Pagina 5 van 25

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 24 mar 2012, 13:00
door dtm-driver
Ja idd dat klopt... Maar vind dit al de moeite... Ga nu terug de 106 in orde brengen... Zal deze eens als daily ooit terug gebruiken voor een week of 2 :mrgreen:

Zijn plannen voor deze maar eerst sparen... :twisted:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 05 mei 2012, 14:46
door dtm-driver
Owkee weer met een "dom" vraagje...

Stel,
ik koppel de subs af van de JBL versterker ( voor deze versterkt worden ) , maak hier een cinch uitgang van voor op een versterker te gaan en hierop een sub...

Dus "stom" gezegd, van een radio uitgang een cinch uitgang maken voor versterker aan te sluiten....
Waarom zou dit niet kunnen lukken?

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 05 mei 2012, 14:57
door Joske
Is het een echt luidsprekersignaal wat van de radio naar de versterker gestuurd wordt? Als da zo is kan da lukken.

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 05 mei 2012, 15:15
door dtm-driver
Ja dus de kabel die van de radio uit komt...
Alsof je van een radio die geen cinchuitgang heeft, een cinch uitgang wilt maken...

Dus via een omvormer enz...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 05 mei 2012, 15:52
door Joske
Probeer er is ne luidspreker op te hangen. T kan ook zijn dat daar 1 of ander excotisch cinche achtig signaal uitkomt wat door de versterker gebruikt wordt. You'll never know met die Fransen. :|

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 05 mei 2012, 16:37
door dtm-driver
Word dus in de week eens testen :mrgreen:
Benieuwd wat het gaat geven....

Hopen op positief resultaat...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 21:15
door dtm-driver
Dus wegens "tevreden" met de sound gaan we ff iets anders vooruitschuiven...

Setje velgen opt oog.
8,5x19 rondom... Wat bandjes zou ik best leggen...
215/35 of 225/35...

Verlaging is kwestie van sparen :mrgreen:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 21:45
door jurgen_s
wilt ge echt in regel blijven:

225/40 R19

smaller mag al niet, lager dan 40 ook niet of uw omtrek klopt niet meer

Breder mag altijd, dan kan je gaan voor een 235/35 R19 maar daar vindt ge er geen één die een laadindex heeft die groot genoeg is. Trouwens ook al een probleem met de 225/40 R19. Grootste laadindex daar is 94 terwijl ge 98 moet hebben.

of de Continental M3 steken (zoals ik vroeger) die is laadindexvrij :mrgreen: ... kosten ook wel wat :roll:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 22:06
door dtm-driver
Tja euhm... Die laad index...

Als we niet in regel zijn... Kan dat kwaad? :mrgreen:
Moet met een adapter gaan werken dus in regel zijn zit er sowieso niet helemaal in...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 22:13
door jurgen_s
was ik ook nooit :mrgreen:

ben dan ook nooit met die banden naar de keuring geweest

prijs kan ik u alvast wel zeggen: ge gaat tussen de 800 en 1200€'s zitten voor een deftige set banden. Als ge extreem begint te verlagen zult ge toch moeten investeren in camberbouten want uw achterwielen komen te scheef te staan met zeer ongelijkmatige bandenslijtage tot gevolg.

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 23:16
door dtm-driver
Denk dat er met de tijd lucht onder komt...
Dus tegen dan zullen de verdere kopzorgen opkomen...
Moet ik echt zo fel rekening gaanhouden met die laad index?
In de maten 215/35 of 225/35 ook specifiek die index nodig?
Denk dat er veel tegen zondiggen... :roll:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 23:22
door jurgen_s
de auto weegt 1700 kg met u erin.

met de index 98 zit ge aan 750 kg per band

met de 94 aan 670 kg per band

Ik probeer er niet teveel vanaf te wijken. Bij een phase I had ge twee indexen: de gewone diesels en 4 cilinders bij benzine hadden 94, de 6 cilinders hadden 98. Bij een phase II is alles gelijkgetrokken naar 98.

maar de bandenmaten die ge opgeeft gaan dus van geen kanten kloppen

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 23:30
door dtm-driver
Dus eigenlijk kunt ge niet veel anders eronder zetten.... Zall eens gaan zoeken hoe of wat...
Zoveel in dat vag wereldje die er ook hun voeten aan vegen en toestanden...

Eerst eens zien als de velgen deftig zijn... Komt wel in orde hier ;)

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 23:33
door jurgen_s
ik duw regelmatig goed door en dan heb ik liever banden die daarvoor geschikt zijn

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0Hdi - DTM-Driver

Geplaatst: za 23 jun 2012, 23:38
door dtm-driver
Wat is goed doorduwen...
Hooguit eens 160 om ene voorbij te gaan ofzo... :mrgreen:
Ben gene snelle piloot...
Altijd laag rond gereden dus hard rijden zat er sowieso nooit in...

Zal eerder het gewicht van de wagen zijn die rol speelt dan de manier van rijden...
Eens zien wat ze zeggen volgende week se :mrgreen:
Anders komt er een mooi setje 19" onder... :Y
Wel al gezien maar tot nu toe niets mooiers gevonden eronder!!! :twisted: