1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Moderator: P-unit
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Niks mis met air, ik twijfel er niet aan dat jij toch altijd zo laag mogelijk rondrijdt als de situatie het toe laat. Op termijn ga je er nog veel meer plezier van hebben denk ik, omdat je hem makkelijker mee zal nemen aangezien je er minder nadelen van hebt.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
update MET foto's
heb ondertussen deze terug op de 1.9gti velgen gezet en 2cm rondom omhoog voor vroemdag.
een pracht initiatief voor gehandicapte kinderen!!!
De air dat ik kies
6mm leidingen
6mm antiwank (systeem dat het rollen in de bocht drastisch verminderd)
ondertussen de benodigdheden besteld/gekocht
Achterste airshocks (ik had een paar kunnen lenen, om de test te doen, en wonder boven wonder, dit werkte super!
compressor viar 380c
kleppen +meters +tank (10l)
Voorste balgen. die ook simpel gemonteerd en gedemonteerd kunnen worden van de veerpoten, en ook 6! onder verdelingen hebben in de balg extra, voor het weggedrag te kunnen compenseren.
de schotels gemaakt zodat ze op de KWveerpoten passen en ineens in grondlak gezet (in middels zijn ze netjes zwart afgelakt.
de eerste test (ze lag 2cm lager dan ze normaal ligt. (is een snelle test geweest)) en ze lag op deze foto OP de stuurstang
heb ondertussen deze terug op de 1.9gti velgen gezet en 2cm rondom omhoog voor vroemdag.
een pracht initiatief voor gehandicapte kinderen!!!
De air dat ik kies
6mm leidingen
6mm antiwank (systeem dat het rollen in de bocht drastisch verminderd)
ondertussen de benodigdheden besteld/gekocht
Achterste airshocks (ik had een paar kunnen lenen, om de test te doen, en wonder boven wonder, dit werkte super!
compressor viar 380c
kleppen +meters +tank (10l)
Voorste balgen. die ook simpel gemonteerd en gedemonteerd kunnen worden van de veerpoten, en ook 6! onder verdelingen hebben in de balg extra, voor het weggedrag te kunnen compenseren.
de schotels gemaakt zodat ze op de KWveerpoten passen en ineens in grondlak gezet (in middels zijn ze netjes zwart afgelakt.
de eerste test (ze lag 2cm lager dan ze normaal ligt. (is een snelle test geweest)) en ze lag op deze foto OP de stuurstang
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Dan gingen we naar het weg werken van de schakelaars en meters.
ik wilde alles terug standaard kunnen maken.
Dus een middenconsole extra gekocht en begonnen meten Zagen en Slijpen.
Netjes bekleed krijgen we dit
Nu nog dit deel al voorzien van leidingen en fittingen, en we kunnen naar de volgende stap
-voorste lucht flexibels naar de balg
-bekabeling in de auto
-audio installatie eruit
ik hoop binnen 1a2weken dit deel al bekabeld te hebben zodat dit plug and play in de auto kan
(uiteraard met een diepte reiniging van de console, (deze is ontzettend smerig)
ik wilde alles terug standaard kunnen maken.
Dus een middenconsole extra gekocht en begonnen meten Zagen en Slijpen.
Netjes bekleed krijgen we dit
Nu nog dit deel al voorzien van leidingen en fittingen, en we kunnen naar de volgende stap
-voorste lucht flexibels naar de balg
-bekabeling in de auto
-audio installatie eruit
ik hoop binnen 1a2weken dit deel al bekabeld te hebben zodat dit plug and play in de auto kan
(uiteraard met een diepte reiniging van de console, (deze is ontzettend smerig)
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
ferm gewerkt Kris!!!!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
idd, daar zit wat werk in.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Ik blijf mij toch afvragen waar gij in godsnaam al die tijd en energie blijft halen Gij zijt de waardige opvolger van het Duracell konijn Ferm resultaat!
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
pff air ride, platte
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Goed bezig maat
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
update
Aller eerst werk gemaakt van de bekabeling en de 'leidingen' van de middenconsole
Dan een kabelboompje gemaakt voor de verlichting
De 'een aflaat' gemonteerd en een simpele vulnippel (voor moest ooit de compressor stuk zijn)
Ook een relais, en zekering gemonteerd (de relais is gestuurd met de radio, dus geen radio is geen compressor. simpel toch
Voorpoot gemonteerd
Zo onder de auto
achter (blijkbaar paste ze niet helemaal er tussen, dus de achteras bevestiging lichtjes geplooid (wel netjes maar toch )
0bar
Omhoog
Aller eerst werk gemaakt van de bekabeling en de 'leidingen' van de middenconsole
Dan een kabelboompje gemaakt voor de verlichting
De 'een aflaat' gemonteerd en een simpele vulnippel (voor moest ooit de compressor stuk zijn)
Ook een relais, en zekering gemonteerd (de relais is gestuurd met de radio, dus geen radio is geen compressor. simpel toch
Voorpoot gemonteerd
Zo onder de auto
achter (blijkbaar paste ze niet helemaal er tussen, dus de achteras bevestiging lichtjes geplooid (wel netjes maar toch )
0bar
Omhoog
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Achter is er een 5a6cm lift op 170PSi
Voor 12cm op 100psi
vooraan ligt ze 1.3cm lager dan static. bonk op de stuuras natuurlijk.
Moet ook wel zeggen dat ik 1balg heb laten sneuvelen, dank zij er blijkbaar 2 1.9gti velgen afgedraaid waren (en door die 3mm net aan 1kant de balg raakte op 10psi)
Ook is de wegligging subliem.
er komen nog upgrades in het chasis om dit nog beter te maken
(dikkere stabistangen voor en achter)
nu nog alles netjes afwerken, en een lekje zoeken (achter rechts gaat op 1.5u af)
Ik wil vooral maarten van Black barn garage bedanken voor het leveren van de airride troep, en volksprojects voor de achterste
Voor 12cm op 100psi
vooraan ligt ze 1.3cm lager dan static. bonk op de stuuras natuurlijk.
Moet ook wel zeggen dat ik 1balg heb laten sneuvelen, dank zij er blijkbaar 2 1.9gti velgen afgedraaid waren (en door die 3mm net aan 1kant de balg raakte op 10psi)
Ook is de wegligging subliem.
er komen nog upgrades in het chasis om dit nog beter te maken
(dikkere stabistangen voor en achter)
nu nog alles netjes afwerken, en een lekje zoeken (achter rechts gaat op 1.5u af)
Ik wil vooral maarten van Black barn garage bedanken voor het leveren van de airride troep, en volksprojects voor de achterste
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Sterk werk weeral! Binnenkort is live bewonderen [emoji41]
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
dat gaat u hopelijk een hoop stress en miserie besparen ipv opleveren
knappe werken !
knappe werken !
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Kriske
Zot spel. Zonde dat al dat werk verstopt zit aan de onderkant.