2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
@ Dries: merci voor de nieuwe antenne. Vandaag gewisseld met het afgebeten exemplaar dat er nu opstond (met dank aan mijn kat die denkt dat het een tandenborstel is) en dat toont toch direct weeral heel anders.
-
Donny
- Pug Driver
- Contacteer:
Antenne kunt ge voor van alles gebruiken voor de kat.
tandenborstel
tandenstoker
BBQspie
enz...
tandenborstel
tandenstoker
BBQspie
enz...
de volgende kapotgebeten antenne wordt een suppo... voor de kat welteverstaan 
Meow... [emoji79] [emoji80]
voilà, veren van de kw's zijn aangepast. Nu kan de bovenste veerschotel mee geïnstalleerd worden. Veren ook wat opgeschuurd en terug in hun kleurtje gespoten. Morgen mag pugzot ze terug monteren
de hangende roetfilter wordt ook aangepakt.
de hangende roetfilter wordt ook aangepakt.
-
dtm-driver
Stiekem jaloers 
afspraak verzet naar volgende week vrijdag
bij de garage stond een brug in panne (niet in De Panne) en vermits mijn auto kan rijden en die van de anderen niet, is het uitgesteld.
tegen volgende week ook stukje lak bijwerken. Nog een 'mooi' overblijfsel van de carrossier: lak die loskomt aan de dorpel. Ik zal het nu wel zelf goed afwerken. Ben ik ineens van die appelsienstructuur verlost op die plaats.
bij de garage stond een brug in panne (niet in De Panne) en vermits mijn auto kan rijden en die van de anderen niet, is het uitgesteld.
tegen volgende week ook stukje lak bijwerken. Nog een 'mooi' overblijfsel van de carrossier: lak die loskomt aan de dorpel. Ik zal het nu wel zelf goed afwerken. Ben ik ineens van die appelsienstructuur verlost op die plaats.
-
dtm-driver
Ik vraag me af...dtm-driver schreef:Wou het net zeggen. 94w mag ook. Als je op gewicht en snelheid gaat... Dusja... Dan heb je een moeilijk keurstation
92 = 630kg / band
94 =670kg/band
98= 750kg/band
DUS
In de deurstijl bij de Peugeot 607 staat
1 : 1210
2 : 1050
Wat moet ik daaronder verstaan???
vooras en achteras?
gewicht beladen onbeladen?
Stel per as dan ist 1210/2 = 605 => Met 91 zelfs voldoende...
Even uitleg hierover ???
Gaat anders weer setje 20" bandjes aanschaffen voor weinig
die maten zijn als ge geladen gaat rondrijden. Als ge met uzelf de afspraak maakt van nooit geladen rond te rijden, dan gaat er geen probleem zijn. De dag dat ge een uitzondering gaat maken, gaat ge misschien problemen krijgen (afhankelijk van de zwaarte van de lading).
peugeot geeft als totaal gewicht 1590 kg (droog en zonder de bestuurder) op en als maximaal toegelaten gewicht 2083 kg op. Dus een goede 400 kg extra dat ge kunt laden (opnieuw zonder vloeistoffen en zonder chauffeur). Chauffeur in mijn geval is 75kg en 80 liter diesel. Schiet er dus nog 250 kg over voor bagage en passagiers (en dat is dan plots niet meer zoveel).
94 zou in principe genoeg zijn voor onze 2 liters, als ge rekent zelfs de 92. Maar met die laatste gaat ge toch tegen de grens aanzitten eens ge met 3 vanachter zit en de koffer vol.
peugeot geeft als totaal gewicht 1590 kg (droog en zonder de bestuurder) op en als maximaal toegelaten gewicht 2083 kg op. Dus een goede 400 kg extra dat ge kunt laden (opnieuw zonder vloeistoffen en zonder chauffeur). Chauffeur in mijn geval is 75kg en 80 liter diesel. Schiet er dus nog 250 kg over voor bagage en passagiers (en dat is dan plots niet meer zoveel).
94 zou in principe genoeg zijn voor onze 2 liters, als ge rekent zelfs de 92. Maar met die laatste gaat ge toch tegen de grens aanzitten eens ge met 3 vanachter zit en de koffer vol.
-
dtm-driver
Dat is dus een mooie volledige uitleg.
Maar waarom staat die 1210 ( kg ? ) er dan?
Onbeladen dus als ik mijn grijze flubber gebruik?
Het probleem zit em in de voorkant, achterkant heb ik banden van 103Y gevonden
Voorkant is dan weer een ander paar mouwen.
Die gaan tot 94Y als het moet.
Heb echter een set van 2 voorbanden met 92Y xl gevonden en twijfel erom...
Achter zit ik meer dan goed, voor ist dan randje kantje...
Maar waarom staat die 1210 ( kg ? ) er dan?
Onbeladen dus als ik mijn grijze flubber gebruik?
Het probleem zit em in de voorkant, achterkant heb ik banden van 103Y gevonden
Voorkant is dan weer een ander paar mouwen.
Die gaan tot 94Y als het moet.
Heb echter een set van 2 voorbanden met 92Y xl gevonden en twijfel erom...
Achter zit ik meer dan goed, voor ist dan randje kantje...
de vooras wordt zwaarder belast, al is het ook maar in de bochten waar het gewicht van de auto naar 1 kant wordt gelegd. Dus ja, misschien de 92 laten schieten in dit geval.
-
dtm-driver
Vrees het ook... Dit keer zeker spelen dus... Ps : Check FB