Pagina 12 van 39
Geplaatst: do 18 sep 2008, 21:49
door PUG(z)OT
Geplaatst: do 18 sep 2008, 21:54
door Unknown
SWEEETTTTTT
Volgende keer op nen track day rij ik mee

Willen of niet!!
Geplaatst: za 27 sep 2008, 19:34
door PUG(z)OT
in de namiddag nog is stillekes braaf bezig geweest, motor is er ondertussen uit, de motorruimte zuiver gemaakt en wat bijgespoten, was ervoor maar rap rap met een spuitbuske allemaal zwart gespoten, nu heb ik de onderkant allemaal met rutex gedaan (eerst de roest weg geschuurd) en de bovenkant met wat overschot grijs gespoten...
deze komt erin :
hier ontbreekt er t een en t ander
en dit komt eruit se

Geplaatst: za 27 sep 2008, 21:06
door pugske
Misschien een heel domme vraag, maar wat is het verschil in die blokken, behalve het uitzicht?
Voor de rest schoon werkjes dat je gedaan hebt, mama en papa zullen trots geweest zijn.

Geplaatst: zo 28 sep 2008, 11:30
door Joske
Ik heb het idee dat die wat erin komt ene 1.9 is.

Geplaatst: zo 28 sep 2008, 11:33
door Axel
Als ge u verveelt Wes, moogt ge ook mijn XU-blokske onder handen nemen. Ge kunt dat precies beter dan ik
guS

Geplaatst: zo 28 sep 2008, 12:26
door PUG(z)OT
das niet moeilijk hoor axel, als ge gewoon weet, links is los, rechts is vast, ge schroeft dan de dingen los die zowa int zicht zitten, men neme dan een teiltje met water en wat amoniak in en een vodje en een tandenborstel...en dan schrobben maar
de motor is wel gespoten met hitte verf...
Geplaatst: za 04 okt 2008, 17:30
door PUG(z)OT
vandaag nog wat verder getoekt...porbleem met de koppeling ook tegen gekomen

de schijf was doormidden (de popnagels gewoon doorgebroken) maar t was dan ook al een oude koppeling...
de oude blok is nu volledig kaal, alle onderdelen zijn zuiver gemaakt en liggen klaar om op de andere blok gemonteerd te worden
onderaan is dus te zien dat er wat ijzer weg gekatapulteerd is
en aan de binnekant van de boit is te zien dat t ijzerstukske hier gepasseerd is en dan vervolgens langsboven eruit gevlogen en op zijne weg wat staafjes meegenomen van die "koelribben"

Geplaatst: za 15 nov 2008, 16:54
door PUG(z)OT
update, de motor hangt er terug in

!
deze middag rond half 3 aan begonnen, eerste probleem was eigelijk dat ik geen Giraf heb...
dus heb ik met 3 krikken en ne ezel de motor er toch ingelepeld gekregen :
1 : krik de auto zo hoog mogelijk met de snuit de lucht in (gebruik de 1e krik, ik had ze int midden onder te subframe gezet)
2 : dan duwt de ezel de motor onder de wagen in
3 : laat de 1e krik rustig zakken, zodat de 205 over de motor heen zakt
4 : dan zit uiteraard uw krik gevangen onder uwe 205 en ligt de motor nog steeds op de grond, veel te laag om hem vast te schroeven.
5 : zo komen de 2e en 3e krik van pas, je zet ze onder de krikpunten, dus onder de dorpels en krikt deze omhoog zodat de 1e krik vrijkomt
6 : laat de 2 krikken volledig tot op de grond zakken (t waren van die noodkrikskes)
7 : de ezel heft de motorblok een beetje op en zo kan je deze vastschroeven op de 2 motorsteunen
8 : zet de wagen terug op zijn steunpoten en je kan verder met t afmonteren (das vr morgen wss)
ps ik was de ezel

Geplaatst: za 15 nov 2008, 17:11
door Den Hans
Ik deed dat vroeger met 2 krikskes en ne ezel.

Geplaatst: za 15 nov 2008, 17:15
door Joske
PUG(z)OT schreef:
[...Hele lange uitleg...]
ps ik was de ezel

Da had ik zonder die ps ook kunnen raden.

Geplaatst: ma 17 nov 2008, 00:26
door PUG(z)OT
haha
vandaag heb ik dus de kabelboom er terug doorheen gevlochten

klote werk, hoe zat dat draadje weer, over of onder, langs links of langs rechts van die darm, .... nie gelache
en de ophanging zit er dus ook terug onder

Geplaatst: zo 23 nov 2008, 16:11
door PUG(z)OT
foto update...
weer of geen weer, t vriest da t kraakt in de hangaar hier maar heb vandaag toch wat gewerkt.
inlaatcollector er tegen gevezen, ambriage, gaskabel, alle waterdarmen, radiator en de hele snuit in elkaar gezet
en dan ook de remblokken maar vervangen, waren blijkbaar wat verbrandt, standaar blokken zijn precies toch niet zo gemaakt vr circuit gebruik
kanten zijn helemaal korrelig en er zitten barsten in t frictiematriaal

dit zijn de rechtse remblokken, de linkse zagen er nog feller uit
nu de komende week olie opdoen en een nieuw filterke, koelvloeistof, de boit vullen en dan hopen da t ding wil starten

Geplaatst: zo 23 nov 2008, 16:34
door peugeotfreak
ik zou wel eerst het nieuw filterke steken en dan pas nieuwe olie
neenee grapje
da gaat zeker goe komen met de 205 over een paar maandjes kunt ge weer serieus gaan scheuren op zolder
Geplaatst: zo 23 nov 2008, 18:10
door PUG(z)OT
ga er eerst de filter opschroeven van de motor die erin zat, olie erop, even laten draaien, olie er af, filter eraf en dan alles nieuw erop
blok effe spoelen
de originele debiet meter en ECU zitter er trouwens ook nog in, eerst zien da t beeske bolt, de blok zou in principe niks aan mogen zijn maartoch...