lang hier niks gepost, als ik het met gsm probeer loopt het altijd om een of ander redden mis...
dus anno 2019 natuurlijk ook weer een nieuw circuit aangedaan...
dit jaar was het Mettet geworden...
meerbepaald classic wheels event...
eens gearriveerd leek het circuit maar een klein vlak circuit...
en eerlijk gezegd het is geen lang circuit en het is ook redelijk weinig hoogteverschil in...

MAAR het is wel super leuk!
op een gegeven moment een klein blind bochtje en eigenlijk algemeen gezien een klein technisch fun circuit waar een klein vinnig autoke echt tot zen recht komt...
quasi op het lijf van 205 gti geschreven...
Vlak voordien had ik nog een 2e slingerschot gescoord en dat dan ook maar bij de gti zen jaarlijks onderhoudje het slingerschot er in gepropt.
beetje slijpen in de slingerzooi, oliepomp diverse keren demonteren en hermonteren was dat toch een success...
we hebben bij dat onderhoud ook een bougie gevonden waarvan de kern gebroken was, maar de keramiek nog intact...
bij onderdelen boer hadden ze het ook nog nooit gezien...
helaas sputtert hij nog steeds...
swat we hadden er absoluut vertrouwen in dat er niks mis kon lopen. en heb me op mettet absoluut niet ingehouden...
hij sleurde en jankte vrolijk over het circuit...
en toen watertemplamp en stoplamp aan
1 minuutje ingehouden chauffage vollepetrol gezet en doorgepushed...
gelukkig ging de kerstboom al snel uit
en zijn we nadien ook gewoon zonder problemen thuis geraakt...
en vorige maand was het weer zover...
voor 2e maal Vroemdag.
ondertussen had ik men 306 gti6 achterstabilisator pas gemaak voor de brede achteras(endplate moeten verlengen) en ook nog een 21mm voor stabilisator gescoord.
ook dit kreeg natuurlijk een plaatsje onder de gti met de vroemdag in het vooruitzicht.
met de nodige updates was hij er weer klaar voor...
we hadden smorgends afgesproken aan de parking autostrade in tessenderlo.
tot zo ver een probleemloze rit...
daar eenmaal vertrokken kreeg ik plots tijdens het rijden gigantische klappen op men wiel AR...
dermate dat ik direct aan de kant zette en eigenlijk nimmer durfde te rijden...
opgekrikt in de regen op de pechstrook, wiellagers nakijken , zien dat wielen niks raken , alles draaide ook vlot, stabilisator zat nog goed... toch maar door rijden...
klein stukje verder, weer aan de kant gezet, weer nakijken...
weer niks...dus doorrijden, ge moet toch iets doen...
gelukkig waren we ondertussen in de file van het klaverblad in lumen verzijld geraakt... rustig met bang hartje door gereden.
uiteindelijk partytenten opgesteld op parking in zolder en trommels vanachter opengegooid...
en toen viel er een rondel uit...
een rondel???daar zit toch geen gewoon rondel in???
en toen zag ik een bout liggen binnenin men remschoen...???
WTF??? bouten in remtrommel???
ANKERPLAATBOUTEN!!!
3 los en 1 volledig er uit , waardoor die van tijd tussen de remschoen en remtrommel klemde!!!
kameraad had toevallig net exact dezelfde bout bij in zen werkcamionet(draad van losse bout was verneukt) en na alles fatsoenlijk aan te trekken, beide kanten uiteraard, was er nog net tijd voor een testrit voor we het circuit op moisten...

de rest van de dag probleemloos gereden en weer veel kindjes blij gemaakt met men oude sleur...
