Pagina 9 van 21
Geplaatst: za 04 dec 2010, 15:34
door Dragoon
als ge een 20 minuutjes wilt rijden tot in gent kannek u 2 adreskes bezorgen waar ge es kunt luisteren

Geplaatst: za 04 dec 2010, 17:36
door Nickn
Daarjust mijn wintervelgen + winterbanden gestoken.
(Is slechte foto, snel genomen met Gsm)
Ik heb keer gevraagd wat het daar zou kosten en hij zei mij van €125 de keer dus is toch al schoon bedragske om dat te laten doen vind ik.
Kw's eruit, orig eronder, naar garage: mijn gelijk krijgen, laten herstellen, dan orig eruit en kw's er terug onder dus 250 knotsn
Nu idd eens rondhoren
Wie kan beter
Grtz Nickn
Geplaatst: za 04 dec 2010, 17:41
door Den Hans
Als je'm weg zou doen, dan mag je die laatste keer wisselen al schrappen...
Geplaatst: za 04 dec 2010, 17:45
door Nickn
Jup das een feit, maar als het hersteld kan worden hou ik de 207cc, wordt deze terug verlaagd, ander velgske eronder en indien niet wordt het idd eenmalig, verkoop ik de veren en de rest die ik nog liggen heb en kijk ik voor een andere wagen.
Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: do 06 jan 2011, 23:23
door Nickn
Na een tijdje met de originele veren te hebben gereden (en welliswaar minder tot geen gerammel) heb ik deze avond de kw's enkel weer achteraan gestoken om te kijken of het nu aan de wagen of aan de kw vering lag.
Conclusie: aan de kw vering kan het niet liggen, het is ofwel de pomp zoals al gezegt ofwel de bevestigingspunten van het dak die rammelen, zodra ik 1m achteruit reed met de auto had ik het weer zitten want het geluid komt nog steeds van op schouderhoogte in de wagen, (daar waar het dak dus vastzit) nu zelfs links en rechts (nog erger

)
Wsl zit er teveel speling op die scharnieren en rammelen die.
Op de originele vering rijd de auto zachter dus is dit minder te horen.
Met de kw's rijd deze dus harder en is dit immens hard hoorbaar.
Optie 1: pomp vervangen...
Optie 2: Scharnieren of dak laten aanspannen zodat er geen speling meer op kan zitten
Nog iemand suggesties, want ik heb al vanalles gedaan en in de garage willen ze mij niet helpen want in orignele staat is het dus minder hoorbaar en zeggen ze dat ik dat maar normaal moet vinden...
Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: vr 07 jan 2011, 03:10
door Jones
Nickn schreef:minder hoorbaar en zeggen ze dat ik dat maar normaal moet vinden...
mijn conclusie is een andere garage zoeken.
207cc zijn zwak aan het dak en de scharnieren.
in mijn korte periode bij peugeot (3 maand) heb ik zeker 6 207cc's zien langskomen die problemen hadden met gerammel en gekraak aan de scharnieren.
deze zijn allemaal vervangen geweest door peugeot zelf en op hun kosten.
productiefout was de reden zeiden ze.
Re: Nickn's 207cc => Eeeeeeeeen we gaan verder ....
Geplaatst: za 08 jan 2011, 16:10
door _Tom_
cabrio en verlaging => kraken
een cabrio is er nu eenmaal gevoeliger aan
Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: do 24 feb 2011, 23:28
door Nickn
Dinsdag 1 maart mag auto binnen, er komt nen inspecteur van peugeot, dus zoals gezegt heb ik mijn gelijk gehaald, dak rammelt nog en de auto staat al tijdje terug op originele vering.
Nu totaal los van dit zit ik in twijfel, kzou tegen de zomer nieuwe velgen der willen onder leggen en terug verlagen (als het probleem dan eindelijk zou opgelost zijn)
kwijfel tussen Rh zw1 (bij iedereen wel bekend) => 17" => velen zeggen dat dit te klein is voor nen 207
of deze:

deze zijn 18" en trekken toch wel beetje op de rh zw1 vind ik en deze worden op maat geboord enz,...
Wa vinde gulder daarvan?
Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: vr 25 feb 2011, 13:16
door Ilcotje
Ik zou voor de 18inchers gaan, zullen beduiden mooier staan. Volgens mij zijn deze ook unieker dan de RH ZW1.
Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: vr 25 feb 2011, 13:29
door JordiC
zelfde mening.
Enkel die zwarte boutjes vind ik nie zo wauw. Ma da kan je wel vervangen door chroom of gouden exemplaren

Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: vr 25 feb 2011, 15:43
door Darl'mat
Dat alles mooi gelijk staat met de kas is belanrijker dan 18" ipv 17".
De opening tussen wielkas en band is ook best kleiner dan de hoogte van de band. ( optisch)
Een 18" zou men dus feller moeten verlagen.
Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: vr 25 feb 2011, 16:25
door Taz Devil
hangt er van af hé darl'mat
ik zie hier op het forum toch wel een klets met 17" en te kleine banden naargelang de originele maten en die dan nog getrokken liggen, die moeten nog lager gelegd worden...
Ik ben ook meer voor 18" op een 207, op een 206 legt iedereen al 17" en die bandenmaten waren net iets kleiner. (wielkasten ook denk ik)
Voordeel voor 17": yokohama maakt hiervoor semi slicks in de juiste maat. Maar waarschijnlijk ben ik de enige die dit als voordeel ziet

Re: Nickn's 207cc
Geplaatst: di 01 mar 2011, 19:08
door Nickn
We zullen zien wat het wordt
Zonet mail terug gekregen van peugeotgarage:
JA ZONET TESTRIT UITGEVOERD MET INSPECTEUR.
WAGEN IS VOLGENS HEM NIET UITZONDERLIJK LUIDRUCHTIG.
WEL EEN KRAK / SPOK LINKSBOVEN
WE HEBBEN WEL VASTGESTELD DE AANSLAGEN INGESLETEN ZIJN ALS DE KAP OPEN IS.
WE ZULLEN DEZE VERVANGEN . LET WEL DAT ZAL GEEN INVLOED HEBBEN IN GESLOTEN TOESTAND.
Was dus te verwachten, ik versta ze toch niet ze, zodra dak mijn auto terug heb ga ik nu toch wel zeker naar andere garage.
Khad dit al gedaan maar na terug een telefoontje naar mijn garage mocht het weer niet en moest het daar.
Zijn die gastn dan serieus doof ofzo, zolang da ze der ulder ma gemakkelijk vanaf kunn maken ist al goed en wel, mo als ze keer iets moeten doen, man man
Zal nu keer proberen wat 306'ke mij verteld en getoond heeft, we zien dan wel
Re: Nickn's 207cc => Prutsers
Geplaatst: di 01 mar 2011, 21:06
door Leo
Kun je niet zelf met die inspectuer gaan rijden dan? Blijkbaar weten ze daar helemaal niet wanneer en hoe hij rammelt..
Re: Nickn's 207cc => Prutsers
Geplaatst: wo 02 mar 2011, 21:09
door peugeotfreak
da was ik ook al aan het denken waarom rijd je zelf niet rond met de inspecteur dan kan je hem persoonlijk wijzen op de geluiden die je storen, en dan als arfsluiter een andere 207 cc nemen (ene van de garage) en dan daar mee gaan rond rijden voor naar het verschil te luisteren