advertentie Automotive Group reclame

2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver

Re: Bouwj - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406

Bericht door jurgen_s »

zou dat niet eerder te wijten zijn aan de com module?
Dries
Contacteer:

Bericht door Dries »

Ik heb ook regelmatig dat als ik mijn pinkers gebruik het controle lampje mee gaat flikkeren (lees: niet vaak), maar wanneer dit gebeurd als ik handmatig de lichten aanzet en het nog te licht is voor de sensor, schakeld die mijn verlichting uit tot het knipperen over gaat en dit gebeurd als ik op de knop duw voor de automatische verlichting aan en uit te zetten of vanzelf na een paar keer knipperen. Wanneer het knipperen gebeurd wanneer de sensor de lichten zelf heeft aangezet, dus als het donker is blijft het gewoon bij het knipperen en blijft de verlichting gewoon branden.

Op dit moment is het nog niet echt storend bij mij, maar heb er wel eens wat over opgezocht en dit is wel degelijk aan de com2000 te wijten.

Blijkbaar zou er vroeger ook een Peter op Marktplaats zitten in Nederland Weert die de com2000 kon reviseren (Gelezen op 307forum.nl).
Ik vind hem nu wel niet meer terug enkel deze: http://www.marktplaats.nl/verkopers/2576421.html , ook een peter uit weert die vooral Renault instrumentenpanelen doet. Ik denk dat dit dezelfde is. Je kan Misschien eens contact met hem opnemen.
Donny
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Donny »

Als ik de pinker gebruik krijg ik regelmatig de melding "autm lichten aan of autm lichten uit" lampen blijven wel branden of blijven uit zoals ze stonden.
japio406

Bericht door japio406 »

bedankt voor de reacties. ik verdenk ook de com2000 module.
ik vond ook op het 307 forum deze link.
http://downloads.bouwman.net/demontage-com2000.pdf

mijn broer heeft de hts electro gedaan dus morgen maar eens aan hem vragen of hij de flatcable kan repareren zoals in de beschrijving staat. zo niet kan ik ook nog even KMS apeldoorn bellen, die schijnen ze ook te kunnen repareren.

even afwachten nog dus.
japio406

Bericht door japio406 »

de Peter uit weert kwam inderdaad daar ook voorbij. ik heb zn gegevens even opgeslagen.
Dries schreef:Ik heb ook regelmatig dat als ik mijn pinkers gebruik het controle lampje mee gaat flikkeren (lees: niet vaak), maar wanneer dit gebeurd als ik handmatig de lichten aanzet en het nog te licht is voor de sensor, schakeld die mijn verlichting uit tot het knipperen over gaat en dit gebeurd als ik op de knop duw voor de automatische verlichting aan en uit te zetten of vanzelf na een paar keer knipperen. Wanneer het knipperen gebeurd wanneer de sensor de lichten zelf heeft aangezet, dus als het donker is blijft het gewoon bij het knipperen en blijft de verlichting gewoon branden.

Op dit moment is het nog niet echt storend bij mij, maar heb er wel eens wat over opgezocht en dit is wel degelijk aan de com2000 te wijten.

Blijkbaar zou er vroeger ook een Peter op Marktplaats zitten in Nederland Weert die de com2000 kon reviseren (Gelezen op 307forum.nl).
Ik vind hem nu wel niet meer terug enkel deze: http://www.marktplaats.nl/verkopers/2576421.html , ook een peter uit weert die vooral Renault instrumentenpanelen doet. Ik denk dat dit dezelfde is. Je kan Misschien eens contact met hem opnemen.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

laat zeker weten hoe en waar

da's altijd nuttig voor wie met hetzelfde probleem te kampen heeft
japio406

Bericht door japio406 »

ik laat het zeker weten als het opgelost is. ik weet zeker dat het in de schakelaar zit nu.
ik heb nu een manier gevonden zodat de verlichting toch uit gaat. even de knipperlichtschakelaar van boven naar beneden doen.
hoef ik in iedergeval niet steeds de accu af te koppelen.
japio406

Bericht door japio406 »

een kleine update zoals beloofd. deze week contact gehad met KMS apeldoorn.
mijn probleem was daar niet bekend. en helaas kon men niks rapareren voor mij.
gelukkig laat het verlichting probleem zich momenteel niet meer zien. het enige wat gebeurt nu is dat het controle lampje van mijn dimlicht continu knipperd.

helaas mag ik op mijn werk geen onderdelen meer bestellen dus nu op internet aan het zoeken om zo goedkoop mogelijk aan alle onderdelen te komen.
wat ik nodig heb zijn:
2 banden 205-55-16, voorkeur voor vredestijn sporttrac 5. deze ga ik bestellen op www.autobandenmarkt.nl.

wat ik nog meer nodig heb:
oliefilter
brandstoffilter
luchtfilter
interieurfilter
multiriem
reactiearmpjes achter
remblokken+remschijven voor.

deze ga ik bestellen op www.winparts.nl

op onderhoud moet je niet bezuinigen. ik ben heel erg afhankelijk van mijn auto. heb hem zeker 6 dagen per week nodig :)

zodra het koud is slaat mijn auto erg moeilijk aan. gloeibougies+gloeirelais zijn nieuw. temperatuur sensor is vorig jaar vervangen met het thermostaathuis.
iemand nog een idee/tips waar ik naar kan kijken?
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

gaat hij vlot rond? Anders mss accu of starter die het moeilijk hebben ?
japio406

Bericht door japio406 »

accu heb ik vorig jaar een nieuwe ingezet. motor gaat goed rond dus de startmotor is ook goed. de motor slaat gewoon niet aan dan.
als het vriest heb ik een spuitbus startpiloot die ik in de inlaat spuit, dan loopt ie in 1 keer.
het valt mij wel op dat het gloeilampje op mijn dashbord binnen 1 seconde uitgaat.
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

mss eens met de voltmeter of een testlampje meten aan de uitgang van de relais of er echt spanning op de gloeiers komt smorgens ?
japio406

Bericht door japio406 »

ik ben onderdelen aan het uitzoeken op internet en loop tegen een probleem aan.
de multiriem is versleten en nou zijn er 2 lengtes multiriem
1 van 1740mm lang en 1 van 1750 mm lang
iemand misschien een idee hoe ik hier makkelijk achter kan komen?
alvast bedankt

mvg jaap
japio406

Bericht door japio406 »

PUG(z)OT schreef:mss eens met de voltmeter of een testlampje meten aan de uitgang van de relais of er echt spanning op de gloeiers komt smorgens ?
ik ga binnenkort groot onderhoud uitvoeren dus kan ik het mooi even door meten
Jones

Bericht door Jones »

Ivm de multiriem. Dat kun je normaal gewoon aflezen op de riem. Het staat er ergens op, alleen moet je geluk hebben dat de riem zodanig staat dat je het kan lezen.
japio406

Bericht door japio406 »

Jones schreef:Ivm de multiriem. Dat kun je normaal gewoon aflezen op de riem. Het staat er ergens op, alleen moet je geluk hebben dat de riem zodanig staat dat je het kan lezen.
hier had ik al naar gekeken, helaas is dit niet meer te lezen.

ik heb wel iets gevonden op internet het verschil zit in systeem delphi of systeem sanden.
weet niet wat ze hier precies mee bedoelen. dacht dat ze misschien de dynamo bedoelde maar deze is van bosch of valeo
Plaats reactie

Terug naar “40x”