2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Moderator: P-unit
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
toen ik hier van 17 naar 19 inch ging heb ik ook aan de vrouw gevraagd of ze een verschil zag: niet dus 

En dat is dan nog obvious zou ik zeggen... Maar o wee als ge een hemd aan hebt dat niet bij uw schoenen past [emoji3]...
-
Alleszins mooie velgen, de 18" style 10. heb die ook als optie genomen op mijn aankomende 508. Ik vond de standaard 17 inch met de 2.0 hdi EAT 6 niet zo mooi
Maar als ik dit aan mijn vrouw uitleg: over deze switch van 17 naar 18 inch, dan kijkt ze zo van "mannen en hun velgen altijd"
Dus inderdaad: vrouwen tsss, tsss, tsss
Maar als ik dit aan mijn vrouw uitleg: over deze switch van 17 naar 18 inch, dan kijkt ze zo van "mannen en hun velgen altijd"

Dus inderdaad: vrouwen tsss, tsss, tsss

Ik herken dat. Ik was een tijdje geleden bezig over zomervelgen voor volgend jaar en of die nu 18 of 19 duim moeten zijn. Het interesseerde haar duidelijk niet. De reactie was: maakt dat iets uit?

jullie zijn lomperikken
niets zeggen en gewoon doen
, ze zien het toch niet. En als ze zagen over geld: nieuwe banden nodig gehad 

niets zeggen en gewoon doen

Dat zijn wel heel dure banden hè 

pfff, speciale banden, met gouddraad of zo 

Haha, ken da. Vorig jaar vroeg die van ons of mijne was verlaagd.
Euhm die is al 5jaar verlaagd. [emoji13] [emoji41]
Euhm die is al 5jaar verlaagd. [emoji13] [emoji41]
Niks aan de hand dus ...
Vandaag met de nieuwe winterbanden op een nat wegdek gereden. Zoveel meer lawaai maken ze niet tov zomerbanden. Met mijn vorige Pirelli's was het verschil groter. Ikke blij

Vandaag met de nieuwe winterbanden op een nat wegdek gereden. Zoveel meer lawaai maken ze niet tov zomerbanden. Met mijn vorige Pirelli's was het verschil groter. Ikke blij

Zelf ook michelin alpine 5 erop gezet maar merk dat mijn groeven in v vorm liggen?
Maakt dit iets uit naar grip toe.
Zou wel is willen weten waar je dan moet op letten hierbij?
Maakt dit iets uit naar grip toe.
Zou wel is willen weten waar je dan moet op letten hierbij?
Ik moest even zoeken. Alpin 5 hebben ze me nooit voorgesteld. Nu weet ik ook waarom. Die bestaat (nog) niet in 18 duim. Maar het is blijkbaar wel al de opvolger van de Alpin 4 (volgens de site van Michelin).
Ik weet niet of dat V profiel beter is. Ik heb ooit een Michelin Exalto op mijn Saxo gehad. Die had ook een V profiel. Dat was leuk om zien, maar ik kan niet direct zeggen dat die band nu zoveel beter presteerde dan een gewoon profiel.
Alleszins heeft Michelin wel enkele topprestaties neergezet met die Alpin 5 tov andere bekende merken. Het lijkt mij wel een goede band
Ik weet niet of dat V profiel beter is. Ik heb ooit een Michelin Exalto op mijn Saxo gehad. Die had ook een V profiel. Dat was leuk om zien, maar ik kan niet direct zeggen dat die band nu zoveel beter presteerde dan een gewoon profiel.
Alleszins heeft Michelin wel enkele topprestaties neergezet met die Alpin 5 tov andere bekende merken. Het lijkt mij wel een goede band

met winterbanden hebt ge altijd een opsplitsing: banden die het goed doen in sneeuw, maar in de andere omstandigheden minder goed scoren (maar daarom niet slecht), of banden die in al die andere omstandigheden goed scoren en op sneeuw wat minder (maar daarom ook niet slecht). Als ge gaat skiën best iets om mee rekening te houden, want soms is het iets minder grip hebben op sneeuw in de bergen al genoeg om te blijven stilstaan.