2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
verlaging staat er terug onder: dit maal met de bovenste veerschotels. De veren rusten daardoor niet meer rechtstreeks op de veerpootlagers. Sturen gebeurt nu een pak lichter als ervoor.
roetfilter hangt een pak hoger: de knik is eruit gehaald. Eerst heeft Pug(z)ot geprobeerd via warm te stoken, met assistentie van Dennis. Maar uiteindelijk de knik ingeslepen en heeft Thomas hem terug dichtgelast. Scheelt weeral een heel pak.
Ben nu bezig met het wegwerken van een roestplekje aan de rechterdorpel. Blijkbaar heeft de voorvleugel de dorpel een paar keer aangetikt en is de lak daar beginnen afpellen. Het was nog heel lichte vliegroest. De grondlaklaag staat erop van gisteren en ga dadelijk de eigenlijke laklaag zetten.
Rechtervelg is ook al gedeeltelijk bijgewerkt: lichtjes getikt (heb er niets van gevoeld) en wat lak eraf. Op dat plaatsje staat ook al grondlak op, nu enkel nog zwart lakken.
Morgen nog wat krasjes wegwerken (van een paar toertochten geleden van wat te dicht tegen de begroeiing te rijden) en dan hopelijk op tijd klaar voor morgenavond.
roetfilter hangt een pak hoger: de knik is eruit gehaald. Eerst heeft Pug(z)ot geprobeerd via warm te stoken, met assistentie van Dennis. Maar uiteindelijk de knik ingeslepen en heeft Thomas hem terug dichtgelast. Scheelt weeral een heel pak.
Ben nu bezig met het wegwerken van een roestplekje aan de rechterdorpel. Blijkbaar heeft de voorvleugel de dorpel een paar keer aangetikt en is de lak daar beginnen afpellen. Het was nog heel lichte vliegroest. De grondlaklaag staat erop van gisteren en ga dadelijk de eigenlijke laklaag zetten.
Rechtervelg is ook al gedeeltelijk bijgewerkt: lichtjes getikt (heb er niets van gevoeld) en wat lak eraf. Op dat plaatsje staat ook al grondlak op, nu enkel nog zwart lakken.
Morgen nog wat krasjes wegwerken (van een paar toertochten geleden van wat te dicht tegen de begroeiing te rijden) en dan hopelijk op tijd klaar voor morgenavond.
-
dtm-driver
Zou die ophanging gewoon verkopen... Al die miserie...
Carrossier zo "goed" zijn werk gedaan? Amai...
Carrossier zo "goed" zijn werk gedaan? Amai...
helaas van de carrossier...
ben nog bezig op dit moment... de vernis aan het uitspuiten. Ben nu bezig met de 90% verdunning en 10% vernis verhouding naast de eigenlijke laag vernis. Straks de overgang maken met deze laag naar de oude vernis laag door 100% verdunning te spuiten. Maar eerst 10 à 15 minuten wachten.
ben nog bezig op dit moment... de vernis aan het uitspuiten. Ben nu bezig met de 90% verdunning en 10% vernis verhouding naast de eigenlijke laag vernis. Straks de overgang maken met deze laag naar de oude vernis laag door 100% verdunning te spuiten. Maar eerst 10 à 15 minuten wachten.
-
dtm-driver
Snap die da mensen zoiets af durven leveren...
kunt ge daar niet mee terug gaan? Foei foei...
kunt ge daar niet mee terug gaan? Foei foei...
nope, want het is gedaan
morgen de auto helemaal wassen eerst en dan polieren en tussenin de velg bijwerken
staat nu ook wat lager vanvoor
dedju, begin de smaak te pakken te krijgen
morgen de auto helemaal wassen eerst en dan polieren en tussenin de velg bijwerken
staat nu ook wat lager vanvoor
dedju, begin de smaak te pakken te krijgen
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Contacteer:
hoe, hebt ge nog wat bijgevezen ??? 
neje, maar ik heb het gemerkt toen ik een drempel afreed die daarvoor niet schuurde aan de lip vanvoor
ik ga zien wat het geeft, zoniet een cm'ke terug naar boven
ik ga zien wat het geeft, zoniet een cm'ke terug naar boven
-
dtm-driver
Gewoon omlaag laten! Dat schuren stopt vanzelf haha...
Heb ook ne mail naar kean gedaan... Slee blijft dusja deze verandering is onvermijdbaar dan
Tof dat ge nu beter/liever ermee rijd... Die fab is idd wel een rot punt...
Maar ge blijft omlaag schroeven haha
Heb ook ne mail naar kean gedaan... Slee blijft dusja deze verandering is onvermijdbaar dan
Tof dat ge nu beter/liever ermee rijd... Die fab is idd wel een rot punt...
Maar ge blijft omlaag schroeven haha
Dtm-driver, je bent me voor. Ik dacht hetzelfde. Jurgen maar klagen over die roetfilter, maar hij laat die auto zakken. En dan maar mopperen op die filter
Jurgen, wel knap dat je dat allemaal zelf kan herstellen. Om te beginnen heb ik er de tijd niet voor. Maar ik zou het ook niet kunnen. Heel knap

Jurgen, wel knap dat je dat allemaal zelf kan herstellen. Om te beginnen heb ik er de tijd niet voor. Maar ik zou het ook niet kunnen. Heel knap
hele dag aan gewerkt vandaag: auto eerst gewassen en dan begonnen aan het zware werk namelijk het polijsten van de lak. De ernstige krassen eerst aangepakt met het rotatiemachine en daarna verder afgewerkt met de excenter. De rechtste velg vanvoor is bijgewerkt maar als je er op let kan je helaas wel zien waar. Het plaatsje was te klein om blind weg te werken (enfin voor mij toch).
De plek op de rechtse zijschort is netjes weggewerkt en daar zie je eigenlijk niets meer van.
Sinds de regelbare is gestoken rijd de auto heel'fijn. Die toplagers en veerschotels samen doen hun werk nu heel goed. De auto rijdt bijna zoals nieuw. En nu de roetfilter nergens meer schraapt in heerlijke stilte ook.
morgen eens wat foto's trekken op het industrieterrein vlakbij. vooral voor mezelf want het is nu al een tijdje geleden dat ze nog zo proper heeft gestaan aan de buitenkant. Krasloos polier ik ze niet meer want ik wil nog genoeg vernis overhouden voor toekomstige polijstbeurten.
De plek op de rechtse zijschort is netjes weggewerkt en daar zie je eigenlijk niets meer van.
Sinds de regelbare is gestoken rijd de auto heel'fijn. Die toplagers en veerschotels samen doen hun werk nu heel goed. De auto rijdt bijna zoals nieuw. En nu de roetfilter nergens meer schraapt in heerlijke stilte ook.
morgen eens wat foto's trekken op het industrieterrein vlakbij. vooral voor mezelf want het is nu al een tijdje geleden dat ze nog zo proper heeft gestaan aan de buitenkant. Krasloos polier ik ze niet meer want ik wil nog genoeg vernis overhouden voor toekomstige polijstbeurten.
-
peugeot-gek
- Pug Driver
Zo te lezen weer mooi werk geleverd.
-
dtm-driver
Blij dat alles goed komt...
Kreeg je met de excenter er niet alles uit?
Dan zijn het toch al fameuze krassen geweest...
Kreeg je met de excenter er niet alles uit?
Dan zijn het toch al fameuze krassen geweest...
met een te lichte pad en te fijne korrel krijgt ge er niet alles uit. Was ook mijn bedoeling niet omdat ik met de zachte lak van peugeot altijd genoeg marge wil houden voor toekomstige correcties. Maar vorige week de octavia van de schoonzuster nog eens gedaan en die was daarna dan ook krasloos.
-
dtm-driver
Moet mijne ook eens opfrissen... Glans allom, teerpuntjes allom...
Binnekort in de garage opt gemakske... Wat een luxe
Blijf erbij zwart is de kleur om te wassen.. enorme voldoening als die glans en blinkt!!
Binnekort in de garage opt gemakske... Wat een luxe
Blijf erbij zwart is de kleur om te wassen.. enorme voldoening als die glans en blinkt!!
de dag erna of zelfs een paar uur erna komt toch al dikwijls de ontnuchtering
voor teer heb ik een superproduct van carpro
opspuiten wat laten intrekken en je wrijft de klodden teer er zo af. Op de auto van de schoonzuster goed kunnen zien want die was met één kant door nog te warme asfalt gereden en net achter de wielen zat het vol met zwarte puntjes. Dat heeft geen 10 minuten geduurd of die waren daar allemaal af.
voor teer heb ik een superproduct van carpro
opspuiten wat laten intrekken en je wrijft de klodden teer er zo af. Op de auto van de schoonzuster goed kunnen zien want die was met één kant door nog te warme asfalt gereden en net achter de wielen zat het vol met zwarte puntjes. Dat heeft geen 10 minuten geduurd of die waren daar allemaal af.