Die mensen leven hiervan. En zo is ie lekker opvallend. En ik moet eerlijk zeggen: ik vind dat het nog mooi gedaan is ook.

Moderator: P-unit
http://www.autoblog.nl/nieuws/exclusief ... -gti-77910Peugeot lanceert binnenkort zijn 308 GTi, die we al poedelnaaqt zagen, en nu kunnen we je ook alvast vertellen dat hij er in 2 vermogensvarianten komt. Alle details na de breek.
Met een beetje hulp van onze reaguurders komen we een eind. Marklammers legde de hand op een instructieboekje, en deelde dit met ons. Hieruit kunnen we opmaken dat er inderdaad een 1.6 THP onder de kap ligt, die in 2 versies wordt geleverd: met 250 en 270 pk (strak omgerekend zelfs 272 pk). Beide varianten hebben start-stop en maximaal 330 Nm tot hun beschikking.
Gewicht
Leeg weegt de 308 GTi 1.205 kg. Ter vergelijking: een Megane RS doet volgens de RDW leeg 1.354 kg, het kleinere broertje 208 GTI 1.135 kg.
Peugeot brengt de nieuwe 308 GTi in twee vermogensversies. Dat blijkt uit de technische gegevens in het Nederlandstalige instructieboekje, dat al voor de officiële presentatie van de hot hatch op internet is opgedoken.
In het specificatie-overzicht wordt gesproken van een 250 pk sterke versie en een 270 pk krachtige uitvoering. Beide motorversies zullen over een stop/start-systeem beschikken en hun vermogen halen uit de bekende 1.598 cc grote viercilinder turbomotor, zoals we die ook uit de RCZ-R kennen. Ongeacht het vermogen levert de geblazen vierpitter 330 Nm aan koppel, dat bij 1900 tpm voorhanden is. Aan het blok wordt standaard een handgeschakelde zesversnellingsbak gekoppeld. Naar verluidt sprint de vijfdeurs hatchback -een stationwagon komt er niet- in minder dan zes tellen van stilstand naar 100 km/h en bedraagt de topsnelheid 250 km/h.
Goodwood
Peugeot stelt de 308 GTi volgende week op het Goodwood Festival of Speed (26-28 juni) voor. De productie van de hot hatch is inmiddels van start gegaan. De levering start over enkele maanden.
Ik heb hetzelfde als Jo. Wat mij betreft zou het beter zijn om ze symmetrisch te maken ofwel om twee linkse en twee rechtse te hebben.Joske schreef:T is allemaal indrukwekkend, maar die velgen steken mij serieus de ogen uit. Als ze dan toch perse velgen met een "krom" design willen, dan moeten ze eigenlijk 2 linkse en 2 rechtse maken. Nu zijn er altijd 2 die 'verkeerd' draaien.![]()
Daar dient het "mono" knopke voorSteven schreef:Ik stoor me zelfs al als de temperatuur links en rechts op de climatecontrol niet hetzelfde ingesteld staat.