308 Van Scoops-shops tot produkt, face lift P21
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 01 aug 2006, 17:49
- Locatie: Hamont en Heusden (O-VL)
't Is vooral de kleur die 'm mooi of lelijk maakt...
Als je vergelijkt met deze foto's of deze foto's.
Als je vergelijkt met deze foto's of deze foto's.
[size=75]Stupidity is not a crime so you’re free to go[/size]
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 22:44
- Locatie: Brecht(B)
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Peugeot introduceert tijdens de Autosalon een ware microhybride op basis van de 308. Het gaat hier om een 308 met HDI motor die gekoppeld is aan de nieuwe Stop & Start-technologie van Peugeot.
Het model staat tentoon voor Peugeot’s ontwikkelingen op het gebied van milieuvriendelijke oplossingen. Dit studiemodel is uitgerust met de Stop & Start technologie. Deze manier van besparen noemt men ook wel de "microhybride"-technologie. Het zorgt ervoor dat de motor afslaat als de auto tot stilstand komt en vervolgens direct weer start zodra de rem wordt losgelaten, zonder dat de bestuurder daar iets speciaals voor hoeft te doen. Het systeem kan daarnaast tijdens het afremmen op de motor ook elektrische energie opwekken om daar de accu weer mee op te laden.
15% lager verbruik
Peugeot heeft het studiemodel uitgerust met een 1,6 liter HDi met roetfilter. Deze dieselmotor levert een vermogen van 112 pk en heeft een verbruik van 4,1 l/100 km. De toevoeging van de gebruikte techniek maakt de 0,4 l/100 km zuiniger. De uitstoot van deze 308 bedraagt 109 g/km.
Vanaf 2011
De 308 Stop & Start gaat overigens nog niet in productie. Peugeot zal pas vanaf 2011 de nieuwe Stop & Start-technologie op uitgebreide schaal gaan toont met dit model slechts haar kunnen.
Bron: Autowereld.com
Het model staat tentoon voor Peugeot’s ontwikkelingen op het gebied van milieuvriendelijke oplossingen. Dit studiemodel is uitgerust met de Stop & Start technologie. Deze manier van besparen noemt men ook wel de "microhybride"-technologie. Het zorgt ervoor dat de motor afslaat als de auto tot stilstand komt en vervolgens direct weer start zodra de rem wordt losgelaten, zonder dat de bestuurder daar iets speciaals voor hoeft te doen. Het systeem kan daarnaast tijdens het afremmen op de motor ook elektrische energie opwekken om daar de accu weer mee op te laden.
15% lager verbruik
Peugeot heeft het studiemodel uitgerust met een 1,6 liter HDi met roetfilter. Deze dieselmotor levert een vermogen van 112 pk en heeft een verbruik van 4,1 l/100 km. De toevoeging van de gebruikte techniek maakt de 0,4 l/100 km zuiniger. De uitstoot van deze 308 bedraagt 109 g/km.
Vanaf 2011
De 308 Stop & Start gaat overigens nog niet in productie. Peugeot zal pas vanaf 2011 de nieuwe Stop & Start-technologie op uitgebreide schaal gaan toont met dit model slechts haar kunnen.
Bron: Autowereld.com
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
De Peugeot 308 berline 1.6 T krijgt een nieuwe manuele versnellingsbak, terwijl alle versies worden uitgerust met banden met lage rolweerstand om het verbruik te drukken.
De 308 berline 1.6 T van 150 pk (110 kW) wordt voortaan gekoppeld aan een nieuwe manuele zesbak die volgens Peugeot nauwkeuriger, robuuster en compacter is. In combinatie met Michelin Energy Saver-banden kan deze Fransman een gemengd normverbruik voorleggen van 7 l/100 km (CO2-uitstoot van 165 g/km). De 308 SW 1.6 HDi 110 met manuele versnellingsbak en uitgerust met het glazen dak, heeft met Michelin Energy Savers voortaan een gemengd normverbruik van 4,9 l/100 km (CO2-uitstoot van 130 g/km). Ook een nieuw navigatiesysteem met 7 duim groot scherm in 16/9-formaat is beschikbaar.
Bron: Autogids.be
De 308 berline 1.6 T van 150 pk (110 kW) wordt voortaan gekoppeld aan een nieuwe manuele zesbak die volgens Peugeot nauwkeuriger, robuuster en compacter is. In combinatie met Michelin Energy Saver-banden kan deze Fransman een gemengd normverbruik voorleggen van 7 l/100 km (CO2-uitstoot van 165 g/km). De 308 SW 1.6 HDi 110 met manuele versnellingsbak en uitgerust met het glazen dak, heeft met Michelin Energy Savers voortaan een gemengd normverbruik van 4,9 l/100 km (CO2-uitstoot van 130 g/km). Ook een nieuw navigatiesysteem met 7 duim groot scherm in 16/9-formaat is beschikbaar.
Bron: Autogids.be
ik wil die versnellingsbak in menne 207.
die bmw bak trekt op de geen kloten!
Van 2 naar 3 bij doortrekken dus 6000tal toeren altijd wel een paar tanden over mekaar omdak te snel ben. Is wel nie den enigste auto waar dak da voorheb.
En mijne 205 1.4 had da ook nie bij 7000+ toeren.
vergelijkings punt een 207 HDI 90 en 110 pk: schakelt zoveel beter
die bmw bak trekt op de geen kloten!
Van 2 naar 3 bij doortrekken dus 6000tal toeren altijd wel een paar tanden over mekaar omdak te snel ben. Is wel nie den enigste auto waar dak da voorheb.
En mijne 205 1.4 had da ook nie bij 7000+ toeren.
vergelijkings punt een 207 HDI 90 en 110 pk: schakelt zoveel beter
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
-
- Pug Driver
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:52
- Locatie: riemst-millen (B)
- Contacteer:
mijne 205 schakelt nogtans beter dan mijne 207 za en da terwijl de 205 nog 1000toeren meer maakt voor em bij de begrenzer komt
kan mss dan wel iets te maken hebben dat de 205 nog nen echte versnellingspook heeft en de 207 dichter bij nen short shift komt
Ma de diesels hun versnellingsbak is zo soepel en zacht, tov de stroeve versnellingsbak in mijne 207
kan mss dan wel iets te maken hebben dat de 205 nog nen echte versnellingspook heeft en de 207 dichter bij nen short shift komt
Ma de diesels hun versnellingsbak is zo soepel en zacht, tov de stroeve versnellingsbak in mijne 207
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw