advertentie C&C reclame

2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Steven

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Vandaag nog eens aan het poetsen geweest, het was nodig...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

terug waxlaagje gelegd op de velgen? Want de iron-x neemt de beschermlaag toch voor een heel stuk weg.
Steven

Bericht door Steven »

Het is geen Iron-X op de velgen. :N Alu-duivel. :Y Werkt heel goed. Ik zet er vrij regelmatig inderdaad wel een laagje rimwax op. 8) Hij was echt smerig... normaal poets ik hem minstens 1 keer per week, nu was het drie weken geleden en hij had nog een vakantietrip meegemaakt. :oops:
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Zoals 'm er nu bijstaat mag 'm gerust gezien worden. Zo proper :Y 8)
Steven

Bericht door Steven »

Vandaag heb ik ze nog eens allebei gepoetst dus staan ze weer netjes langs elkaar te blinken.

Afbeelding

Ook een kleine downdate, mijn vriendin heeft afgelopen week een paaltje getikt met indraaien van een inrit, vlak voor het achterwiel, schade valt al bij al wel mee, maar wat mij betreft moet het toch weer helemaal in orde. Daar moet ik dus weer werk van maken... geen idee of het op te lossen valt met enkel trek en duw werk of dat er plamuur aan te pas moet komen. Maar daar zullen we wel achter komen. :wink:

Afbeelding
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

Die Iron-X is dat het zelfde product wat ze ook gebruiken voor heel de auto in te spuiten? Ik heb al veel youtube filmpjes gezien met Iron-X over heel de wagen of is dat dan weer iets anders voor velgen?
Steven

Bericht door Steven »

Dries, dit is geen Iron-X, maar echt een velgenreiniger. Dit product kan je in principe op de volledige auto gebruiken, is volledig onschadelijk voor lak etc, maar vreet hoogstwaarschijnlijk wel de waxlaag weg, maar daar dient het niet voor.
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

Ja zag net dat je zei dat het alu-duivel is, maar ik neem aan dat het allemaal varianten van iron-x zijn. Net zoals de Monello non-ferro en de Gyeon iron.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Steven

Bericht door Steven »

Afgelopen weekend heb ik het even Spaans benauwd gehad. :oops: Ik was thuis aan het schilderen, moest snel even iets halen... toen ik de volgende dag wou instappen zag ik een verfvlek op de wang van mijn stoel. :shock: Reinigen met water gaf geen resultaat, een beetje APC op een microvezeldoek gelukkig wel. Nadien het leer weer even gevoed en gelukkig zonder blijvende schade. 8)

Wesley heeft mij trouwens vervloekt met zijn uitspraak van een jaar geleden. :mrgreen:
PUG(z)OT schreef:was hij leeg? of zat er te weinig op? anders verwacht u maar aan ne condensor
Gisteren een formeergastest laten uitvoeren, ik heb vorig jaar mijn airco laten vullen maar hij was al weer niet helemaal optimaal en hij had ook weer het bekende "suizen" bij het aanspringen van de airco... ik had een vermoeden dat de condensor slecht was omdat dit veel voorkomt bij de 307, maar heb het voor de zekerheid toch maar laten controleren. Garagist kwam tot dezelfde conclusie. Vandaag een nieuwe condensor besteld, dit weekend ergens monteren en dan maar weer eens laten vullen. Als ik dan toch aan het sleutelen ga dit weekend ook maar eens een groot onderhoud doen want de klokkenwinkel is de 130.000 km ook alweer gepasseerd. 8)

Daarnaast ben ik al een hele tijd aan het tobben over het volgende, ik weet niet of er een logica achter zit, of dat het gewoon weer een franse eigenaardigheid is:

Dit is mijn CC:
Afbeelding

En dit is mijn Break:
Afbeelding

Ik weet niet of het jullie al opviel, maar bij de CC moet je naar boven draaien om de luchtstroom open te zetten, bij de break naar beneden. Auto's schelen slechts enkele maanden in bouwtijd. gekke fransen. :mrgreen:
Wim_505_GTDTE

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Kunt ge op uw condensor net als ik bij de 607 geen vliegengaas bevestigen?ik heb dat omgevouwen op de uiteinden en dan vier gaatjes geklopt en met strips aan de condensor vast gemaakt.
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

Ik zal dan ook wel met dat zelfde probleem zitten. Maar toch maar even laten testen waar precies het probleem zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Hahaha, idd, dat is gek. Wel leuk om te zien, Steven :lol: :lol:
Steven

Bericht door Steven »

Gisterenvoormiddag heb ik nog eens enkele uren gespendeerd aan zijn verdiende onderhoud. Alle filters en de olie zijn weer vervangen. Hij kan er weer even tegen.

Afbeelding

Het K&N inlegfilter zat er nu 30.000km in dus heb ik deze ook maar eens proper gemaakt. Lijkt op foto heel vuil, maar er kwam in verhouding vrij weinig troep uit.

Voor het reinigen:

Afbeelding

Na het reinigen:

Afbeelding

Natuurlijk nadien nog terug geolied. Het enige nadeel aan zo'n filter is dat je tussenin een uur verliest met het laten drogen van het filter.. Als je het een beetje plant kan je ondertussen nog wel wat andere zaken doen, maar het is toch vervelend...

En last but not least, de enige degelijke oliefilter voor een 1.6 hdi. Een purflux met extra vlim om meer wervelingen te creëren in het oliefilterhuis, geen idee waarom de andere merken het niet hebben...

Afbeelding

Morgen nog een paar dichtingsringen halen bij de dealer dan kan ik de condensor ook vervangen en ben ik hopelijk weer even van al dat gesleutel verlost. :)
peugeot-gek
Pug Driver

Bericht door peugeot-gek »

Dit is weer dik in orde, hij kan er weer tegen.

Een goed onderhoud voor je wagen is toch een grote must, ik doe dit ook altijd op tijd.
Steven

Bericht door Steven »

Gisteren de condensor vervangen, op de oude condensor was redelijk goed een plek te zien die nogal vettig en gecorrodeerd was dus ik was na de vorige test en het zien van de condensor redelijk overtuigd dat het probleem nu opgelost was. Voor de zekerheid vandaag terug met formeergas laten afpersen en het systeem terug laten afvullen. Alles is weer koek en ei. :lol: Mijn neus kan er deze zomer weer af vriezen. :mrgreen:

Old vs New
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “30x”