
Deze week stond deze kelk in afslag bij de onderdelen winkel.
En na de voorzitter zijn gegrom gehoord te hebben (zijne 607 [emoji6] ) dacht ik, ach waarom niet proberen.
Conclusie: stationair geen verschil, vanaf ±2000 toeren hoort ge buiten een mooi gegrom (geen geronk), en binnenin klinkt hij nog beter. Echt gebrul binnenin de wagen als je vol gaat.
Ook is de pedaal respons veel directer. Bij het minste aanraking, direct reactie waar vroeger toch wat milliseconden tussen zaten.
Het optrekken is ook veel vlotter, hij trekt zonder dood moment door naar het rood.
Of er pk winst is zoals ze beweren betwijfel ik.
Ik ben altijd sceptisch geweest met hun pk winst met een luchtfilter.
Ik doe het vooral voor de betere gas respons.
Enig nadeel wat er wel is, is dat als je remt op motor en een versnelling terugschakelt heeft de motor de neiging om direct terug in te pikken om gas te geven waardoor het voelt of de wagen wat doorschiet en je dus effe wat moet bijremmen.
Maar dit is verwaarloosbaar.
Deze zomer met de trackday ga ik toch eens kijken op het circuit of het verschil er echt is.
Maar tot hiertoe, een aanrader om te doen op de 2.0 hdi blokken.