Pagina 4 van 5

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: di 20 jan 2015, 19:39
door berengun
merci voor de tip Tom, registratie juist aangevraagd ;)

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 05:49
door 205tunerke
Motorke zit aan passagiers kant, aan de voeten onder het dashboard kant middenconsole kunt ge heel vlot bij zit vast met mar 3 vijzen.

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 18:17
door berengun
ah das ook al heel goed nieuws, dacht da ik heel het dashboard ging moeten demonteren :)

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:29
door berengun
ik wou juist een waterpomp gaan bestellen, distributieriem en spanrol was bij de wagen bij de aankoop maar waterpomp niet. nu bestaan er voor de 1,6 (en blijkbaar ook voor de 1,9 is zelfde waterpomp) 2 verschillende types, eentje met bladen van 68mm en eentje met bladen van 58mm. Heeft er iemand een idee welke de juiste is? Als ik eerst alles moet demonteren zit ik vast natuurlijk want ik kan er alleen in het weekend aan werken en die dingen zijn niet meer op voorraad. Ik had al gedacht van ze allebei te bestellen maar terugsturen gaat niet dus dan wordt het natuurlijk wel een dure bedoening.

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 11:29
door berengun
waterpomp is ondertussen opgelost, normaal gezien heb ik de 58mm nodig, ook nog 4 pepernoot-velgjes kunnen bemachtigen via autoforum, moeten nog opgemaakt worden, maar dat gaat hem toch weer wat origineler maken :)

juist de kachelventilator gedemonteerd, direct stroom opgezet en het beestje werkte nog perfect. Nu dus de weerstand vervangen, heb al zitten zoeken op diverse sites maar nog nergens gevonden. Iemand toevallig nog zo eentje te koop?? :)

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 11:54
door berengun
ondersteboven met uw kop aan de pedalen en dan een beetje wroeten, zo komt ge dus aan de weerstand :)

Afbeelding
Afbeelding

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 18:53
door peugeotfreak
ik zal morgen eens kijken of die weerstand nog op de unit zit die ik hier nog heb

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 07:11
door berengun
Ik heb er al eentje gevonden maar toch bedankt! :)

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 18:12
door berengun
tijd om hier nog eens een updateje te zetten

technisch is de 205 ondertussen zowat volledig onder handen genomen

2 voorste lichtblokken
Bougies,rotor,verdelerkap,bougiekabels
nieuwe radio
Revisieset remtrommels achter
4 peperpotjes (nog niet opgemaakt)
nieuwe Koppeling/drukgroep
Waterpomp
Weerstand chauffage
groot onderhoud, filters
distributieriem
vervangen motorsteunen, bouten fusees, oliepeilstok,
schakelvork
startmotor
Rubbers achterruiten (nog niet gemonteerd)

een hele transformatie tov toen we hem kochten : hij start direct, draait mooi, schakelt goed, afin, heeft eindelijk de liefde gekregen die hij nodig had

de kap was al vervangen een jaar of 2/3 terug..dus op wat details na (bvb rubbers op voordeuren, gekend probleem) is het nu rijden geblazen :)
doordat ik nog een andere cabrio bijgekocht heb, hebben we er nog niet heel veel mee gereden, maar alle ritjes die we gemaakt hebben waren een plezier!

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 18:17
door Steven
Klaar voor weer jaren rijplezier. 8) Goed bezig!

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 19:46
door jurgen_s
ik mis nog wat foto's vanop autoforum :mrgreen:

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 22:12
door berengun
u vraagt, wij draaien :)

2 samen met de jonge zus :)AfbeeldingAfbeelding

en dan nog eentje apart
Afbeelding

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: di 19 mei 2015, 08:05
door jurgen_s
knappe bmw ook :Y

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: di 19 mei 2015, 19:26
door berengun
jurgen_s schreef:knappe bmw ook :Y
merci :lol:

Re: 1987 - Peugeot 205 CTI - berengun

Geplaatst: di 19 mei 2015, 22:15
door Steven
De 2 cabrio is echt veel knapper qua lijn dan de "oude" 1 cabrio.
Veel zonnige dagen toegewenst met twee cabrio's. 8)