Pagina 4 van 39
Geplaatst: ma 09 apr 2007, 21:37
door PUG(z)OT
hmja de auto zelf is van 87 dacht k, maar de ombouw naar race wagen is van 2005 bedoelde k

Geplaatst: do 19 apr 2007, 20:36
door PUG(z)OT
OK, effe kleine update
groot onderhoud is dus gedaan, nu zaterdag normaal nog distriebutieriem...ook een paar dingen tegoei vastgezet zoals een benzine darmpje en de koppelingsvork
auto is ook bijgespoten op de bagetten, de verf was er hier en daar afgegaan door de witte stickers eraf te trekken
er zat ook een embleemloze grille bij de wagen, deze dan ook maar meegspoten
ook maar een zonneband gekleefd en t club logo op de motorkap
en dan ben k nog iets aant proberen

verder als dit zit k nog niet en meer vertel k er ook nog niet over
grtz

Geplaatst: do 19 apr 2007, 20:49
door Axel
Een vizier, zoals die tweedekkertjes van "
vooroorlogse makelij" ???
guS

Geplaatst: do 19 apr 2007, 21:58
door PUG(z)OT
hmmm bijna

Geplaatst: do 19 apr 2007, 22:00
door jurgen_s
nummer 53, gaat ge er een herbie van maken?
Geplaatst: vr 20 apr 2007, 20:00
door Lrd
ist gelukt met het karton ???
Geplaatst: za 21 apr 2007, 01:16
door peugeotlover
denk het wel hij heeft er toch hard aan gewerkt

op het werk
Geplaatst: za 21 apr 2007, 16:19
door PUG(z)OT
joat ben er content van
vandaag dus @ west coast de distriebutieriem vervangen, kreeg de onderste bout van de polie hier niet los...
weer een paar toffe mankementjes ontdekt, een bout van de ophanging zat nie genoeg draad op en dus pitste die de demper niet goed vast
de distriebutie riem zelf lag zomaar effe 2 tanden verkeerd, we merkten al in de heen rit dat em niet echt ging zoals een GTi, daarna ging em toch redelijk
de rotor van de delco is onderweg afgebroken, dus hij viel plots stil, rap thuis een ander rotortje komen halen, best eens een nieuwe delco kap, rotor en bougie kabels fixen...
EN DAN de proef op de som genomen, kenens himself was in een sprintbui

2 maal gesprint, ene keer bleef k voor tot een 100 per uur, toen kwam de 309 voorbij en ma gestopt, tweede keer heb k gewoon kunne volgen, auto lengte verschil, ben wel content van de prestaties
de koppeling is dus ook stillekes aan vervanging toe...maar das vr as we de 1.9 der in lepelen
grtz
Geplaatst: zo 22 apr 2007, 21:57
door PUG(z)OT
ok hier dus t vervolg op wa er van t kartonneke geworde is, heb er ne geperforeerde remschijf mee gemaakt (2 schijven, maar gaatjes staan wel in de andere richting bij de andere)
nu woensdag is het zover...eerste maal het circuit op

hoop maar dat em t uithoudt, en we niet nog eens vooreen verrassing komen te staan
grtz

Geplaatst: zo 22 apr 2007, 22:05
door Den Hans
JCviggen schreef:
Bij deze wil ik iedereen afraden om geboorde remschijven te gebruiken.
Geboorde schijven dissiperen ni?t beter warmte. Ze worden enkel een heel klein beetje lichter. Gegroefde schijven of gewoon plain discs geven hun warmte even goed tot beter af. Maar het volgende kom je minder tegen... :
Dit is een hittebehandelde schijf van een fabrikant die schijven maakt voor de autosport. Dikte 25.6mm van 26mm nieuw. Dus nauwelijks slijtage. Ongeveer 10 rondjes N?rburgring gedaan. Die schijven hebben GELD gekost, geen goedkope Zimmerman ofzo...
Vorig weekend toen ik thuis kwam van de Ring hoorde ik een licht geluid aan de rechterkant bij het remmen, nauwelijks merkbaar maar genoeg om eens te gaan kijken. Leuk om te zien nadat je een uur geleden nog snelheden van 250-260 kmh hebt aangetikt.
Ik ben me dan wat gaan verdiepen in de materie en de conclusie is dat geboorde schijven gewoon afgeraden worden voor zwaar gebruik en circuit. Om rustig mee te rijden en af en toe eens door te remmen zijn ze bruikbaar, maar hebben geen echte voordelen verder op dagelijkse autos en ze gaan gewoon minder lang mee omwille van de verzwakking in de struktuur.
Porsche maakt schijven waar de gaten mee ingegoten worden en dit IS beter, maar niet vrij van dit probleem. Porsche eigenaren hoor je veel klagen aan de Ring dat ze na een paar rondes hun schijven "kapot" rijden. Nog niet zo dramatisch als mijn schijf maar als de barstjes de gaten beginnen gaan te verbinden is het tijd om te vervangen.
Moraal van het verhaal : hou het bij gegroefde schijven als je visueel iets cooler wil en betere "initial bite" ....boren verzwakt de schijf altijd en dat wil ik na deze ervaring vermijden...
De fabrikant neemt mijn schijven terug, ook al zijn ze al een hele tijd in gebruik, en ik krijg nieuwe schijven, opnieuw hittebehandeld maar deze keer alleen gegroefd. Dat is het enige positieve nog

Mannen, gooi die schijven eraf als ge nog lang met uw 205'ke wilt rijden. Zeker als ge'm gaat mishandelen op Zolder !
Geplaatst: zo 22 apr 2007, 22:22
door PUG(z)OT
owla, joa da wille we vermijden

maar ze staan er nog niet onder... maar schijven zijn snel gewisseld he

Geplaatst: ma 23 apr 2007, 12:33
door Pug-man
Ik zei het nog ik zei het nog...
Maar nooit willen ze luisteren na dieje snotbel h?
Nu hoort ge het van een ander poepie

Geplaatst: ma 23 apr 2007, 15:41
door Taz Devil
mmm ik wil het nie meemaken als zo'n schijf daadwerkelijk een stuk verliest, das kabang en da wiel gaat nimmer rond
Geplaatst: ma 23 apr 2007, 18:39
door PUG(z)OT
k zal t u wete te vertelle hoe lang t meegaat, desnoods steek k ze onder de cti, ben gewoon te trots op men zelf gefabriceerde schijve
@ pugman, die van u zijn mes ook geboord zelle

Geplaatst: di 24 apr 2007, 12:26
door Pug-man
Dat is niet waar m'n beste
