Pagina 13 van 26

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: do 29 okt 2015, 02:05
door KrisKe
:mrgreen: ferm werkske maat :)
en aub voor u onderdeeltjes :)
(nog is merci voor het stuurke mee te brengen, breng je het vrijdag mee :D )

en idd elke Xu heeft die spacer ;)

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: do 29 okt 2015, 21:03
door 205tunerke
@kriske: wanneer komt dien 2l in dien grijze?(of wanneer komt die motorsteun vrij???hint hint hint hint)

vandaag weer wat gedaan.
den 105 kop ook gestript... 8)

de 2 naast een, hier valt het verschil niet zo op(3uitstulpingen 105, 4 115)
den 105 heeft eigenlijk een volledig symetrich profiel bovenaan
bij de 115 duidelijk niet, achterkant is veel dieper weg gefreesd waardoor kopbout uitsparingen vele minder diep lijken...
Afbeelding

hier ziet ge duidelijk verschil bij achterkant van de kop.
den 105 is benede veel breder(let op "achterste" cilinderkopboutgaten), waar den 115 breder steunen voor luchtfilterhuis heeft...
Afbeelding

en dan...
het meten :-( hoe nauwkeurig ik het zelf kan...
115 kop... 7.25mm diep
Afbeelding
Afbeelding


105kop...
Afbeelding
sorry geen duidelijke foto hiervan, blijkbaar

spannend he
nee tot men grote blijdschap zijn ze even diep...
dus plan A is terug van kracht ;)
op foto's ziet ge ook het verschil in vorm verbrandingskamer, 105 vrij recht waar 115 meer afheld.

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: do 29 okt 2015, 22:37
door PUG(z)OT
knap dedactisch materiaal :)

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: vr 30 okt 2015, 17:50
door KrisKe
breje: normaal in de loop van november wil ik verder doen :) 8)

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: zo 01 nov 2015, 21:37
door 205tunerke
vandaag begonnen aan de kop...
eerst een mal maken van verbrandingskamer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

aftekenen
Afbeelding
Afbeelding

de schade...
Afbeelding
1e verbrandingskamer klaar...
gaan de kleppen terug in 115 kop (los) steken en in kaarsvet malleke maken om zeker te zijn dat vorm verbrandingskamer hetzelfde is...
vermoed dat de hellingshoek nog niet klopt...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 08:24
door Darl'mat
Knap, hoe zit het met de wanddikte verschil tussen de 2 soorten koppen.

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 16:04
door 205tunerke
ik denk even dik...
de gaten van koelwater en olie die op mijn mal waren gezet waren identiek bij beide koppen, zou er van verschieten dat ze de moeite zouden doen om wanden dikker of dunner te maken, als de layout van kanalen etc identiek is...
zal het straks ff proberen te meten, bovenaan zowiezo hetzelfde...
vermoed dat de constructie aanpassingen gemaakt zijn om makkelijker bij de kopbouten te kunnen en beter draagvlak te hebben voor origineel luchtfilterhuis...

ondertussen de 4 verbrandingskamers uitgefreesd.
WAT EEN WERK....
ik schat een uur of 4 mee bezig geweest...
contact opgenomen met Claeys in turnhout, dien zou de zittingen kunnen frezen...
daar dat zelf doen quasi onmogelijk is.

zit te twijfelen om de in en uitlaat kanalen te polijsten of niet.
bij PTS-kit deden ze het niet, voor zover ik weet...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 17:44
door 205tunerke
Afbeelding

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: di 03 nov 2015, 19:04
door 205tunerke
Nog wat nagekeken met winkelhaak en toch nog wat moeten bij frezen...
Nu is het terug symmetrisch, men mal of aftekenen was niet 100%.
De kop nu wel... 8)

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: di 03 nov 2015, 19:29
door jurgen_s
knap dat ge het allemaal zelf doet!!

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: di 03 nov 2015, 21:06
door 205tunerke
Weet 2 reserve blokken liggen, dat is dus berekent risico...
Plus wat ik zelf doe is veel goedkoper...
Plus is wel kicken zo'n open hart operatie.

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 07 nov 2015, 15:21
door 205tunerke
Voila het is zover, eerste stap uit gespendeerd werk.
Kop is weg voor klep zittingen te vervangen en kleppen te reinigen en in te slijpen.
Geschatte kostenplaatje 200€... :oops:
Al is dat nog pak goedkoper als offerte ne collega had gekregen, dien was50€ per klep kwijt...
En nu een weekje of zo wachten...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: wo 11 nov 2015, 20:48
door PUG(z)OT
gaat hij ook nog gevlakt en afgeperst worden? zou zonde zijn als hij een beetje krom is of een lek heeft :)

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: wo 11 nov 2015, 21:09
door 205tunerke
jeps...
komt nog...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 21 nov 2015, 11:28
door 205tunerke
voila telefoontje gehad...
klepzittingen frezen etc is klaar.
straks effe oppikken en dan zal ik een fotoke posten van de update...