Pagina 9 van 24

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 09 sep 2014, 01:14
door Dragoon
PUG(z)OT schreef:op service box staat ondertussen bij motorkeuzes ook een 199kW versie... dus de R komt weldegelijk :+

en nen 184kw ook, zelfde motorcode...

maw, ze weten zelf nog ni goe of ze nu eindelijk es de juiste cijfers gaan opgeven :mrgreen:

wa ne zever is da nu eigenlijk weer, ze willen inkrimpen, maar ge moet es zien wa lijst aan verschillende motoren er bij oa de 208/308 sta.

en voor die 20pk verschil tussen de 250 en '270' pk versies weer een extra keuze te maken, tgaat derover toch...

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 09 sep 2014, 10:10
door Unknown
Seg Pugzot .. Das dan toch grotendeels dezelfde motor als de mijne zou ik zo denken.
Maw, als gij mij diene mapping kunt fixen heb ik ook 180 pk :mrgreen: . Dan pakken we de zijlijsten (lijken er precies onder te zitten) en grill met leeuw in naplaatsing.
De verlaging en grotere velgen fixen we ook nog wel.

Voila , mijne persoonlijke GT :mrgreen:

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 09 sep 2014, 10:20
door PUG(z)OT
en de difusor en de voorste chroom lijstjes in t zwart 8)

nog geen onderdelen opzoekbaar...

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 09 sep 2014, 10:34
door jurgen_s
lijsten kunt ge zoals ik gedaan heb met folie doen

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 09 sep 2014, 16:58
door Darl'mat
Unknown schreef:Seg Pugzot .. Das dan toch grotendeels dezelfde motor als de mijne zou ik zo denken.
Maw, als gij mij diene mapping kunt fixen heb ik ook 180 pk :mrgreen: . Dan pakken we de zijlijsten (lijken er precies onder te zitten) en grill met leeuw in naplaatsing.
De verlaging en grotere velgen fixen we ook nog wel.

Voila , mijne persoonlijke GT :mrgreen:
400nm, de GT heeft een automaat ;)

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 09 sep 2014, 21:43
door Joske
Joske schreef:Wordt deze THP blok al de Euro6 variant of nog de "oude" Euro5?

Weet iemand dat? Ik weet dat ze met de uitrol van de THP Euro6 in de 508 begonnen zijn, maar daar heeft die 'maar' 165pk.
T antwoord op mijn vraag al zelf gevonden op www.peugeot.be
De 308 GT is leverbaar met twee nieuwe krachtige motoren die allebei voldoen aan de Euro 6-norm en standaard zijn gecombineerd met een uitschakelbaar ESP : een 1.6 THP turbobenzinemotor van 205 pk S&S (Stop & Start) en een 2.0 BlueHDi dieselmotor van 180 pk S&S

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: wo 24 sep 2014, 19:51
door Jethro
Die break is echt kwijlen!

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 23:17
door Dragoon
heeft dieje GT nu geen mistlichten of miszie ik da?

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 23:21
door Big-J
@Dragoon: Kwas al nen tijd aant zoeken wat ze aan de GT gingen misdoen, blijkbaar zijt ge me voor. Geen mistlichten op ne GT maar wel op de basismodellen... :roll:

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 07 okt 2014, 09:37
door Joske
Allé, nu Peugeot meedoet aan de 'Clean' hype is t weer nie goed.

Ik verwacht dat de mistlichten mee in de Full-LED koplampen zitten. :Y

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 07 okt 2014, 22:34
door Lander
Haters gonna hate ;-)

Afbeelding

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 00:03
door Dragoon
start hatin' then, das de pinker...

Afbeelding

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 17:09
door Stefandb
Ja en die "pinker" knippert niet alleen maar loopt (zoals Audi dat al soms doet) ook van binnen naar buiten :shock:

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 14:00
door Joske

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 11:43
door Joske
Autoweek.nl schreef:Als het om rappe hatchbacks gaat, heeft Peugeot een naam hoog te houden. Niet verwonderlijk dus dat aan de nieuwe 308-reeks nu een GT-versie toegevoegd wordt.

Peugeot heeft de 308-serie uitgebreid met een GT-versie. Deze is er behalve als hatchback ook als stationwagon, en naast een bij 205 pk piekende 1,6-liter benzinemotor is-ie tevens verkrijgbaar met een 180 pk sterke 2,0-literdiesel.

Voor een eerste kennismaking gaan we op pad met een hatchback, voorzien van de benzinemotor. Het is een lekker vlotte, maar nog altijd beschaafde middenklasser die stabiel op de weg ligt zonder oncomfortabel te worden. Wanneer we op de sportknop drukken, wordt de leeuw bijteriger. Het instrumentarium kleurt nu rood, de motor reageert net iets feller op het gaspedaal en de stuurbekrachtiging verleent minder ondersteuning. Alleen levert dat laatste niet het gehoopte extra stuurgevoel op. De auto wordt er niet communicatiever van. Het indrukken van de sportknop zorgt er ook voor dat de leeuw veel harder brult. Alleen is het niet de dappere vierpitter die we horen, maar iets kunstmatigs via de geluidinstallatie. In eerste instantie wekt het een glimlach op, maar na verloop van tijd begint het te irriteren. Deze auto is van zichzelf al leuk genoeg en heeft dit soort grappenmakerij helemaal niet nodig. Het jammere is dat het synthetische geluid alleen ophoudt wanneer je de sportknop opnieuw indrukt en daardoor ook de gretiger reactie op het gaspedaal kwijt bent. Alsof ze de klant niet serieus nemen.

De GT is in elk geval onmiskenbaar sportiever dan de andere 308's, zonder daarbij oncomfortabel te worden. Om de Focussen ST van deze wereld partij te kunnen bieden komt-ie echter tekort. Maar niet getreurd; Peugeot heeft voor later dit jaar meer geweld in de pijplijn zitten: een echte GTI-waardige versie met de 270 pk sterke motor uit de RCZ R.