gino 205 rallye en 106 gti
Moderator: P-unit
dit weekend was de eerste europokal
spijtig genoeg is het niet echt verlopen zoals gepland.
tijdrit ging vrij goed (schakelde niet echt goed , waardoor mijn tijd wat trager was) 14e van de 29.
dan de halve finale: met 14 aan de start. slechte start , waardoor ik pas als één van de laatste in de eerste bocht kwam . maar toch heel wat kunnen goed maken en na een 3tal ronden op de 4e positie geraakt . en dan ineens een rookwolk achter mij , en naast mij alles nat . er waren nog 2 ronden te gaan , dus ik kon niet meer uitrijden .
binnen gekomen en gezien dat er een darm van het water was losgekomen. darm er trug op gevezen en trug gestart. ff gaas geven en er was nogal druk op de waterleidingen . oorzaak is waarschijnlijk joint culas. en die hadden we natuurlijk niet op reserve
dus spijtig genoeg moeten opgeven .
spijtig genoeg is het niet echt verlopen zoals gepland.
tijdrit ging vrij goed (schakelde niet echt goed , waardoor mijn tijd wat trager was) 14e van de 29.
dan de halve finale: met 14 aan de start. slechte start , waardoor ik pas als één van de laatste in de eerste bocht kwam . maar toch heel wat kunnen goed maken en na een 3tal ronden op de 4e positie geraakt . en dan ineens een rookwolk achter mij , en naast mij alles nat . er waren nog 2 ronden te gaan , dus ik kon niet meer uitrijden .
binnen gekomen en gezien dat er een darm van het water was losgekomen. darm er trug op gevezen en trug gestart. ff gaas geven en er was nogal druk op de waterleidingen . oorzaak is waarschijnlijk joint culas. en die hadden we natuurlijk niet op reserve
dus spijtig genoeg moeten opgeven .
het is goed weer , dus we beginnen eens terug te werken, en aangezien de 205 rallye niet meer rijd zoals ik wil en geen zin meer heb om hem in orde te zetten voor nog een maandje ofzo, ben ik eens begonnen aan de 106 gti
bumper, capot, en stootstrippen zijn bijna klaar om te spuiten , koferslot is gemaakt, en nog wat kleine dingen gedaan.
en ik ga ook eens stillaan beginnen aan de motor die er in gaat komen.
de bedoeling is om een snelle straatmotor te maken.
wat er aan gaat gebeuren: vliegwiel afdraaien, culas vlakken, andere nokkenassen, in en uitlaatkanalen polieren en K&N filter of airbox. en na verloop van tijd beginnen aan een kabelboom om de DTA computer erop te kunnen zetten.
voor de keuze van de nokkenassen ben ik nog wat aan het twijfelen.
ik heb bij catcams gezien en daar denk ik aan een nokkenasset van 272° of van 281°. ik denk dat dit nog niet teveel is voor op de baan te rijden, en de originele veren en stoters mogen er in blijven. (misschien komen er wel sterkere veren en schotels in voor de zekerheid).
bij kentcams denk ik dat de nokkenasset van 278° het beste is.
en bij pipercams 264°.
nu weet ik niet zeker welke het beste gaat zijn voor mijn motor.
catcams, kentcams of piper....
en welke duratie het uiterste is om op de baan te kunne rijden.
alle hulp en meningen zijn dus welkom.
bumper, capot, en stootstrippen zijn bijna klaar om te spuiten , koferslot is gemaakt, en nog wat kleine dingen gedaan.
en ik ga ook eens stillaan beginnen aan de motor die er in gaat komen.
de bedoeling is om een snelle straatmotor te maken.
wat er aan gaat gebeuren: vliegwiel afdraaien, culas vlakken, andere nokkenassen, in en uitlaatkanalen polieren en K&N filter of airbox. en na verloop van tijd beginnen aan een kabelboom om de DTA computer erop te kunnen zetten.
voor de keuze van de nokkenassen ben ik nog wat aan het twijfelen.
ik heb bij catcams gezien en daar denk ik aan een nokkenasset van 272° of van 281°. ik denk dat dit nog niet teveel is voor op de baan te rijden, en de originele veren en stoters mogen er in blijven. (misschien komen er wel sterkere veren en schotels in voor de zekerheid).
bij kentcams denk ik dat de nokkenasset van 278° het beste is.
en bij pipercams 264°.
nu weet ik niet zeker welke het beste gaat zijn voor mijn motor.
catcams, kentcams of piper....
en welke duratie het uiterste is om op de baan te kunne rijden.
alle hulp en meningen zijn dus welkom.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40