Pagina 2 van 6
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: zo 29 jan 2012, 18:21
door PUG(z)OT
fascinerend hoe ze daar een andere carroserie opzetten

Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: ma 30 jan 2012, 10:34
door jurgen_s
amai, er heeft er eentje goed aan het zagen geweest

Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: di 27 mar 2012, 13:21
door Darl'mat
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: do 24 mei 2012, 12:32
door Axel
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: do 24 mei 2012, 12:39
door peugeot-gek
Ik vind hem wel mooi.
Greetz

Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: do 24 mei 2012, 13:59
door JordiC
oh yes

Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: do 24 mei 2012, 14:50
door Joske
Het is nog maar een kwestie van tijd of alle klassieke personenwagens van Peugeot zullen hun naam zien eindigen op een 8. Niet omdat het bedrijf die acht om één of andere reden koestert: het is eenvoudigweg het increment dat bij elke generatiewissel hoort. Dat is te zeggen: tot vandaag. Omdat de Fransen klaarblijkelijk niet warm lopen voor de negen en zo tuk zijn op de ronde 0 (al dan niet verdubbeld voor de hogere koesten) in het midden van elke naam, heeft Peugeot besloten de 8 voortaan gewoon te behouden bij nieuwe edities. Lekker makkelijk. Het eerste cijfer blijft evenwel het segment aanduiden, en er blijft ruimte voor frivoliteiten achteraan - zoals de dubbele "C" die de coupé-cabrioletversie aanduidt, of de aparte naam voor nichemodellen, genre RCZ en iOn.
En net vandaag stellen de Fransen de nieuwe ... 301 voor. Qu'est-ce que vous dites? Dat zit zo. De nog maar net gebetonneerde acht moet plaats moet maken voor een één, maar alleen in de groeimarkten, of toch waar massaal "toegankelijke, voor iedereen bereikbare auto's" gekocht worden, zegge de constructeur. Dat is dus eigenlijk overal, behalve in de VS en in West-Europa. De 301 wordt een klassieke vierdeurs berline, meet 4,44m in de lengte en moet Peugeot's wereldwijde verkoopstopper worden. Aan ambitie geen gebrek, maar de Fransen pronken dan ook met een grote koffer, flink wat binnenruimte, adequate (veiligheids-)uitrusting en democratische motoren. Onder de kap komt de nieuwe driecilnder benzinemotor, de 1.2 VTi die in de 208 pionierde, naar keuze met manuele of gerobotiseerde versnellingsbak. Ook de 1.6 HDi 92pk met manuele versnellingsbak en 1.6 VTi 115pk met manuele of automatische versnellingsbak zijn verkrijgbaar.
De Spaanse fabriek in Vigo zal instaan voor de productie van de nieuwe Peugeot 301. Een aantrekkelijk geprijsde wagen op de markt brengen voor de groeimarkten, maar hem produceren in West-Europa met zijn notoire pittige loonkost: aan lef ontbreekt het de Fransen alvast niet. Tijdens de persdag van de Mondial de l'Automobile in Parijs beleeft hij in september zijn wereldpremière. Vanaf 1 november volgt dan de commercialisering, eerst in Turkije en daaropvolgend in een bijzonder uitgebreide regio: Centraal- en Oost-Europa, Rusland, Oekraïne, Griekenland, de Magreb-landen, het Midden-Oosten, de Golfstaten, Afrika en enkele landen in Zuid-Amerika. Of de 1 alsnog plaats zal maken voor de 8 eens de betrokken landen markttechnisch volgroeit zijn ... daar is Peugeot nog niet helemaal uit.
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: do 24 mei 2012, 17:37
door PUG(z)OT
staat mij precies ook wel aan

Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: vr 25 mei 2012, 10:52
door Pug306XS
Wanneer gaat die in productie?

Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: vr 25 mei 2012, 11:55
door Sidd
weeral ( zoals de 408) enkel bestemd voor rusland, en zuid europa..
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: di 29 mei 2012, 00:04
door Taz Devil
nen amerikaan krijgt ge toch ook ingevoerd?
Dus waarom niet?
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: di 29 mei 2012, 08:25
door Axel
En toch denk ik dat hij hier ook gekocht kan worden. Waarom? Omdat hij op 't Salon van Parijs zijn wereldpremière krijgt (en de 408 en andere zijn nooit in Europa voorgesteld).
Peugeot België schreef:Productie en commercialisering
De Spaanse fabriek in Vigo zal instaan voor de productie van de nieuwe Peugeot 301. Tijdens de persdag van de Mondial de l’Automobile in Parijs beleeft hij in september zijn wereldpremière. Vanaf 1 november volgt dan de commercialisering, eerst in Turkije en daaropvolgend in een bijzonder uitgebreide regio: Centraal- en Oost-Europa,
Rusland, Oekraïne, Griekenland, de Magreb-landen, het Midden-Oosten, de Golfstaten, Afrika en enkele landen in Zuid-Amerika.
Btw: Griekenland is lid van de Europese Unie, dus ..... zoals Taz Devil reeds zei: invoeren die handel

Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: di 29 mei 2012, 08:54
door Sidd
DAn zou ik liever de 408 invoeren !
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: di 29 mei 2012, 10:50
door Joske
De invoerder van elk land bepaald zelf welke modellen/uitvoeringen hier verkocht worden.
Volgens mij zal ne goeie dealer als ge echt zo ene wilt u die wel verkopen.
En als de vraag groot genoeg is kan de invoerder nog beslissen om hem hier officieel in te voeren. Onze pa ziet hem allesinds ook wel zitten als opvolger van de 406 ooit. Op ne mazda 323 en fiat 600 na heeft hij altijd met "3-volume" modellen gereden.
Re: 309 of 301 van Scoops-shop tot product
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 15:49
door Taz Devil
Kunt ge al beter ne pool die hier 2de handswagens komt inkopen aanspreken om zo enen mee te brengen van polen ofzo.
Aangezien die toch leeg naar hier rijden, zal hij dit wel zien zitten.
Moet ge zelf wel nekeer naar ginds om ene aan te kope zonder btw, en dan hier btw te betalen. Kan zelfs nog goedkoper uitkomen dan de normale prijs hier zou zijn.
Heeft ooit op tv geweest over het aankopen van een golf nieuw in een ander EU land omdat het daar goedkoper kan zijn