2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4766
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Nice opzoekingswerk
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
voilà, nog maar eens aan gewerkt vandaag. Merkte vandaag dat het alweer zover was. Ritje naar Antwerpen en ik voelde met momenten heel duidelijk dat het niet klopte. Auto was soms lui, trok onvoldoende door en het verbruik was toch ook niet dat.
Thuis terug nagekeken om te moeten vaststellen dat de vijs die problemen gaf gewoon terug losstond, maw buis stond niet vast op de egr klep met als gevolg dat wanneer de turbo opspoelt er via de opening tussen buis en egr klep turbodruk weglekt.
Waar gaat het nu over: zilveren buis die tot achter de motor gaat

aansluiting met de klep (hier met het dichtingsplaatje duidelijk tussen):

hier de 'schuldige': schroefdraad is kapot

tap 8 mm gaan halen: deze werkt in 3 stappen waardoor je heel precies nieuwe draad kan tappen. Op de draadloze boormachine gezet en hup op een paar minuten was het werkje geklaard. Ook het andere gat naar 8 mm gezet zodat er nu 2 dikke vijzen op de verbinding staan en die dus nooit meer loskomt.

Al toerke meer gereden en het verschil is overduidelijk te merken... straks naar het werk eens kijken hoe het met het verbruik zit.
Thuis terug nagekeken om te moeten vaststellen dat de vijs die problemen gaf gewoon terug losstond, maw buis stond niet vast op de egr klep met als gevolg dat wanneer de turbo opspoelt er via de opening tussen buis en egr klep turbodruk weglekt.
Waar gaat het nu over: zilveren buis die tot achter de motor gaat

aansluiting met de klep (hier met het dichtingsplaatje duidelijk tussen):

hier de 'schuldige': schroefdraad is kapot

tap 8 mm gaan halen: deze werkt in 3 stappen waardoor je heel precies nieuwe draad kan tappen. Op de draadloze boormachine gezet en hup op een paar minuten was het werkje geklaard. Ook het andere gat naar 8 mm gezet zodat er nu 2 dikke vijzen op de verbinding staan en die dus nooit meer loskomt.

Al toerke meer gereden en het verschil is overduidelijk te merken... straks naar het werk eens kijken hoe het met het verbruik zit.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6173
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
fijn gefixt ! ! !
@ joske, uwe heeft dat niet, is anders
@ joske, uwe heeft dat niet, is anders

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
kaap van de 270k is nu wel heel dicht, nog een paar 100 km's en ze is er...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
vandaag gemiddeld verbruik eens nagekeken. Ik zat eergisteren nog op 7,2 nu al op 6,7. Het gaat de goederichting uit. Alleen nog klein dipke onderaan de toeren, dusnog ergens kleine lek. ik vermoed xe aansluiting buis die vd egr klep komt naar de inlaatcollector. Twee buizen zijn daar aan elkaar gezet via een klemring en daarmee hebt ge geen zekerheid dat de twee stukken luchtdicht aan elkaar zitten, wat wel nodig is om een gegarendeerde drukvulling te krijgen vd turbo. Lucht die ontsnapt komt niet in de motor, krijgt ge rendementsverlies, daaraan hoger verbruik en dus ook roetvorming.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
blij dat de problemen bijna weg zijn:)
ik daar en tegen, heb een grote emmer stront momenteel...
mijn blok tikt en stotterd,...
ik daar en tegen, heb een grote emmer stront momenteel...
mijn blok tikt en stotterd,...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ik heb het gelezen
bij mij gaan de injectoren ook op de duur gereviseerd moeten worden want die van mij maakt gewoon teveel lawaai bij stationair toerental
bij mij gaan de injectoren ook op de duur gereviseerd moeten worden want die van mij maakt gewoon teveel lawaai bij stationair toerental
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
onderweg naar Jones foutmelding dat er een ABS probleem was
had als pervers probleem dat ook de gps ermee ophield want die maakt maar om de zoveel tijd connectie met de satellieten en de rest wordt dmv de achterste abs sensoren berekend. Gelukkig had Jo zijn smart phone bij de hand en zijn we zo tot bij Jones geraakt.
Bij het vertrek: starten, foutmelding gekregen, doorgereden foutmelding weg en GPS ging terug zoals normaal
had als pervers probleem dat ook de gps ermee ophield want die maakt maar om de zoveel tijd connectie met de satellieten en de rest wordt dmv de achterste abs sensoren berekend. Gelukkig had Jo zijn smart phone bij de hand en zijn we zo tot bij Jones geraakt.
Bij het vertrek: starten, foutmelding gekregen, doorgereden foutmelding weg en GPS ging terug zoals normaal

-
- Pug Driver
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Het blijf een machtig machine om te zien.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Zo maken ze er nie meer.
Comfortabel slee. [emoji846]
Comfortabel slee. [emoji846]
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
alle vuiligheid eruit geblazen. heefthaar deugd gedaan van nog eens wat high way kilometers te maken.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
knap gevonden van die pakking /dichting EGR verbinding.Achter zoiets kun je zoeken tot een lange witte baard gegroeid is , en dan nog.
Ikzelf heb nog niet gekeken, ben da nog niet direct van plan omdat em momenteel feilloos draait.Heb op uwe foto wel geen LMM opgemerkt, alleen tussenstuk????
Ikzelf heb nog niet gekeken, ben da nog niet direct van plan omdat em momenteel feilloos draait.Heb op uwe foto wel geen LMM opgemerkt, alleen tussenstuk????
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
die zit er op, alleen juist niet zichtbaar op de foto
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Ja, Jurgen gij bent ook een handige Harry en ook al ben ik dat in hoofde van mijn job (onderhoudstechnicus) ook helemaal toch respect man dat jij dit allemaal fikst.
Die voiture is in goede handen
.
ABS sensor mogelijk vervuiling of slechte elektrische verbinding in een stekker, ooit ook voor gehad met mijn Saxo VTS. Meermaals zelf en uiteindelijk zelfs stekkers achteraan er tussen uit geknipt en soldeerverbinding gemaakt met krimpkousen. Nadien nooit geen problemen meer gehad!
Maar vermoedelijk wist jij dat ook wel
.
Die voiture is in goede handen

ABS sensor mogelijk vervuiling of slechte elektrische verbinding in een stekker, ooit ook voor gehad met mijn Saxo VTS. Meermaals zelf en uiteindelijk zelfs stekkers achteraan er tussen uit geknipt en soldeerverbinding gemaakt met krimpkousen. Nadien nooit geen problemen meer gehad!
Maar vermoedelijk wist jij dat ook wel

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
de fout is nu nog 1 keer teruggekomen en dat was telkens op de autosnelweg als ik over een oneffenheid reed. Dus ja, ik vermoedde al dat er ergens een slecht contact zit. Als het weer wat beter is, eens van dichtbij bekijken.
En dat fixen, ik heb nooit iets technisch gestudeerd. Allemaal zelfstudie, opzoeken in boeken, internet en vooral veel zelf proberen. Beginnen met iets klein en dan altijd maar meer en meer zelf proberen. Als ik het niet zie zitten (wel weten wat er moet gebeuren, maar niet de middelen om het te kunnen doen), dan is het werk voor de garage.
Maar altijd leuk dat er wordt meegelezen en mensen hun bevindingen mee neerpennen. Da's het uiteindelijke doel van een forum: leren van elkaar
En dat fixen, ik heb nooit iets technisch gestudeerd. Allemaal zelfstudie, opzoeken in boeken, internet en vooral veel zelf proberen. Beginnen met iets klein en dan altijd maar meer en meer zelf proberen. Als ik het niet zie zitten (wel weten wat er moet gebeuren, maar niet de middelen om het te kunnen doen), dan is het werk voor de garage.
Maar altijd leuk dat er wordt meegelezen en mensen hun bevindingen mee neerpennen. Da's het uiteindelijke doel van een forum: leren van elkaar
