Pagina 2 van 8

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: di 24 jul 2012, 03:04
door silverlion306
Aan het overwegen voor een "kleine update". De uitlaat is doorgeroest, dus overweeg een bescheiden sportuitlaatje te laten plaatsen (niet teveel db's maar een "zacht" sportief geluid). Iemand een voorstel wat er goed zou onder passen (+eventuele montageplaatsen liefst Vl-Brabant)? :)

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: di 24 jul 2012, 10:50
door jurgen_s
je kan altijd naar skytune gaan. Die maakt uitlaten op maat met attest erbij. En die zijn van inox en nog geen eens heel duur.

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: vr 27 jul 2012, 09:26
door rebelish
Idd skytune is een aanrader.

Ik heb voor de rallye daar een volledig lijn laten steken in inox.
van het uitlaatspruitstuk tot achteraan ( sportcat + sport middendemper + inox einddemper met keuze voor eigen sierstuk erop ).
Totaal was 750 euro, wat best nog meevalt. aangezien een volledige nieuwe lijn van peugeot zelf mij op hetzelfde, iets meer zou uitkomen.
Oja en volledig met attest, nooit geen probleem gehad op de keuring dees jaar.

PS:Hij vraagde zelfs welk geluid ik wilde.

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: vr 27 jul 2012, 22:57
door silverlion306
Thanks voor de tip 8)

Heb hun site eens grondig bekeken, heb naar Skytune gemaild voor informatie en uitgebreid antwoord gekregen. Afspraak is gemaakt voor 25 augustus (was snelst mogelijke datum)

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: vr 17 aug 2012, 22:13
door silverlion306
In afwachting van de nieuwe uitlaat nog enkele foto's genomen tijdens een dood moment in mijn andere hobby ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: za 18 aug 2012, 00:22
door jurgen_s
mooie foto's!!

en wat is die andere hobby dat ge daar zomaar dode momenten in kunt hebben O-)

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: zo 19 aug 2012, 00:16
door silverlion306
Vliegtuigspotten :mrgreen: Deze foto's zijn gemaakt in Kleine Brogel tijdens het F-16 spotten

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: zo 19 aug 2012, 08:07
door JordiC
ahh, da dood moment zal dan geweest zijn toen die F16 is neergestort :p

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: za 25 aug 2012, 12:21
door silverlion306
En vandaag een bezoekje gebracht aan Skytune :D De nieuwe uitlaat steekt eronder. Hier al enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later betere foto's, eerst de wagen eens groding wassen :mrgreen:

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: za 25 aug 2012, 12:23
door Joske
Is die uitsparing nu scheef uitgezaagd of is da gezichtsbedrog?

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: za 25 aug 2012, 13:12
door silverlion306
Zal gezichtsbedrig zijn denk ik :) Of bedoel je boven de uitlaat? Daar zit inderdaad nog een bobbel, restantje van de schade die de oude uitlaat heeft aangericht :evil: (oude uitlaat was beginnen doorbreken en uitlaatgassen kwamen vol tegen de bumper langs de binnenzijde, had dit te laat gemerkt...)

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: za 25 aug 2012, 13:36
door jurgen_s
met heetluchtpistool terug warm maken en opnieuw in vorm brengen

uitlaat is zeer mooi 8)

wat hebt ge moeten betalen als ik zo vrij mag zijn?

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: za 25 aug 2012, 13:44
door silverlion306
Het is enkel de achterste knalpot en het eindstuk. Kostprijs kwam op 345euro

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 20:18
door silverlion306
Sommigen zullen het volgende graag horen :mrgreen:

Heb eens een prijs laten opmaken om de wagen te verlagen. Heb contact opgenomen met Kean Suspensions. Wat denken julie hiervan;

Verlaging: 3 a 4 cm
Vooraan: vervangen van de veren door Eibach veren
Achteraan: verstellen van de torsieas

Kostprijs:
Eibach veren : €124 excl btw
plaatsing: €75
aanpassen torsie as: €125-150

Re: 2000 - Peugeot 306 Sedan - Silverlion306

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 20:27
door jurgen_s
zult ge al niet gekloot mee zijn en eibach veren zijn een goed compromis tussen comfort en sportief wegcontact