2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
Moderator: P-unit
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
@ GT'ke: hoe kan je met een nieuw voertuig een rode kaart hebben?
dat is enkel voor voertuigen welke zijn afgekeurd. Nieuwe voertuigen vallen daar dus niet onder.
dat is enkel voor voertuigen welke zijn afgekeurd. Nieuwe voertuigen vallen daar dus niet onder.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
Ok, een nieuw voertuig kan idd geen rode kaart hebben. Daar heb je gelijk. Maar als je bij de garagist op een nieuw voertuig een trekhaak laat monteren en je bent onderweg van de garage naar het keuringstation, dat zal je geen probleem hebben. Je blijft binnen die driehoek he. Er staat dan ook wel een bepaalde tijdsduur op.
En als je een rode kaart hebt, is het net hetzelfde verhaal. Ook hier staat weer een tijdsduur op (ik dacht 14 dagen tenzij je kan aantonen dat de uitgevoerde werken meer dan 14 dagen duren).
En als je een rode kaart hebt, is het net hetzelfde verhaal. Ook hier staat weer een tijdsduur op (ik dacht 14 dagen tenzij je kan aantonen dat de uitgevoerde werken meer dan 14 dagen duren).
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
klopt wat ge zegt
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /292-art24
stuk van de wetgeving wat ik helemaal niet goed meer ken
nog een bijkomend iets van xavw is dat als je de haak laat keuren boven 750kg je jaarlijks naar de keuring terug moet en niet pas binnen 4 jaar bij de eerste normale keuring.
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /292-art24
stuk van de wetgeving wat ik helemaal niet goed meer ken
nog een bijkomend iets van xavw is dat als je de haak laat keuren boven 750kg je jaarlijks naar de keuring terug moet en niet pas binnen 4 jaar bij de eerste normale keuring.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
Ja, klopt ook. En je kan kiezen: of je laat de auto en bv de caravan apart keuren, of je laat ze keuren als 1 geheel. Dat gaat ook.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
Toch goed dat alles in orde is gekomen.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
Xavw, hoe zat het nu met je gelijkvormigheidsattest? Staat daar nu effectief op dat jij een hybride hebt? Of hebben ze dat bij de keuring niet bekeken en zijn ze ervan uitgegaan dat het sowieso een hybride moest zijn?
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
GT'tje, ik bekijk dit nu op je vraag en idd op het gelijkvormingsattest staat bij punt 23.1 hybride elektrisch voertuig : JA en verder bij 27.2 0.5KW elektrische motor.
op het boekske identificatie van het voertuig staat bij brandstof GASOLIE+ELEKTR.
dus in de keuring hadden ze toch een beetje gelijk bij hun vragen, maar wat kan je met een 0.5kw aandrijven. ik vraag mij af of dit niet de motor voor het servostuur is?
op het boekske identificatie van het voertuig staat bij brandstof GASOLIE+ELEKTR.
dus in de keuring hadden ze toch een beetje gelijk bij hun vragen, maar wat kan je met een 0.5kw aandrijven. ik vraag mij af of dit niet de motor voor het servostuur is?
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
nope, da's het stop-start systeem
vermits dat gekoppeld zit op de motor levert dat dus in feite 'extra' vermogen
vermits dat gekoppeld zit op de motor levert dat dus in feite 'extra' vermogen
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
hebt ge er twee ?
2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
ben dit ook maar 'ns gaan nakijken
(heb wel geen Xenon noch LED verlichting, noch trekhaak (die heb ik op 807) maar zal over 'n kleine 3 jaar toch ook nd keuring moeten met de 508 SW)
op het gelijkvormigheids-attest van de 1.6 e-HDi met start/stop staat bij hybride 'neen', ondanks dat ook hier de dynamo gebruikt wordt als elektromotor voor het herstarten
wat is het verschil met de 2.0 (Blue HDi) start/stop in dit opzicht?
(heb wel geen Xenon noch LED verlichting, noch trekhaak (die heb ik op 807) maar zal over 'n kleine 3 jaar toch ook nd keuring moeten met de 508 SW)
op het gelijkvormigheids-attest van de 1.6 e-HDi met start/stop staat bij hybride 'neen', ondanks dat ook hier de dynamo gebruikt wordt als elektromotor voor het herstarten
wat is het verschil met de 2.0 (Blue HDi) start/stop in dit opzicht?
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
Ik zie dubbel. Dat blauw is toch ook een mooie kleur. Mooie auto's!
Op mijn papier staat er bij hybride: neen
En geen elektrische motor, ondanks het feit dat ik ook een start stop heb. Ik zou precies eens met dat attest terug gaan naar jouw garagist. Volgens mij klopt er iets niet. Bij brandstof staat er alleen gasoil bij mij.
Volgens mij is het principe van start stop niet veel verschillend in vergelijking met een 1.6.
Op mijn papier staat er bij hybride: neen
En geen elektrische motor, ondanks het feit dat ik ook een start stop heb. Ik zou precies eens met dat attest terug gaan naar jouw garagist. Volgens mij klopt er iets niet. Bij brandstof staat er alleen gasoil bij mij.
Volgens mij is het principe van start stop niet veel verschillend in vergelijking met een 1.6.
2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
ik denk zelfs dat het niet verschilt
bij mij ook geen (" / ") kW opgegeven voor elektromotor
bij mij ook geen (" / ") kW opgegeven voor elektromotor
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw
enkele weken geleden heeft de dealer mij een 5008 als testwagen gegeven om er een idee van te hebben of dit mij beter ligt dan de 508. ik had er mijn hoop wat op gesteld. de zithouding is wat hoger maar mijn kroost verkiest de 508. dus blijft deze nog een tijdje.
Er staat ondertussen bijna 8000km op de teller, met een gemiddelde van 64km/u en verbruik van 8l/100.
vandaag de eerste werkdag na 2 weken vakantie. we reisden 1900km gem 67km/u verbruik 11.1l/100. geen slechte cijfers met een caravanneke erachter en fietsen op het dak, leuk zicht van binnenuit trouwens. op autostrade de cruise op 115km/u.
de auto rijd goed en stil ik rij er al liever mee, behalve nog steeds de lage zitpositie,
het VW busje ligt mij nog gevoelig.
andere jaren staat de auto dezer tijden op stal en doe ik alles met de moto, dit jaar echter heb ik nog geen meter met de moto gereden, dit als gedacht dat de 508 nog zo slecht niet is. vanaf deze week komt de moto toch buiten want het is zo weer winter .
Er staat ondertussen bijna 8000km op de teller, met een gemiddelde van 64km/u en verbruik van 8l/100.
vandaag de eerste werkdag na 2 weken vakantie. we reisden 1900km gem 67km/u verbruik 11.1l/100. geen slechte cijfers met een caravanneke erachter en fietsen op het dak, leuk zicht van binnenuit trouwens. op autostrade de cruise op 115km/u.
de auto rijd goed en stil ik rij er al liever mee, behalve nog steeds de lage zitpositie,
het VW busje ligt mij nog gevoelig.
andere jaren staat de auto dezer tijden op stal en doe ik alles met de moto, dit jaar echter heb ik nog geen meter met de moto gereden, dit als gedacht dat de 508 nog zo slecht niet is. vanaf deze week komt de moto toch buiten want het is zo weer winter .