advertentie Automotive Group reclame

2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Moderator: P-unit

japio406
Berichten: 336
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 22:14

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door japio406 »

ff een dagje sleutelen en dan kan hij er weer ff tegen. de nieuwere auto,s zijn niet gemaakt voor deze kilometer standen:) die zijn gewoon klaar na 150.000km
PUG(z)OT schreef:Weer minder goed nieuws vorig weekend de koppeling stuk... Dusja maar weer vervangen, deze keer samen ook de alternator maar mee aanpakken, die zingt ook al een jaartje vrolijk doordat ik is In een overstroming terecht ben gekomen.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6178
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Lang gepost dat ik hier nog iets geleden heb...dus na de koppeling tijdje probleemloos gereden, kleine mankementjes aangepakt zoals de km teller die uitviel. Er was ook al een tijdje een olielek ter hoogte van de oliepomp en de oliefilter steun. Dus alles los, carter db riem, inlaatcollector...

Nu toen ik 3 jaar geleden de klepstoters van de motor die ik toen geplaatst heb, heb zuiver gemaakt zach ik al ddat die motor redelijk veel aangekoekte olieresten had in de cilinderkop, deze is dan ook zuiver gemaakt tijdens het vlakken...maar nu ik een tijdje terug de carter demonteerde stond ik voor een nog huiveringwekkende verassing, dat was net een braadpan waar een stuk vlees in weggebakken was, een laag zwarte koek van een halve cm dik...

Alles zo goed mogelijk zuiver gemaakt, nieuwe dichtingen aan de oliepomp en filtersteun, starten...tikkend geluid, de klepstoters kregen geen olie. Olie druk gemeten, maar 3 bar...dus ik iets misgedaan, brute pech,...??? Dan maar een.oliepomp bestellen, terug alles los

Pomp geplaatst, warmdraaien, olie pomp lekt...klacht bij leverancier, krijg een nieuwe pomp, terug alles los...

Alles in elkaar, lekken gedaan, maar tikken blijft, klepstoters worden niet hard, dus wss verstopping in de aanvoerkanalen naar de stoters, want de oliedruk was ondertussen ok...

Terug db riem los, cilinderkop eraf, al de stoters eruit kanalen uit geblazen, terugslagklepje gecontrolleerd en vervangen, nergens iets abnormaals te zien, alles nog extra gespoeld met kruipolie en doorgeblazen...terug alles in elkaar...probleem idem...

Dus 2 weken terug andere motor geplaatst, eentje met maar 127 000 km, voorzien van wat verse pakkingen, en vzndaag naar de keuring geweest, alles weer ok voor een jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-A137F met Tapatalk
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6178
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2001 - Peugeot 406 SV - Pug(z)ot

Bericht door PUG(z)OT »

Dus hierbij ook de fotos, vuile carter, zuivergemaakte carter, lekkende nieuwe oliepomp, andere motor...en idd het verhaal van het blauwe spatbord moet ik nog doen AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A137F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “40x”