Pagina 2 van 5
Geplaatst: wo 14 jan 2009, 23:43
door Jumping_Jack_Flash
Darl'mat schreef:In Duitsland gaan ze hem invoeren, in Nederland en belgië staat hey officiëel nog niet vast.
kan ondertussen besteld worden, maar de 206 zoals we hem kennen verdwijnt, vervangen door mixmodel (voor Belgie)
Geplaatst: do 15 jan 2009, 16:19
door Taz Devil
waarschijnlijk de "207 cheap look-a-like"
of misschien 207 rio, 207 brasil, 207 carnival?
Geplaatst: do 15 jan 2009, 21:22
door Jarno
Geplaatst: do 15 jan 2009, 21:30
door xtof
het eerste wat er in mij opkomt bij het zien van die foto's is dat reclamefilmpje van die indiër en zijne 206.
Geplaatst: do 15 jan 2009, 21:31
door Dragoon
kvind die achterlichten nog proper

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 11:16
door Pug306XS
Moest ge die nog apart krijgen
De rest vind ik ma nks en zoals xtof zegt: net die van de indiër
Geplaatst: za 17 jan 2009, 08:03
door twoofive
is echt wel wennen
ik vindt het wel iets hebben, maar als basis een 206
iemand mss foto's van het interieur?
Geplaatst: za 17 jan 2009, 17:20
door Taz Devil
twoofive, kijk in uwe witte, het trekt er heel hard op
binnenruimte 207 en 206 is nagenoeg hetzelfde ook hé
Geplaatst: ma 26 jan 2009, 11:14
door PUG(z)OT
In het diagnosetoestel op t werk staat hij als 206plus...
Geplaatst: wo 18 feb 2009, 15:26
door Joske
Peugeot mag de 206 dan wel vervangen hebben door de 207, door het immense succes van het model met het laagste nummertje, bleef het nog steeds in de catalogus staan. Het gamma was weliswaar beperkt tot één enkele versie en twee motoren -diesel en benzine. En omdat de 206 toch gauw een paar duizend euro minder kost dan een 207 neemt hij de rol van instapper in het B-segment waar. Met succes. Vorig jaar werden er in België nog meer dan 5.300 206 gesleten. Peugeot heeft daarom toch nog een grondige facelift voor het model op poten gezet.
De 206+, zoals hij voortaan heet, krijgt een compleet hertekende neus. Die omvat hoekomvattende koplampen, nieuwe voorvleugels, een andere grille, motorkap en bumper. Achteraan spotten we hertekende lichtunits en een ander bumperschild. Noteer ook nog nieuwe designs voor velgen en wieldoppen en enkele modernere koetswerkkleurtjes. Aan de binnenzijde krijgt de boordplank een heuse makeover. Het dashboard is uitgevoerd in beter plastic en oogt moderner. Het komt compleet met eigentijds ogende sierlijsten en een vernieuwd instrumentarium.
Onder de kap blijven de 1.4l met 75pk en de 1.4 HDi met 69pk behouden, maar er werden wel optimalisaties doorgevoerd. Daardoor lust de diesel nu elke 100km nog slechts 4,2l kostbaar vocht en daalt de CO2-uitstoot tot 110gr/km. De kleine 1.1l benzinecentrale met 60pk doet meteen ook z'n (her-)intrede.
Bron:
auto55.be
Geplaatst: wo 18 feb 2009, 17:16
door Axel
Het Laatste Nieuws schreef:Kat met negen levens: Peugeot 206+
Niet kapot te krijgen. Elf jaar na z'n introductie en na 6,5 miljoen stuks op de straat gezet te hebben, begint de Peugeot 206 vanaf half maart nog maar eens een nieuw leven als de '206+'.
De plus slaat in dit geval niet op een ruimere versie van het basismodel zoals bij de Golf Plus, maar om een redesign en 'modernisering' van een oud model.
Trekjes van 207
Vooraan deed Peugeot hem wat meer op z'n opvolger lijken, de 207. De 206 krijgt daarvoor een nieuwe motorkap, zijvleugels, grille, lichten en voorbumper. Achteraan blijft de 206-kont grotendeels behouden met uitzondering voor een nieuwe bumper en hertekende lichten.
Ook de wielen en sierdoppen zijn nieuw en als je goed kijkt zou het moeten opvallen dat de naden tussen de koetswerkpanelen dichter op elkaar aansluiten, zoals gebruikelijk bij nieuwe wagens nu. De fabriek in het Franse Mullhouse, waar hij gebouwd wordt, is in elf jaar tijd kwalitatief een heel stuk mee geëvolueerd.
Nieuw dashboard
Ook binnenin gaat de 'extreme make-over' door met een volledig nieuw dashbord met dubbele tellers die op instrumenten van moto's geïnspireerd zijn. Verder wordt er gespeeld met modernere materialen en texturen.
Ook de motoren gaan met hun tijd mee. Er is keuze uit een nieuwe 1.1 benzine van 60 pk, naast de al bestaande 1.4 van 75 pk. De 1.4 HDi diesel van 69 pk heeft nu genoeg aan 4,2 liter per 100 kilometer. Dat is toch weer 0,1 liter beter dan voorheen.
3% overheidskorting
Daarmee gaat ook de CO2-uitstoot iets naar beneden tot 110 g/km, waardoor hij nog altijd in aanmerking komt voor een overheidspremie van 3% op de aankoopprijs. Zakken tot 105 gram was beter geweest natuurlijk, dat scheelt 12% korting.
Die aankoopprijs ligt nog niet definitief vast, maar hij moet wel tussen die van de 107 en de 207 in blijven liggen. Want het is precies daar dat Peugeot de 206+ wil blijven positioneren. Een budgetvriendelijk alternatief voor wie niet de opstap naar de 207 wil maken. Vandaag varieert de prijs van de klassieke 206 tussen de 11.650 en 16.350 euro. (jvr)
Geplaatst: wo 18 feb 2009, 20:38
door Chris De Backer
Wie op de hoogte wil blijven, kan zich
inschrijven om nieuws over de 206+ te ontvangen.
Link uit nieuwsbrief van Peugeot
Geplaatst: wo 18 feb 2009, 22:50
door pugboy73
Ik vind hem wel iets hebben. Heb me al opgegeven om op de hoogte te blijven. De mijne is toch ook eens aan vervanging toe.
Geplaatst: do 19 feb 2009, 14:59
door Joske
Deze europese versie zal in Mulhouse gebouwd worden. Kwestie van wat werk in Frankrijk te houden zeker.
Geplaatst: wo 04 mar 2009, 10:09
door whitepeugeotke
ik vandaag 2 van die gezien heb bij mijn daeler in zonhoven.
het best wel mee viel maar ik er niet zot op ben.