1992 - Peugeot 205 Dixie - Jethro
Moderator: P-unit
En tgeluk mocht niet lang blijven...
Gisteren zonder problemen thuis gekomen en vandaag een eindje gaan rijden.
1st was er een heel zachte, niet storende tik (soort van speling ergens, wat wel kan want op mijn linker stuurgewricht zat speling volgens de keuring).
Die is al rap veranderd in een serieus geklop (lijkt op het geluid van ne kapotte cardan, maar die zijn beiden recent vervangen).
Soms was het even weg, om dan plots terug te komen.
Het geeft zowat het gevoel dat het blok los ligt, wat dus ook niet het geval is.
Iemand ideën?

Gisteren zonder problemen thuis gekomen en vandaag een eindje gaan rijden.
1st was er een heel zachte, niet storende tik (soort van speling ergens, wat wel kan want op mijn linker stuurgewricht zat speling volgens de keuring).
Die is al rap veranderd in een serieus geklop (lijkt op het geluid van ne kapotte cardan, maar die zijn beiden recent vervangen).
Soms was het even weg, om dan plots terug te komen.
Het geeft zowat het gevoel dat het blok los ligt, wat dus ook niet het geval is.
Iemand ideën?

shit...
blok lag niet los nee,...
hmm cardan toch terug kapot, ge moet is kijke anders, naar u hoes
tkan ook ne wiellager zijn, ma die waren toch ook vrij goe?
remblokken mss omdat ze bijna op waren?
meer kan ik zo ni bedenken,

blok lag niet los nee,...
hmm cardan toch terug kapot, ge moet is kijke anders, naar u hoes
tkan ook ne wiellager zijn, ma die waren toch ook vrij goe?
remblokken mss omdat ze bijna op waren?
meer kan ik zo ni bedenken,

Peugeot drive=>the way of live
Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
enige dak weet wa zo kan doen zijn eigenlijk cardannen...
remblokken als ge remt ook, ma da komt eigenlijk ni voor...(nog nooit ni meegemaakt, wel als ge remt da hem begint te trillen, dan zijn u schijven krom)
moet u motersteunen is checkken da die goe vast zijn (blok vastnemen en kijken da hem ni veel beweegt)
indien die dingen het ni zijn vrees ik da uwen cardan ni just is...of iets anders... (zoekt dus al maar nen 1.4cardan voor ne205..)
remblokken als ge remt ook, ma da komt eigenlijk ni voor...(nog nooit ni meegemaakt, wel als ge remt da hem begint te trillen, dan zijn u schijven krom)
moet u motersteunen is checkken da die goe vast zijn (blok vastnemen en kijken da hem ni veel beweegt)
indien die dingen het ni zijn vrees ik da uwen cardan ni just is...of iets anders... (zoekt dus al maar nen 1.4cardan voor ne205..)
Peugeot drive=>the way of live
-
This helemaal niet snelheidsgebonden, het is er ook als ik mijn koppeling induw.
Ik heb eens gekeken en langs links was er opt 1ste zicht niets mis (nix los ofzo).
Langs rechts zit er wat speling op mijn velg en kheb niet kunnen vinden wat het was.
Maar aangezien het geluid van linksvoor komt kan het praktisch niet aan die speling liggen.
Hopelijk kan hij snel de brug op zodat ik veilig door de winter kan
Ik heb eens gekeken en langs links was er opt 1ste zicht niets mis (nix los ofzo).
Langs rechts zit er wat speling op mijn velg en kheb niet kunnen vinden wat het was.
Maar aangezien het geluid van linksvoor komt kan het praktisch niet aan die speling liggen.
Hopelijk kan hij snel de brug op zodat ik veilig door de winter kan