2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Moderator: P-unit
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
bedankt voor de + reakties
Laatst gewijzigd door 807-508SW op zo 15 nov 2015, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Johan, als het Peugeot betreft zal er altijd iemand meelezen/leven. Daarom nog niet altijd posten. Bedoeling van Peugeotforum is openstaan voor iedereen, maar iedereen dezelfde mening.... dat zal nooit gebeuren , we zijn er hier voor alle pk's, alle wagenhoogte's, alle leeftijden en anderen
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
THX [emoji106]
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Johan, die 2.2 in de 607 is er in 120 en 125 kw wat dan 163/170 pk geeft.De lichtere versie had iets te maken met inschrijving in het brussels gewest en walonie dacht ik.Grande routiere is een 607 wel, zeker bij lange snelwegritten.Dan valt de hardheid niet zo op.Of een 170 pk meer grande routiere is dan een 136 pk 2.0 denk ik niet want het enige verschil is de motor die sneller reageert en het iets hoger koppel.Moest de 170 pk ook in automaat bestaan dan zou dat zeker een pluspunt kunnen zijn.De 505 was idd de laatste peugeot van de zachte generatie.Als je als ik bijna 20j 505 reed was de overstap lastig het eerste jaar.Buiten open dak en electrische ruiten vooraan niets van snufjes,maar niet dat ik ooit meer heb verlangd!.Ondanks het koppel van maar 240nm en een motor ontwerp dat dateert uit de jaren 50 had ik de indruk dat op de snelweg in 5e bij hernemen en inhalen de 2.5 vlotter ging dan de 2.0 110pk in pa zijn 406 die iets meer koppel heeft.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
't was een goed blok, die Indenor 2.5
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Ja zeker, niet voor niets dat ze die tot in de jaren 90 hebben gebouwd en waar dat die allemaal niet inzat.Bovendien kilometerstanden van 650 a750 duizend bekend zonder revisie!Het is met de 504 en 505 dieselmodellen dat peugeot is geraakt waar het nu staat!En zeker niet slechter dan destijds de rokende voorkamerdiesel van MB123.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
een Indenor blok (bestond in meerdere versies qua cilinderinhoud, later ook met turbo) zat denk ik in
Ford Granada, Sierra, Scorpio
Volga (een leraar plastische opvoeding in het middelbaar had zo'n Russische tank: break met derde bank: de bank-ruggen van 'bloot' metaal! - in een al even verwaarloosde toestand als het uiterlijk van die leraar ... )
Peugeot 504, 505, 604 maar ook in 404 (de groentewinkel in het dorp van m'n ouders had die)
Citroën CX
Talbot Tagora (mensen in onze geburen hadden er zo een)
en in een aantal camionettes van Citroën, Peugeot, Ford
(ze bestonden ook als scheepsmotoren)
Ford Granada, Sierra, Scorpio
Volga (een leraar plastische opvoeding in het middelbaar had zo'n Russische tank: break met derde bank: de bank-ruggen van 'bloot' metaal! - in een al even verwaarloosde toestand als het uiterlijk van die leraar ... )
Peugeot 504, 505, 604 maar ook in 404 (de groentewinkel in het dorp van m'n ouders had die)
Citroën CX
Talbot Tagora (mensen in onze geburen hadden er zo een)
en in een aantal camionettes van Citroën, Peugeot, Ford
(ze bestonden ook als scheepsmotoren)
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Johan, deze post is speciaal voor jou.
Ik weet dat ik je op dit vlak nooit zal kunnen kloppen, maar toch dit: vrijdag heb ik een trip gedaan: Hemiksem, Lokeren, Hoboken, Capellen aan den Ysser, centrum Rotterdam, centrum Amsterdam en dan terug naar Hoboken. Vandaar naar huis in Hemiksem. Met een gemiddeld verbruik van ... Jawel 5.2 liter.
Ik weet het, jij bent daar nog beter in. Maar er zijn bij mij echt wel stukken snelweg geweest waar ik 130km/u gereden heb.
Klinkt misschien gek in jouw oren, maar ik was best fier.
Ik weet dat ik je op dit vlak nooit zal kunnen kloppen, maar toch dit: vrijdag heb ik een trip gedaan: Hemiksem, Lokeren, Hoboken, Capellen aan den Ysser, centrum Rotterdam, centrum Amsterdam en dan terug naar Hoboken. Vandaar naar huis in Hemiksem. Met een gemiddeld verbruik van ... Jawel 5.2 liter.
Ik weet het, jij bent daar nog beter in. Maar er zijn bij mij echt wel stukken snelweg geweest waar ik 130km/u gereden heb.
Klinkt misschien gek in jouw oren, maar ik was best fier.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Johan, deze post is speciaal voor jou.
Ik weet dat ik je op dit vlak nooit zal kunnen kloppen, maar toch dit: vrijdag heb ik een trip gedaan: Hemiksem, Lokeren, Hoboken, Capellen aan den Ysser, centrum Rotterdam, centrum Amsterdam en dan terug naar Hoboken. Vandaar naar huis in Hemiksem. Met een gemiddeld verbruik van ... Jawel 5.2 liter.
Ik weet het, jij bent daar nog beter in. Maar er zijn bij mij echt wel stukken snelweg geweest waar ik 130km/u gereden heb.
Klinkt misschien gek in jouw oren, maar ik was best fier.
Ik weet dat ik je op dit vlak nooit zal kunnen kloppen, maar toch dit: vrijdag heb ik een trip gedaan: Hemiksem, Lokeren, Hoboken, Capellen aan den Ysser, centrum Rotterdam, centrum Amsterdam en dan terug naar Hoboken. Vandaar naar huis in Hemiksem. Met een gemiddeld verbruik van ... Jawel 5.2 liter.
Ik weet het, jij bent daar nog beter in. Maar er zijn bij mij echt wel stukken snelweg geweest waar ik 130km/u gereden heb.
Klinkt misschien gek in jouw oren, maar ik was best fier.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geen idee waarom mijn berichtje er nu 2 keer op staat. Zo fier was ik nu ook weer niet.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Best nice! [emoji3].
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
zeer nice !
en 't mag er zéker 2x staan
('t is trouwens 'Capelle aan den IJssel')
zo heb ik vanmorgen in Gent volgetankt, tripteller gereset, en tegen de middag in Haarlem aangekomen, 225 km verder
gemiddelde verbruik (BC) van 3.7 L/100 km
(da's mijn record, mijn vorige was 3.8 )
aan 100-110 km/u gereden, maar bij Rotterdam de toegelaten 80 km/u (net na Rotterdam richting Den Haag)
en 't mag er zéker 2x staan
('t is trouwens 'Capelle aan den IJssel')
zo heb ik vanmorgen in Gent volgetankt, tripteller gereset, en tegen de middag in Haarlem aangekomen, 225 km verder
gemiddelde verbruik (BC) van 3.7 L/100 km
(da's mijn record, mijn vorige was 3.8 )
aan 100-110 km/u gereden, maar bij Rotterdam de toegelaten 80 km/u (net na Rotterdam richting Den Haag)
Laatst gewijzigd door 807-508SW op ma 29 jun 2015, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Ja hallo. 3,7 liter? Waauw. Knap.
Ja, sorry van dat foutje. Mijn automatische woordenboek had dat aangepast. En ik heb dat niet gezien. Gelukkig wist je wat ik bedoelde.
Ja, sorry van dat foutje. Mijn automatische woordenboek had dat aangepast. En ik heb dat niet gezien. Gelukkig wist je wat ik bedoelde.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
de e-HDi is natuurlijk de spaarversie he
Laatst gewijzigd door 807-508SW op zo 15 nov 2015, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Een spaarversie zeg je? Heb je dat al eens aan Peugeot laten weten? Volgens mij breek jij hun fabrieksopgave!!! 3,7 liter. Dat deed ik zelfs niet met mijn C4. En die had ook de 1.6 HDI. Wel met 92pk.
Mijn vrouw begint zich af te vragen waarom ik zoveel verbruik
Wist je dat op mijn afkapping boven het motorblok ook e-Hdi staat?
Mijn vrouw begint zich af te vragen waarom ik zoveel verbruik
Wist je dat op mijn afkapping boven het motorblok ook e-Hdi staat?