advertentie C&C reclame

2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Steven

Re: 2006 - Peugeot 307 1.6 HDI - Steven

Bericht door Steven »

Ach, langs de andere kant, als dat het ergste is wat er aan komt na 10 jaar valt het wel mee. Ik verwijt de pookknop niks, maar de ringen van mijn madam. :mrgreen:
Steven

Bericht door Steven »

Vorige week is de kilometerteller de stand van 140.000km gepasseerd dus vandaag nog maar eens voorzien van nieuwe olie en een filter. Hij kan er weer 10.000km tegen. 8)
Steven

Bericht door Steven »

Van de vrije dag gebruik gemaakt om de wintervelgen onder de 307's te steken. 8)

Afbeelding

Sinds gisteren heeft mijn lichtsensor mij trouwens in de steek gelaten... Als de verlichting op automatisch staat doen ze niks anders dan aan/uit flikkeren. Net een stroboscoop...
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

disco!!
Steven

Bericht door Steven »

Zoiets ongeveer. Net trouwens de lichtsensor eens afgekoppeld, dan krijg ik een foutmelding, maar blijven de symptomen hetzelfde.. het zal dus iets meer onderzoek vergen. :)
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

de lichtschakelaar zelf ?
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

Ik dacht ook dadelijk aan de com2000.
Jij hebt toch nog genoeg defecte com2000's liggen om er eens een goede lichtschakelaar van te wisselen.
Steven

Bericht door Steven »

Ik neigde ook al in de richting van de schakelaar of de COM. testmateriaal heb ik genoeg liggen, tijd en zin iets minder... :? :) Ik denk trouwens dat geen enkele van de hendels die ik heb liggen geschikt is voor automatische verlichting... Ander paar mouwen. :D
Steven

Bericht door Steven »

Het probleem met de verlichting zit dus wel degelijk in de schakelaar en/of COM. Als ik via peugeotplanet de regelorganen aanstuur krijg ik bij de 0 en Auto stand van de melding "status ongeldig". Standlicht, dimlicht, grootlicht, ... herkent hij wel. Voorlopig de verlichting dus maar even op permanent aan gezet, configuratie zweden dus. :mrgreen: Als ik binnenkort eens ergens een zak tijd en zin vind los ik het misschien wel definitief op. :oops:
Steven

Bericht door Steven »

Afgelopen weekend had ik nog eens een paar vrije uren om in te vullen, dus wilde ik me gaan verdiepen in het lichtdebacle. Dus, laptop erbij, instellingen terug op standaard gezet en surprise surprise: alles werkt terug zoals het moet. De stand "Auto" werkt volgens de lichtsensor, de stand "0" zet alles uit en hetzelfde bij de stand- en dimlichten. Benieuwd of het een tijdelijke oplossing is of niet, maar voorlopig werkt het terug zonder er iets aan gedaan te hebben... blijft raar zo'n Peugeot. :)
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

Hopelijk blijft het zo [emoji6]
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Da's ne auto met karakter! Dat is juist zoals de mijne. Af en toe laat die zich eens horen. Waarom weet niet niemand.
Blij dat het opgelost is. En zonder al teveel kosten :lol:
Steven

Bericht door Steven »

Vanmorgen heb ik nog even de werkzekerheid van de mensen van de Belgische keuring ter harte genomen en de break er nog eens op zijn sokken doorgestuurd. :mrgreen: Afgelopen jaar 26.000 fijne kilometers mee gereden.

Afbeelding

Na 3 jaar heb ik dit jaar wel een "tuningattest" gekregen voor de getinte ruiten.. Achjah, als ze daar blij van worden zal ik die €7 wel bijbetalen. :D Met een beetje geluk draagt het bij aan de verkeersveiligheid... :+
GT'tje

Bericht door GT'tje »

Ik vind dat niet logisch. De ene keer geen tuning rapport, de andere keer wel. Er zijn toch regels voor? Bij de C1 van mijn vrouw was het omgekeerd. De eerste keer een tuningrapport voor een dakspoiler. De 2e keer stond die er ook nog op en dan was er geen tuningrapport. Ik snap er niets van.

Alleszins een dikke proficiat met de keuring van jouw wagen. :Y
Steven

Bericht door Steven »

Dat is een van de grote "problemen" aan de belgische keuring. Willekeur. Pure willekeur

Het eerste jaar dat ik de 307 had, toen waren de ruiten ook al getint, kreeg ik een tuningattest voor de banden en velgen, maar niet voor de ruiten. Terwijl de velgen en banden qua maat etc zelfs origineel geleverd worden. Ze komen echter niet voor op het gelijkvormigheidsattest, dus technisch gezien kunnen ze hier een tuningattest voor geven.

Het tweede jaar had ik geen tuningattest, alhoewel ik terug met dezelfde velgen en getinte ruiten gekeurd ben als het jaar ervoor.

Dit jaar dus een tuningattest voor de folie op de ruiten terwijl die er al drie jaar op hangt. Akkoord, volgens de Belgische wet hoort dit op een apart attest gekeurd te worden, maar de manier waarop is gewoonweg belachelijk.
Een simpele kwast die vijf keer rond je auto loopt, alle deuren opentrekt, dan de
ruiten omlaag gaat doen om te voelen of hij een randje kan voelen om zeker te zijn dat het folie is, dan bij je komt en zegt: "Jah, das folie eh, das een tuningattest..." Vraag gewoon op de man af:"Zijn ze achteraf getint of niet?" En als je twijfelt over het antwoord, ga dan op onderzoek eh. :+
Jammer van zo'n d*bielen, want er werken in de keuringscentra ook fijne, bekwame mensen, maar door zo'n arrogante zakken wordt heel het instituut "keuring" scheef bekeken...

Achjah, ik laat er mijn slaap niet voor. Hij is weer gekeurd voor een jaar. We zullen volgend jaar wel zien wat ze dan weer uit hun mouw toveren. 8)
Gesloten

Terug naar “30x”