De 307 staat nu al een hele poos stil. Zelf gebruik ik de 206cc nu als dagelijkse wagen (woon werkverkeer), en hebben we momenteel wel een alternatief gevonden voor mijn vrouw (haar eigen idee); zij rijd nu namelijk met de fiets naar het werk met hieraan een karretje waarin onze 2 kids kunnen zitten om naar school te gaan of af te halen. Nadeel hiervan is dat de 309 momenteel zijn dak boven het hoofd kwijt is

Het bevalt haar prima en ik gebruik dus haar wagen. De 309 word dan weer veel gebruikt in het weekend voor allerhande tochtjes.
Dus momenteel staat de 307 treurend aan de kant. Uiteindelijk is hieruit uit de bus gekomen dat er een miniscuul barstje in het motorblok zit en de koppaking weer eens erdoor zit. Daarbovenop is de koppeling blijkbaar nooit volledig en deftig vervangen en moet deze er ook uit. Na deze vaststelling en reacties van iedereen uit onze omgeving in de trend van "waarom zou ge die nog laten maken, daar begint ge toch niet meer aan???" was de beslissing voor ons echter gemaakt; de 307 gaat weg.
Echter... we ondernamen geen stappen en de 307 bleef gewoon staan. In tussentijd zochten we wel een oplossing: wegdoen, maar hoe? Gebruiken als eventuele inruil bij aankoop nieuwe of zo uit de hand proberen weg te doen? En wat zou er in de plek komen? Mijn vrouw stond niet te springen voor een oude wagen en had liever indien er een andere komt dat dit een vrij recente zou zijn. Natuurlijk stond hier dan weer een kleine wagen voor in de plek waar ik dan weer niet overtuigd van was. Bijkomend feit is natuurlijk de financieen. We dokterden wel een plan uit waaruit bleek dat een tweedehands 308 II wel een optie kon zijn. Een wagen waar ik zot van ben...
Ondanks dat het toch financieel mogelijk was zou het ons wel weer vrij krap zetten. Zonder tegenslagen de komende jaren zou het ons wel lukken, maar indien er toch een onvoorziene tegenslag komt... Dit met in achterhoofd houdend dat we bikkelzware jaren achter de rug hadden konden we het uiteindelijk toch ook niet vinden bij dat plan.
Dus de tijd tikt verder en de 307 staat nog steeds op zijn plek. En op een dag kwam mijn vrouw af "ik kan die eigenlijk niet zomaar weg doen... Wat moet daar eigenlijk aan gebeuren om die terug in orde te krijgen?"

Vrouwlief bekende dat ze eigenlijk gehecht is aan de wagen. En dus kwamen er opnieuw besprekingen over wat we konden doen. Daaruit kwam om de motor toch maar te vervangen, weliswaar alles in stukken aankopen en op langere termijn. Op zoek dus naar een ander motorblok en aankoop van nieuwe stukken zoals de koppeling en distributieriem (aangezien het blok toch uit de wagen zou zijn). En dan een betrouwbaar iemand of garage vinden die alles terug wil inbouwen.
Zover staan we dus; van beslissing om hem weg te doen naar houden en nieuwe motor laten steken. Slimme keuze? Weet ik niet. Ieder zal er wel een andere mening over hebben

Zeker is wel dat aangezien we momenteel wel geholpen zijn door de fiets en de 206 we niks overhaast gaan doen, stapje voor stapje. Hoe lang dit zal duren? Geen idee. Of het plan ook effectief tot het einde word uitgevoerd? Weet ik ook niet. Maar het verleden heeft me geleerd hoe snel het financieel allemaal kan tegenvallen en daar zal ook veel van afhangen.
De toekomst is dus zeker nog onzeker, maar er is terug hoop voor deze 307...
