advertentie PDK Pallets reclame

Bouwj - Peugeot 205 CTI - Wok

Moderator: P-unit

Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

't Lijkt sneller te gaan dan het daadwerkelijk gebeurt hoor ;)

Ik ben nu voornamelijk bezig met het verzamelen van de onderdelen. Straks de tijd maar eens zien te vinden voor de werken :wink:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

kna wagentje maar ik zou de originele zwarte bumpers er terug opzetten :D
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Ik ben er nog niet uit wat ik met de bumpers en verbreders ga doen. Ik heb al wel een setje originele, ongespoten verbreders op reserve liggen, omdat de huidige set beschadigingen heeft.

Enerzijds wil ik inderdaad terug naar originele verbreders, maar zo meegespoten vind ik het eigenlijk ook wel wat hebben. Anderzijds zit ik nog een beetje in mijn maag met die voorste Guttman verbreders. Ze zijn behoorlijk uniek (in NL heb ik ze nog niet eerder 'live' op een 205 gezien), maar ze hebben wel behoorlijke schade (scheuren en bobbels; veel werk om te herstellen) en ze horen eigenlijk op een 'dichte' 205, want ze sluiten niet mooi aan op de dorpels van de CTI (stukje uitgezaagd). Maar goed, de paintjob is iets voor over een jaar of twee ofzo, dus ik heb nog bedenktijd zat ;)

Wel is er weer wat moois op mijn pad gekomen :mrgreen: Het kost me weliswaar een rib uit m'n lijf, maar daarvoor heb ik straks wel mooi een Goodwood interieur 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

8)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

voorste stoelen zien er al netjes uit, nu de achterbank er nog inlepelen, das een ander paar mouwen, niet? Nette set trouwens, vrijwel geen instapschade :shock: 8)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

De zittingen van de achterbank overzetten is een fluitje van een cent, maar het pas maken van de leuningen is wel wat werk, zeker omdat ik ook de bussen waar de hoofdsteunen in steken om moet lassen in het frame van CTI achterbank.

Da's dus even iets wat ik op de langere termijn heb gezet, zeker nu ik vanmiddag weer een factuur van €500 in de bus vond :evil: (daar gaan we echter nog even bezwaar tegen aantekenen, want ze hebben de stookkosten niet juist berekend).

Verder is het een redelijk nette set. Er zitten een paar losse naadjes in en er zit een scheurtje in een van de wangen. De kussens zijn echter inderdaad nog mooi 'vol'. Het leer moet echter nog wel een keer weer goed in het vet worden gezet.
Leo
Berichten: 195
Lid geworden op: za 13 okt 2007, 21:09
Locatie: Leerbroek (ZH/NL)
Contacteer:

Bericht door Leo »

Ik ben gister ook bezig geweest met het pasmaken van een leren leuning in een CTI, maar dat is nog latiger dan je denkt.. Er is een heel stuk leer over, maar dat wordt door een stoffeerder weggehaald en afgewerkt.. Je kunt het misschien ook op een andere manier wegwerken..
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Ik heb in mijn 309 een interieur gestoken van een 205 griffe en de achterbank past 1 op 1, daar kan ik je dus geen info over geven. :) Wel heb ik ook in een keer hoofdsteunen in de achterbank gebouwd. En dat is echt een fluitje van een cent. Gewoon de rugleun openritsen, dan kan je de ijzeren rugplaat er voorzichtig uithalen, en de uithollingen zijn in dit frame voorzien. Het enige dat je nodig hebt zijn 4 buisjes van +/- 10 cm met een binnendiameter van 18mm en een setje hoofdsteunen met de plastic bussen. Als je in deze buisjes met een slijpschijf een gleuf maakt en je steekt er de originele pennen in, dan kan je zelfs je steunen in de hoogte verstellen. deze bussen kan je er dan gewoon netjes inlassen en een klein kruisje in het leder snijden en je plastic bussen erdoor duwen en klaar. Als je ze een keer opendoet, zie je hoe eenvoudig het eigelijk is, ik heb dan ook geen foto's want op een klein uurtje was het allemaal gefixt en zat de achterbank er in. Veel succes!

(de enige foto van de achterbank die ik heb is deze, Je ziet de ijzeren rugplaat en de uithollingen in het frame, ook zie je op de plaat de 2 plastic bussen liggen die bij de hoofdsteunen horen. Misschien dat je je zo een beter beeld kan vormen. )
Afbeelding
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

De werken staan hier even op een laag pitje, maar gisteren toch even wat nieuws gescoord:

Afbeelding

De wielen dus, niet de auto ;) 16" Ouragans van een 406 (dus geen gedoe met spacers!) met bandjes. Zondag ophalen :)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Haha, ik dacht al meteen dat je de hele 405 had gekocht :D Goed dat je het even vermeld! 8) Zonder spacers is natuurlijk wel net zo makkelijk!
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Dat riepen meerdere mensen al, vandaar dat ik het er maar even bij heb gezet :lol:

(hoewel ik die 405 ook wel voor de deur zou willen hebben staan, maar ik heb al een leasekar als daily...)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Inmiddels weer terug naar de Speedlines, want de bandjes om de Ourgans zijn een maatje te groot voor onder de CTI. Ligt nu 205/50/16 om en dat moet 195/45/16 worden (of 205/40/16, maar dan worden het heul platte bandjes en is alle comfort weg).

Mocht iemand dus belang hebben bij vier stuks Hankook Ventus Prime 205/50/16 bandjes (2x met ~8mm profiel en 2x met ~5 mm profiel; stuur me maar een mail of PB :)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Vanavond een setje Gutmann-verbreders gescoord :D

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een keer de rest van de Gutmann bumperkit zien te vinden ;)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

het zijn toch enkel de twee voorste spatborden die specifiek guttman zijn, de rest is toch gewoon standaard gti?
Het overblijvende deel van de guttman kit zijn toch de drempelverbreders voor de achterste wielen?
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Klopt helemaal! :wink:

Vandaar ook mijn opmerking dat ik de rest van de GM-kit nog een keer moet vinden :P (er horen ook nog aparte onderspoilers voor en achter bij deze kit)
Plaats reactie

Terug naar “20x”