Pagina 17 van 21

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 21:13
door fristi
tis te hopen dak ze morgen al heb( de cardan ) dan kan ik ze morgenavond al steken

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 21:46
door Big-J
Uw cardans kapot... Mss een stille hint om ewa kleiner velgen te steken of niet zo laag te gaan eer ge een accident hebt, aangezien ge zegt da je constant 180 deed... Straks doe je nog eens 180 en dan knal ineens met uw snuit op de grond en alles kapot en overkop de kant in.

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 21:52
door _Tom_
wie zonder zonde is...

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 21:54
door Big-J
*werpt steen*

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 22:08
door jurgen_s
Big-J schreef:Uw cardans kapot... Mss een stille hint om ewa kleiner velgen te steken of niet zo laag te gaan eer ge een accident hebt, aangezien ge zegt da je constant 180 deed... Straks doe je nog eens 180 en dan knal ineens met uw snuit op de grond en alles kapot en overkop de kant in.
'k snap uw uitleg niet, maar zal aan mij liggen zeker...

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 22:16
door _Tom_
in uitzonderlijke gevallen kan de volledige kop kapot gaan waardoor uw cardan uw wiel blokkeerd. heb het laatst gezien op een camionette.
maar die was origineel. dus heeft het er idd niks mee te maken...

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 22:24
door happy
die velgen moeten niet kleiner ook toch?
die zijn zelfs iets kleiner in omloop dan origineel denk ik.
of ben ik mis?

Geplaatst: zo 13 dec 2009, 22:34
door Dragoon
omloop ligt aan de banden ook hé
met kleiner bedoelt hij de velg zelf, dus maw lichter...

ow and :roll:

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 11:56
door fristi
@big-j , kzit momenteel al een 2 maand op originele feline velgen , en ik rij nrml geen 180 constant maar ik volgde gewoon de rest van den hoop
ik weet ook wel dat men verlaging niet goed doet aan men auto maar als ge iets graag doet (of ziet ) dan ga ik ervoor,
enneuh sinds dat ik da gevoel kreeg (afrit eeklo heb ik toch ook een trage rit naar huis gedaan)
ik snap nie hoedat men snuit tegen de grond gaat als ik 180 aant rijden ben , want zonder men cadrannen hangt menne auto even hoog

toch bedankt voor de nuttige info :roll:

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 11:59
door KrisKe
ik volg fristi

mijne gti ligt ook te laag volgens sommige?

endan? als ik da graag zie, en der zo ook nog mee kan knallen is het toch goed eh?

trouwens hoeveel km's hed uwe 607 en hoe lang hebben de cardanhoezen het uitgehouden trouwens;) :)

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 12:09
door fristi
voorlopig 180000 :lol:

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 12:21
door KrisKe
dan valt da toch mee me nen cardan hoes he :lol:

die van menne gti rijd ik kapot op 6000km's (cardan kop ligt dan ook al vol met gemalen staal) :lol:
(elk jaar steek daar nieuw onder....)

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 12:47
door happy
@Dragoon
het gewicht van de velg zal weinig verschil maken denk ik bij een koppelrijke diesel,ik voel toch geen verschil tussen 16" origineel en de 19"op de 406 en ik heb dezelfde motor als Fristi :wink:

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 15:07
door Dragoon
KvH schreef: die van menne gti rijd ik kapot op 6000km's (cardan kop ligt dan ook al vol met gemalen staal) :lol:
(elk jaar steek daar nieuw onder....)
da zegt nu toch alles eh...


@happy: gewicht maakt altijd uit... tis mss ni de motor die er geen last van heeft, maar andere delen dan wel


elk zijn eigen keuze natuurlijk :wink:

Geplaatst: ma 14 dec 2009, 15:46
door Den Hans
fristi schreef: ik snap nie hoedat men snuit tegen de grond gaat als ik 180 aant rijden ben , want zonder men cadrannen hangt menne auto even hoog
Dat noemt traagheid. :wink:

Vergelijk het met tegen 5km/h of tegen 50km/h over nen drempel rijden. Hoe sneller je gaat, hoe dieper uw wielen/banden inveren.