Pagina 33 van 49
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: wo 28 feb 2018, 21:11
door silverlion306
Grote schuldige van het koelvloeistof lek gevonden. In een aansluitbuis zat een flink gat waardoor ik de leiding niet goed kon dichten. Leiding zelf is te kort om hem volledig over het gat te schuiven. Voorlopig het gat gedicht door er een stukje rubber op te zetten met een spanring. Als definitieve herstelling dacht ik om een nieuwe langere leiding te plaatsen die over het gat komt.
Echter kreeg ik de 309 nog niet gestart. Op de bougies kreeg ik geen vonk. Dus ergens heeft de koelvloeistof schade aangericht aan de ontsteking. Alleen werd het me iets te koud en werd het te donker om verder te zoeken. Morgen direct de zekeringen checken, denk ik nu ineens aan

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: wo 28 feb 2018, 21:40
door Lander
Veel succes met je zoektocht, toch al een deel gevonden!
Verstuurd vanaf mijn G3421 met Tapatalk
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 01 mar 2018, 10:18
door jurgen_s
bougiekabels best uittrekken en laten drogen
dan zal ze wel terug starten
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 01 mar 2018, 20:03
door silverlion306
De 309 start terug, het probleem van het starten lag bij het contactpunt op de sensor op het vliegwiel. Was geoxideerd geraakt van de koelvloeistof. Proper gemaakt en hij starte terug. Het lek is toch nog niet volledig gedicht

Blijft dus een vraagteken of hij er bij Pugday bij zou zijn
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: vr 02 mar 2018, 03:42
door KrisKe
top job maat

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: vr 02 mar 2018, 17:43
door silverlion306
Wou nog verder sleutelen aan het lek...
... maar daar kwam niet veel van in huis
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: vr 02 mar 2018, 20:10
door Lander
Eén voordeel, het lekt nt verder nu [emoji23]
Verstuurd vanaf mijn G3421 met Tapatalk
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 03 mar 2018, 08:52
door Steven
Tenzij het antivries is.

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 03 mar 2018, 12:52
door silverlion306
Een volgende poging was om het gat dicht te tapen met waterdichte tape. Deze poging mislukte opnieuw. Maar dan kwam de gouden tip via Koen (Van Herck); zelfvulcaniserende tape. Vanochtend dus naar de doe-het-zelf zaak en een rolletje gehaald. De tape stevig om het gat gewikkeld en motor laten draaien. Geen lek meer te zien
Straks nog eens een testritje doen om te kijken of het ook dicht blijft als alles op temperatuur komt. Sowieso is het maar een tijdelijke oplossing, het onderdeel (thermostaathuis) moet toch vervangen worden maar nu kan ik er wel mee naar Pugday

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 03 mar 2018, 17:01
door silverlion306
Testrit gefaald, het ging nochtans eerst heel goed...
Geen Pugday voor de 309 dus, enige wat ik kan doen is op zoek gaan naar ander thermostaathuis.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 03 mar 2018, 18:06
door Lander
Kan je het meebrengen morgen? Kunnen we er eens naar kijken.
Verstuurd vanaf mijn G3421 met Tapatalk
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 03 mar 2018, 18:14
door Joske
Er staat normaal iemand met onderdelen morgen. [emoji6]
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 03 mar 2018, 19:23
door silverlion306
Morgen eens kijken dan

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 03 mar 2018, 19:57
door Joske
Kunt hem mes nog ne mail sturen wa ge nodig hebt.
Jean-marie@bcop-cbap.be
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: zo 18 mar 2018, 22:47
door silverlion306
Lek toch gedicht gekregen en er al een heleboel kilometers mee afgelegd

Thermostaathuis zou ik toch nog willen vervangen, maar ook daar is er misschien een oplossing voor in zicht

Heel de boel eens goed ontvet, een iets langere leiding erop (wel geen nieuwe), stevig afgeklemd en het circuit ontlucht. Dat volstond om het lek gedicht te krijgen. We kunnen terug bollen met de 309!