2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
idd, zeer laag verbruik.
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
240.000 km's 

Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Halfweg bijna
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
plastieken bodemplaat vervangen door een metalen exemplaar. omdat het oliereservoir van plastiek is, gaat die dunne plastieken plaat niet veel bescherming geven. De metalen plaat is 2mm dik. Installatie ging goed, gaten pasten perfect maar ik heb wel de plaat met een andere krik moeten ondersteunen omdat die toch zwaarder is. Eens de eerste vijs erin, dan ging de rest vanzelf.
Oliewissel is ook uitgevoerd.
Oliewissel is ook uitgevoerd.
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
egr koeler lekte
bij het demonteren van de egr klep, stukje van de koelpijp on alu afgebroken. was helemaal broos geworden door de opwarmcycli. Dus ipv nieuwe koeler, heel nieuwe klep kunnen kopen. 't is hersteld, maar wat een crap dat ge moet verwijderen om er aan te geraken... niet normaal. Ook terug oliewissel moeten doen. Plastieken carter, met plastieken dop. Ondank nieuwe OEM dop, begon die toch te lekken. Via het internet nieuwe olie en filter besteld, vorige dop gerecupereerd en nieuwe dikkere rubberen ring opgezet. Lekken zijn nu allemaal weg
vandaag klein beetje geklust. Onderste turbodarm die ik had gemaakt was net iets te lang waardoor die net iets teveel knikte bij een bocht naar mijn goesting. Iets ingekort en past nu ook veel beter, lucht kan weer iets beter vloeien.
Nog eens injectorreiniger ingekapt, doe dat regelmatig. En dan zie je toch hoeveel het brandstofverbruik zakt. Zit momenteel op een gezonde 5 liter rond ipv de 5.6 die ik normaal gezien doe.atomisatie vd brandstof gebeurt dus nog een heel pak beter.
bij het demonteren van de egr klep, stukje van de koelpijp on alu afgebroken. was helemaal broos geworden door de opwarmcycli. Dus ipv nieuwe koeler, heel nieuwe klep kunnen kopen. 't is hersteld, maar wat een crap dat ge moet verwijderen om er aan te geraken... niet normaal. Ook terug oliewissel moeten doen. Plastieken carter, met plastieken dop. Ondank nieuwe OEM dop, begon die toch te lekken. Via het internet nieuwe olie en filter besteld, vorige dop gerecupereerd en nieuwe dikkere rubberen ring opgezet. Lekken zijn nu allemaal weg
vandaag klein beetje geklust. Onderste turbodarm die ik had gemaakt was net iets te lang waardoor die net iets teveel knikte bij een bocht naar mijn goesting. Iets ingekort en past nu ook veel beter, lucht kan weer iets beter vloeien.
Nog eens injectorreiniger ingekapt, doe dat regelmatig. En dan zie je toch hoeveel het brandstofverbruik zakt. Zit momenteel op een gezonde 5 liter rond ipv de 5.6 die ik normaal gezien doe.atomisatie vd brandstof gebeurt dus nog een heel pak beter.