2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
en geklikt in gleuven die in de bumper zitten
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Die heb ik achteraan dus ook.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
De standaard velgen van de Partner zijn de deur uit. Nu maar wachten op de zomer, zodat ik de 17" kan opzetten
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Ik zie dat je jouw partner hebt laten chippen,enig idee tot hoeveel je een 110pk kan laten chippen en hoeveel dit ongeveer zou kosten?
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Nee, ik heb 'm niet laten chippen, gewoon met het idee gespeeld. De prijs is van €300 tot €800 afhankelijk van welke firma en hoe ze te werk gaan.
Mijn 90 pk zou stijgen tot 120 pk en uw 110 pk zou stijgen naar 137 pk. Dat zijn wel max waarden van één chiptuner, de anderen geven lagere waarden aan.
Mijn 90 pk zou stijgen tot 120 pk en uw 110 pk zou stijgen naar 137 pk. Dat zijn wel max waarden van één chiptuner, de anderen geven lagere waarden aan.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Mijn buurman die mekanieker is bij Audi raadde me aan dat het beter is om gewoon de software te laten optimaliseren (denk toch dat dit het was dat hij zei) ipv te chippen,zou meer vermogen geven en ook minder kosten. Maar ben er niet echt van op de hoogte. Ik dacht dat een chip hetzelfde deed maar ergens moet er toch een verschil zijn,zal hem nog eens achter de juiste details vragen als ik hem zie.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Zoals ik het begrijp zijn er twee soorten motor-tuning:
Chiptuning: dit houdt in dat men andere software op uw bestaande chip zet die de turbo meer druk geeft, het motormanagement optimaliseert en daardoor de auto de max PK's geeft.
Powerbox: dit houdt in dat men een kastje plaatst en aansluit die het werk van uw chip overneemt met meestal nog hogere prestaties tot gevolg. Dit systeem is ouder en heeft meer nadelen voor de levensduur van uw motor.
Chiptuning: dit houdt in dat men andere software op uw bestaande chip zet die de turbo meer druk geeft, het motormanagement optimaliseert en daardoor de auto de max PK's geeft.
Powerbox: dit houdt in dat men een kastje plaatst en aansluit die het werk van uw chip overneemt met meestal nog hogere prestaties tot gevolg. Dit systeem is ouder en heeft meer nadelen voor de levensduur van uw motor.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Ik heb destijds blijkbaar toch een koopje gedaan met mijn Partner Xline 90 pk, ik heb die aan €13600 gekocht terwijl hij €19600 bruto koste - wat bij Peugeot eigenlijk een formaliteit is, want wie koopt een Pug zonder korting ?
Een maand geleden heeft een kameraad een Citroën Berlingo Vitamin gekocht, vergelijking:
Citroën 75 pk, Pug 90 pk
Citroën getinte achterruiten en openklappende achterruit, mijn Pug ook
Citroën standaard airco (manueel) Pug ook
Citroën geen opbergvak tussen de zetels, mijn Pug wel
Citroën geen afwerking van de koffer en geen tapijt, mijn Pug wel
Citroën geen automatische lichten, mijn Pug wel
Citroën heeft dakrails, mijn Pug gelukkig niet (ik vind die dingen nutteloos en lelijk)
Citroën Onyx Black als betaalde optie, bij mijn Pug inbegrepen in de Xline reeks.
Als ik dit alles bekijk zou ik veronderstellen dat de Citroën een pak goedkoper is...
... €14056 na aftrek van alle kortingen. Duurder dus voor minder auto
Lachen, en dan is hij net zo snobistisch ingesteld.
Een maand geleden heeft een kameraad een Citroën Berlingo Vitamin gekocht, vergelijking:
Citroën 75 pk, Pug 90 pk
Citroën getinte achterruiten en openklappende achterruit, mijn Pug ook
Citroën standaard airco (manueel) Pug ook
Citroën geen opbergvak tussen de zetels, mijn Pug wel
Citroën geen afwerking van de koffer en geen tapijt, mijn Pug wel
Citroën geen automatische lichten, mijn Pug wel
Citroën heeft dakrails, mijn Pug gelukkig niet (ik vind die dingen nutteloos en lelijk)
Citroën Onyx Black als betaalde optie, bij mijn Pug inbegrepen in de Xline reeks.
Als ik dit alles bekijk zou ik veronderstellen dat de Citroën een pak goedkoper is...
... €14056 na aftrek van alle kortingen. Duurder dus voor minder auto
Lachen, en dan is hij net zo snobistisch ingesteld.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
zo zie je maar dat citroën niet altijd de goedkoopste is
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Daarnet bij het opruimen van mijn garage de 17" duim velgen nog eens gezien die binnenkort op de Partner komen te staan. Ze zien er behoorlijk goed uit... kan niet wachten tot de temperatuur wat stijgt
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
deze week dan? Ze geven morgen of overmorgen al 7°C.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
De Partner gaat verkocht worden.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Maar toch nog vlug wat foto's met de velgen:
Ik heb er twee sets velgen bij: 15" Borbet met Michelin Alpin A4 195/65 15 banden (ook goed voor keuring) en 17" Alutec met Michelin Pilot Primacy 225/45 17 banden. De winterbanden zijn nieuw gekocht en hebben maar 3800 km gereden en de zomerbanden hebben er 18000 km opzitten, zijn nog goed voor minstens 12000 km.
Ik heb er twee sets velgen bij: 15" Borbet met Michelin Alpin A4 195/65 15 banden (ook goed voor keuring) en 17" Alutec met Michelin Pilot Primacy 225/45 17 banden. De winterbanden zijn nieuw gekocht en hebben maar 3800 km gereden en de zomerbanden hebben er 18000 km opzitten, zijn nog goed voor minstens 12000 km.
Laatst gewijzigd door Madmac op ma 20 feb 2012, 05:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
6 foto's per post graag: aub aanpassen of ik ga dat morgen zelf doen
Re: 2010 - Peugeot Partner TP Xline - Madmac
Geen probleem, maar een beetje een belachelijke regel want nu maak ik er toch gewoon een extra post van