advertentie C&C reclame

1993 - Peugeot 309 - Steven

Moderator: P-unit

Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Een dieseltoerenteller werkt op de BDP een Benzine teller op de bobine. Dus je gaat (volgens mij) een teller van een turbodiesel moeten zoeken...
jona15
Berichten: 7
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 19:23
Locatie: Bennekom (NL)

Bericht door jona15 »

Hey, ik heb bij de mijne toen ook toerenteller ingebouwd.
En het is vrijwel zeker dat bij jou ook een teller signaal je dashboard ingaat maar niet verder op de kabelboom.
Er zit een brede gele of blauwe stekker (9 polig dacht ik) die vanaf je motorruimte bij je zekeringkast ergens.
Daar zit dat waarschijnlijk een draad in die niet verder gaat op de stekker van je dashboardkabelboom, en dat is dan vrijwel zeker je toerensignaal.

Dat de kabelboom rond je motor is bij elke 309 hetzelfde met die motor, maar de kabelboom in je dashboard die heeft alleen de dingen die je als optie heb, dus wel of niet toerenteller.

zo zou ik ff kijken, bij mijn benzine 1.4 1992 was het pootje 4 op de gele stekker en bij mn 309 nu uit 1989 is het ook pootje 4 op de blauwe stekker.

succes ermee, hoop dat je er wat aan heb.

(owja op je toerenteller zitten 4 aan sluitingen maar je toerensignaal, en geschakeld plus en min is genoeg)


Tjo
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

@Hans: een toerenteller uit een benzine krijg ik dus niet werkend met de signalen van de BDP? Kut... :( :lol:

@Jona, idd 4 aansluitingen: een plus (geschakeld), een massa en 2 signaaldraden, ik meende de nummers van de signaalkabels ook te lezen op de draden van de BDP, maar dat was dus blijkaar fout... :?
Maar als Hans zijn stelling klopt zal het idd wel het juiste signaal zijn maar kan de benzinetoerenteller hier niks mee aanvangen...
BTW, nieuwe 309? FOTO's! :lol:

goed bezig steven... :? :)
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Heb me er nooit in verdiept, maar dat was mijn eerste gedachte ja...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Joske ging naar nederland en hij bracht mee... :lol: Juist ja, ook stukken voor mij :) Een setje brede deurlijsten voor een 5-deurs. We weten dus weer wat te doen. Alvast bedankt aan Jo. De lijsten op zich worden zwart gespoten, de sierlijstjes gewoon zilver.
Afbeelding

Ondertussen is er ook een diesel toerenteller onderweg, dus hopen dat we die wel aan de praat krijgen...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

sjieke update 8)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

KAK! downdate :( Vanavond een klein accidentje gehad, tegen 20 km/u achter op een andere getikt.
Afbeelding

Afbeelding

Thuis direct begonnen met hem af te breken om het is allemaal goed te bekijken.
Afbeelding

Afbeelding


De onderste balk is gelukkig nog recht. de radiator staat uit den haak maar is niet kapot, hopelijk krijg ik die recht. De twee ventilatoren zijn allebei volledig afgescheurd, de fanhouder is wel nog volledig intact. Voor de rest valt het qua stukken wel mee. de bumper is eigenlijk nog goed, alleen een ophangingspunt dat slecht is, maar dat valt nog wel te maken.
De binnenste bumperbalk is om weg te gooien, de strip onder de lichten ook. de rest heb ik ongeveer nog wel ergens liggen.
Morgen is rondhoren achter wa prijzen, kdenk alleen dat eventueel spuitwerk de pret gaat bederven... Kmoet er nog is over nadenken of het wel de moeite is om hem nog fatsoenlijk te laten spuiten... :?

Vanvoor in de hoek zat ook wa roest, dus ofwel pak ik hem grondig aan, gaat ook de voorruit eruit en laat ik hem half of volledig spuiten en blijf ik er nog een hele tijd mee rijden, ofwel flans ik hem terug ineen met vanalles wat hier nog ligt en rij ik er nog een jaar mee om hem dan voor export over te laten.
Kmoet er nog eens een nachtje slecht over slapen :wink:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

reperaren verdoeme!! die is nog veel te goed! daar staat nog 500.000 km te weinig op.
Gertjan
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 22:11
Locatie: Roeselare

Bericht door Gertjan »

Jammer van het accidentje, gelukkig is er niet enorm veel schade.
Ik zou hem ook repareren, stukken voor een 309 zijn nu ook niet zo duur hé. Maar het zoals je zegt, als je moet herspuiten kan het wel wat geld kosten.
dj_the_m
Berichten: 111
Lid geworden op: za 07 feb 2009, 11:35
Contacteer:

Bericht door dj_the_m »

tcho ja kan gebeuren he. ik zie ni al te veel schade en zal ni veel koste op zo nen oto. denk zelfs da da allemaal zelf te maken valt
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

alles valt te maken, maar aan alles hangt een prijs. En dan moet je afwegen of het de moeite nog is, of niet. Ik heb redelijk wat onderdelen in stock liggen, maar er zijn ook dingen die ik niet heb maar met wat zoeken wel goedkoop te vinden zijn. Vandaag bij hans al een dubbele fan gaan halen, dus das ook weer in orde. nog een bumperbalkje en ik kan hem terug in elkaar steken. Hij wordt zowiezo terug in elkaar gestoken en terug in orde gemaakt om te rijden, maar tgaat erover hoe eh...

Het ging mij vooral over het spuitwerk... Dat loopt nogal vlug uit de hand eh. Daarom ff zoeken of ik nergens iets kan regelen... We zien wel. :wink:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Steven reed nog snel naar Rotterdam en hij bracht mee, juist jah, een bumperbalk van een 309. Das dus ook weer in orde. :)

Ondertussen is hij klaar om terug op te bouwen. Alle roest is weggewerkt en alles wat behandeld moest worden is behandeld. Morgen nog wat bitumen spuiten en wat rutexen en dan kan hij terug in elkaar geduwd worden.
Afbeelding

Khad daarstrx nog wat tijd over dus ondertussen mijn slotplaat maar ff "gepimpt"'. :P
Afbeelding

Morgen nog twee nieuwe pinkers bestellen en de strip voor onder de koplampen. Voorlopig komt de oude er terug in samen met de kapotte grille, dan kan ik toch al terug rondrijden en heb ik nog ff tijd om over het spuitwerk na te denken.
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Bericht door Jurgen »

zoveel kost spuitwerk toch niet, als ge bij ne kameraad ofzo gaat.
dj_the_m
Berichten: 111
Lid geworden op: za 07 feb 2009, 11:35
Contacteer:

Bericht door dj_the_m »

jwl verf is altijd duur :) nen bumper spuiten kan u rap 200 euro koste hoor
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Tis vooral mijn eigen schuld. Als ik alleen de grille en de lat onder de lichten zou laten spuiten zou het inderdaad wel meevallen, maar als er dan toch gespoten moet worden, zou ik de motorkap (omwille van veel steenslag) ook willen laten meespuiten samen met de zijschermen omdat die onder de pinkers ook geraakt zijn.

De ruit die er nu in zit is niet meer zo geweldig (steenslag, een serieuze kras, ...) en der zit wa roest onder de ruitrubber. En aangezien ik nog een goede ruit heb staan zou ik die er dan ook willen uittrekken en de stijlen ook willen laten spuiten, maar dan moet natuurlijk het dak ook meegespoten worden. En als dat allemaal gedaan is gaat die kras op de bestuurdersdeur mij nog harder storen :D ... Snap je? :) Maar idd als ik het bij het echt noodzakelijke hou zal het al bij al wel meevallen, en kdenk ook dat het dat scenario gaat worden.
Gesloten

Terug naar “30x”