond de 400nm koppel, 'zou' in minder dan 8 seconden naar 100km/h moeten gaan. Waarom kon ik die dan vrij goed bijhouden? Hij reed wel wat weg van mij, maar nu om te zeggen dat het verschil zoooooo groot was. Nope helemaal niet. Grootste verliespunt was het vertrekken in eerste omdat ik altijd achter hem stond. Ging hij terug voluit gaan of niet, wist ik dus niet. Dus altijd met mate aangezet in eerste om dan direct op 10 à 15 meter gereden te worden, maar veel verder dan dat ging het eigenlijk niet.