Vandaag heb ik de radiator van de CC vervangen, stond al langer op het to-do-lijstje maar was wat op de achtergrond geraakt. Hij was nog niet helemaal lek, of toch niet heel erg want ik heb de afgelopen 6000km niet moeten bijvullen, maar hij zag er niet meer heel fris uit. Achterkant viel nog mee, die werd gewoon aan de onderkant nogal krokant en geoxideerd, maar de voorkant, die dus naar de condensor gericht zit zag er wel een stuk erger uit... Daar blijven natuurlijk altijd een hoop bladeren etc. liggen waardoor dit een rotte boel wordt... Condensor zag er dan weer wel vrij goed uit, misschien is die al eens eerder vervangen.
achterkant:
voorkant:
Als de koelvloeistof er dan toch af moest heb ik hem naar in een keer gespoeld, kwam weinig vuil uit, maar beter voorkomen dan genezen.
Toen ik de cabrio kocht lag er een set 16" Equinoxe velgen onder met winterbanden. Deze lagen al een tijdje aan de kant tot ik eens eindelijk tijd vond om ze in orde te maken. De velgen waren goed gebalanceerd, maar hoe... Bandencentrales die dit soort onzin verkopen zouden echt gewoon de deuren moeten sluiten...
Met het oog op verkoop heb ik er dus alle plaklood en lijmresten maar vanaf gegooid en ze opnieuw laten balanceren. Stond toch op de planning, zelfs als ik ze niet zou verkopen zou ik dit soort gedoe niet onder de auto willen. Veel beter zo.