505 GTD turbo.
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
505GTD
Zo we zijn weeral een heel eind verder.Nu nog wat details en klaar is hij.Vorige maandag stofjes laten uitschuren en lak gepolierd.Gisteren de alu velgen opnieuw in de lak gezet kunnen er deze week nieuwe banden op.
Dan nog de sierlijsten op de deuren plakken,achterste uitlaat eronder en dan tenslotte nog de voorste krukas keering vervangen .Beetje mijn schuld motor uitgebouwd en dan paar weken laten liggen eer in te bouwen.Maar ja als er zich niet meer tegenslagen voordoen valt alles nog best mee En als laatste nog alles tegoei poetsen.Zeker tegen 6oktober want dan moet hij in de trouwstoet rijden samen met een andere 505
Dan nog de sierlijsten op de deuren plakken,achterste uitlaat eronder en dan tenslotte nog de voorste krukas keering vervangen .Beetje mijn schuld motor uitgebouwd en dan paar weken laten liggen eer in te bouwen.Maar ja als er zich niet meer tegenslagen voordoen valt alles nog best mee En als laatste nog alles tegoei poetsen.Zeker tegen 6oktober want dan moet hij in de trouwstoet rijden samen met een andere 505
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Eindelijk was het vrijdag 28 september zo ver.Naar de keuring.Meteen goed.Heb wel tweedehandskeuring moeten laten doen ondanks dat hij niet voor verkoop was.En om mij te vertellen wat er allemaal wel en niet goed is aan een wagen waar ik drie jaar heb aan gewerkt .
Ondertussen al een 1500km gereden.Je kent dat he das weer nieuw en dan is dat plezant.Valt best mee enkel is het wat aanpassen want 60 in vijfde zit er niet meer in.Het verbruik lijkt opt eerste zicht niet hoger dan de GRD schat een 7.5l.
De eerste dagen wel beetje heimwee gehad naar mijn trouwe GRD die ik na mij 14 jaar te hebben gediend en 428.000km opzij heb gezet
Hier het interieur voor degene die nooit een 505 hebben gezien.
Luxe instrumentenpaneel in vergelijking tegen nu
Groeten Wim.
Ondertussen al een 1500km gereden.Je kent dat he das weer nieuw en dan is dat plezant.Valt best mee enkel is het wat aanpassen want 60 in vijfde zit er niet meer in.Het verbruik lijkt opt eerste zicht niet hoger dan de GRD schat een 7.5l.
De eerste dagen wel beetje heimwee gehad naar mijn trouwe GRD die ik na mij 14 jaar te hebben gediend en 428.000km opzij heb gezet
Hier het interieur voor degene die nooit een 505 hebben gezien.
Luxe instrumentenpaneel in vergelijking tegen nu
Groeten Wim.
-
- Berichten: 333
- Lid geworden op: di 02 mei 2006, 21:07
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Het interieur van deze was iets minder dan dat uit de blauwe GTD vanwaar alle mekaniek komt.Hij was laatst van een loonwerker en wat daar allemaal ni in stak gaande van korrelmais tot snoepjes van de klein manne De Blauwe uit 89 was van een oude vrouw die met haar man veehandelaars geweest waren.Maar van beide was de bestuurderszetel aan de rug kapot.Heb dan bij de garnierder een rug laten overzetten en nadien alles laten reinigen.Ik moet zeggen het komt er goed voor gezien de leeftijd.Van onder de kap neem ik zo snel als mogelijk een foto.En kom je me onderweg tegen dan steekt ge uw hand ma op of ge toetert.Als het ne peugeot is dan weet ik dat iemand van hier is En anders tot de ene of andere meet zeker.
Groeten Wim.
Groeten Wim.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Hier paar fotos van de motorruimte.Ook even wat gegevens.
Cyl inhoud 2498cc
Boring 94,slag90mm.
110pk bij 4150omw
240NM bij 2000tr
0-100 in 13sec
1000m staande start 34.5
top 178km/h
Destijds niet slecht.Of die waardes kloppen weet ik niet.
@ unknown.Jaja dat was ik in Aarschot.Ik zag u wel met je 306 break.Ik zag het aan uw blik da je mij gezien had.Maar ik zag je al vaker denk zelfs dat ik je weet wonen.Savonds rijd ik langs daar naar huis want ik werk bij Elsen Traktor. Groeten Wim.