advertentie All about details reclame

gino 205 rallye en 106 gti

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

we hebben weer wat zitten werken:

bij de cross peugeot hebben we de joint culas vervangen door een stalen exemplaar. maar het probleem is nog steeds niet opgelost :?

hij heeft nog steeds teveel druk op zijn water , dus waarschijnlijk een scheurtje in de culas. deze is dan ook vandaag weg gedaan om na te zien en ineens te vlakken. en dan maar hopen dat alles op tijd klaar geraakt, want volgend weekend is de 2e europokal wedstrijd !

dan ben ik ook nog is ff begonnen aan de gti. achteraan remsysteem volledig vervangen. cardans er terug in gestoken, platsieke kap van distributieriem gemonteerd, en nog wat kleine dingestjes.
binnenkort bumpers en motorkap erop, luchtfilter, battrerij en ecu monteren, ff laten draaien ,en naar de keuring ermee :)
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

de crossauto is klaar om vant weekend te rijden
morgenvroeg richting terwolde (nl) vertrekken , en hopen dat hij het volhoudt en dat er nen beker mee naar huis gaat :D .

de bumpers en motorkap van de gti zijn bij de spuiter en kunne binnenkort ook gemonteerd worden , woehoew
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

we zijn trug thuis.

op zaterdag de 20e tijd gereden van de 50 piloten (niet zo goed dus maja)
daarna in de kwart finale 7e , in de halve finale 4e , en in de finale een 5e plaats :D .

zondags in de kwart finale 7e , in de halve finale een tik op mijn wiel gekregen en stuurstang afgebroken :( .

we weten nu alleszinds dat hij macheert , kon vrij goed volgen tegen civics met zo'n 180pk :twisted:

voor de rest nog goed nieuws , mijn bumpers en motorkap zijn gespoten :D .
morgen beginnen met monteren
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

allé, alle problemen lijken dan van de baan. Nu nog de chauffeur :mrgreen:
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

haha, ja idd , ik was 's zondags niet echt in topvorm :P . zaterdags ging het nog wel goed, een paar foutjes gemaakt, maar al bij al viel het goe mee.

enja den auto is nu echt zoals hij moet zijn. veel vermogen en koppel , voor dit weekend zelfs iets teveel , hij pattineerde tot in 4e vitesse , het was een hard kleipakoer , waar ze altijd sproeide tegen het stof. en hij had vooraan absoluut geen grip :?

tegen volgende keer moet hij terug wat uitgeblutst worden (met 18 auto's na een lang recht stuk een scherpe bocht pakken lukt niet altijd even proper)
en dan als er tijd is , de launch control erop zetten.

foto's van dit weekend:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog wat andere schone auto's die er waren:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

de gti is klaar voor de keuring :D
of toch zo goed als , eerst ff een paar keer met de Z-platen erop rijden, dat hij terug gewoon wordt om rond te rijden ipv. stil te staan :P .
en dan andere wielen erop.

maar om eens te passen toch al is 1 van de witte velgen erop gezet :D en zo staat hij er momenteel bij
Afbeelding
Afbeelding

er is wel een klein kleurverschil tussen de pas gespoten stukken en de rest van de auto :?
iemand dat een goei product weet om de oude lak terug nieuw te krijgen ?

en voor de rest vertrekken we vrijdag weer naar holland :D
de 4 europkal wedstrijd ondertussen en het otoke staat er weer volledig klaar voor :twisted:
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

205 rallye -> 106 gti

Bericht door gino »

hij is door de keuring geraakt :D

den 205 rallye staat mooi weg (spijtig genoeg niet in een garage , maar hij staat droog , da het belangrijkste). en de opvolger is er klaar voor.
naar de keuring gegaan en had enkele kleine opmerkingen van mistlichten en ruitensproeiers, maar dat was niet echt een prioriteit om te maken.

de witte velgen staan erop , vandaag ook nog een rollement vervangen en nog wat kleine dingen gedaan.

maar ik zit nog met een probleem, hij stottert :? . bij gas geven valt precies de ontsteking of de injectie een halve seconde weg.
hij heeft het enkel bij warme motor. hij heeft het de ene keer een paar keer op 10 seconden tijd en de andere keer maar 1 keer op een half uur.
zeeeeer vreemd vind ik.
ik heb hem opt werk met de pc uitgelezen en hij geeft geen enkele fout aan.
ik heb al vervangen; krukassensor, injectors, bobine. maar geen van deze gaf een verschil.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

brandstoffilter?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

of de temperatuur sensor :?
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

ik zou beide wel eens kunnen vervangen. temperatuursensor heb ik nog liggen , en naftfilter vervangen is altijd wel is goed he.

het kan misschien ook zijn omdat de naft in de naftbak er al een half jaar in staat. hij heeft namelijk een half jaar stil gestaan.
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

half jaar is nie zo erg.
Mijne cabrio heeft 2 jaar stil gestaan met maar een 5 liter erin. Die draaide wel niet meer mooi na 2 jaar :P
Bak half gevuld met nieuwe, wat geschud. En draaide terug als een zonnetje :p
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

bon , aan de naft lag het al niet. brandstoffilter zal ik binnenkort is vervangen, hopelijk dat dat iets van verandering zal brengen in het schokken. temperatuursensor vervangen , maar dat hielp niets :? .

maar er is wel goed nieuws.
ik ben sinds een tijdje bezig aan een 2e motor.
hij ligt al een tijdje uit elkaar en daarstraks ben ik weer iets moois kunnen gaan halen :twisted:
Afbeelding

voor de rest is de cullas weg gedaan om te vlakken, de nieuwe segmenten zijn besteld en de andere onderdelen (dichtingen, waterpomp, ... ) liggen al klaar. vliegwiel is afgedraaid en gebalanceerd.

binnenkort is zien om elektrische schema's te bemachtigen zodat ik aan de kabelboom kan beginnen.
en nog enkele fotokes :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Bericht door 205tunerke »

proper autoke
als dien moteur ni deftig zal draaien zal hij er in ieder geval piekfijn uit zien :D
Enig gebrek aan vermogen wordt gecompenseerd door de waanzin van de bestuurder.
johan2
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 sep 2010, 12:28
Locatie: Borgloon

Bericht door johan2 »

Hoi. Ik heb ook een rallye 1.3. Met een volle bak maak ik toch wel 550 km als ik rustig rij. Doorrijden kleine 500. Maakt dus niet zoveel uit. Op 8.5 liter moet je tellen, maar dan raakt hij regelmatig de begrenzer.

Denk dat je hem eens door iemand met kennis moet laten afstellen.[/i][/b]
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

proper zal hij idd wel zijn , maar toch hopen dat hij direct ook goed draait :D .

de 205 staat voor een paar jaartjes opzij , maarja , ooit wordt hij wel is echt goed afgesteld :wink:

en sinds vandaag ook de culas terug thuis en een elektrisch schema waar ik al iets mee kan beginnen. hopen dat alles goed verloopt en dat de nieuwe motor er snel in kan :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”