Geplaatst: ma 01 dec 2008, 02:14
De kogel is door de kerk, ik heb de setup iets gewijzigd, vooral mbt tot het spruitstuk. Het was eerst de bedoeling om een kant en klaar spruitstuk te kopen bij DP-engineering waarbij de accu zou verhuizen naar de kofferbak en de turbo naast het blok zou komen.
Echter betaal ik voor dit spruitstuk inclusief downpipe ruim 1800 euro ( en dat vind ik toch wel erg veel). En ik heb geen ruimte achterin voor de accu vanwege de audio. Het probleem is dat er gewoon wereldwijd maar 1 bedrijf is dat zich serieus bezig houdt met het ontwikkelen van turbokits voor psa motoren en voor de ew10j4 motoren en dat is ook te merken aan de prijzen.
Daarbij is het traject van dit spruitstuk verre van optimaal en omdat het spruitsuk zo lang is komt er erg veel spanning op de lasnaden te staan, dus ga ik voor een setup waarbij de turbo achter het blok komt.
Het voordeel hiervan is dat ik me accu niet hoeft te verhuizen, ik een spruitstuk kan laten maken voor nog geen 200 euro en dat de turbo iets beter oppakt omdat het traject korter is.
Voorbeeld setup ( geen peugeot blok )
In mijn geval zal de turbo iets hoger/schuin op het spruitstuk komen te zitten, omdat de ruimte achter het blok erg beperkt is. Maar ik weet dat het mogelijk is, want ik ken iemand die ook met een dergelijke setup heeft gereden op zijn gti. Vanwege het ruimtegebrek zal ik dus ook voor een kleinere turbo moeten gaan kijken. Mijn oog is gevallen op de onderstaande turbo, die ik tevens eventueel via me werk voor een leuk prijsje kan kopen. Als ik de specs zo zie op de site van garrett is dit een zeer geschikte turbo voor een 2.0L. Mochten jullie betere suggesties hebben dan hoor ik dat graag!
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 6541_4.htm
Ik ga volgende week een gti blok ophalen, waarvan er een drijfstang door de carter is geslagen, deze mocht ik voor 50 euro overnemen. Hier ga ik in de eerste instantie alles opbouwen, zodat ik alles pasklaar kan maken. De kop die erop zit is nog wel heel en die laat ik dan ook t.z.t. gepoortmatchen met het nieuwe inlaatspruitstuk voor een betere airflow.
Dit zijn de wijzigingen die ik voorlopig ga doorvoeren. Zodra heel de setup op het montage blok zit (en ik weer geld heb) ga ik kijken wat ik ga doen met de decompressie, ecu en injectoren.
Echter betaal ik voor dit spruitstuk inclusief downpipe ruim 1800 euro ( en dat vind ik toch wel erg veel). En ik heb geen ruimte achterin voor de accu vanwege de audio. Het probleem is dat er gewoon wereldwijd maar 1 bedrijf is dat zich serieus bezig houdt met het ontwikkelen van turbokits voor psa motoren en voor de ew10j4 motoren en dat is ook te merken aan de prijzen.
Daarbij is het traject van dit spruitstuk verre van optimaal en omdat het spruitsuk zo lang is komt er erg veel spanning op de lasnaden te staan, dus ga ik voor een setup waarbij de turbo achter het blok komt.
Het voordeel hiervan is dat ik me accu niet hoeft te verhuizen, ik een spruitstuk kan laten maken voor nog geen 200 euro en dat de turbo iets beter oppakt omdat het traject korter is.
Voorbeeld setup ( geen peugeot blok )
In mijn geval zal de turbo iets hoger/schuin op het spruitstuk komen te zitten, omdat de ruimte achter het blok erg beperkt is. Maar ik weet dat het mogelijk is, want ik ken iemand die ook met een dergelijke setup heeft gereden op zijn gti. Vanwege het ruimtegebrek zal ik dus ook voor een kleinere turbo moeten gaan kijken. Mijn oog is gevallen op de onderstaande turbo, die ik tevens eventueel via me werk voor een leuk prijsje kan kopen. Als ik de specs zo zie op de site van garrett is dit een zeer geschikte turbo voor een 2.0L. Mochten jullie betere suggesties hebben dan hoor ik dat graag!
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 6541_4.htm
Ik ga volgende week een gti blok ophalen, waarvan er een drijfstang door de carter is geslagen, deze mocht ik voor 50 euro overnemen. Hier ga ik in de eerste instantie alles opbouwen, zodat ik alles pasklaar kan maken. De kop die erop zit is nog wel heel en die laat ik dan ook t.z.t. gepoortmatchen met het nieuwe inlaatspruitstuk voor een betere airflow.
Dit zijn de wijzigingen die ik voorlopig ga doorvoeren. Zodra heel de setup op het montage blok zit (en ik weer geld heb) ga ik kijken wat ik ga doen met de decompressie, ecu en injectoren.