advertentie Automotive Group reclame

505 GTD turbo.

Moderator: P-unit

Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

505.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Tja hoe rijd een 505? het is geen racewagen maar eerder een comfortabele reiswagen tenzij je een turbo-injection of V6 hebt..Je bent er voor of niet maar velen die vroeger eentje hebben gehad en erna een 605 of ander merk kochten denken met heimwee terug aan hun 505.Ik verkies ook een 505 boven de 406 HDI van mijn vader.Welliswaar is de 406 in het optrekken sneller denk op autosnelweg de 2500 ietsje sneller.Maar in een 505 zit je veel ontspannerder en de zetels zitten gewoon beter vind ik.Ik ben nogal groot en zit er gewoon beter in.Het is wel zo dat ik al van mijn 8 jaar in 505 meerijd.Nu ben ik er 30.Ik was er al van mijn 16e gek op.Natuurlijk is er met de 505 ook op circuit gereden men behaalde zelfs een record met een 2.3td SRD turbo van 80pk.Voor degene die het interesseerd op www.leverdie.club.fr vind je veel over de 505.Het is wel in het frans maar de fotos zijn al mooi om zien. :)
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

zoek je bebaalde stukken voor 505

(men vader heeft een sloper 505 gekocht :D ) (ik weet niet wanneer we hem gaan hale) (voor de moter)

een automatique met 2500turbo intercooler
+zo ene me een achterspoilerke :) (alle das op de zelfe eh
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Onderdelen.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Ja zoeken tis te zeggen als hij van die grijze gestreepte fluwelen zetels heeft mischien bestuurderstoel.Alez mischien heb je wel fotos van de staat van het wrak.Of is hij zo slecht da hij moet gesloopt worden??Want de intercoolers zijn van de jongste 505s en meestal nog bij de betere.In elk geval de stalen plaat waar de convertor opzit aan het vliegwiel niet weggooien.Ik heb eens contact gehad met iemand uit polen die zoiets zocht en bleek moeilijk te vinden.In elk geval bedankt.
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

moter doet hij ni weg (daarvoor heeft hij hem gekocht)

ik zouw is moete foto's trekke dan :)
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Vervolg restauratie.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Na tussendoor wat te hebben geschuurd en geplamuurd en alle sezoensgebonden werkzaamheden voorbij zijn kan ik nu alle vrije tijd weer aan de GTD spenderen.Losse stukken zijn al geschuurd en de rest vandaag in spuitplamuur gezet teneinde zoveel mogelijk oneffenheden weg te werken.Met wat geluk volgend weekend grondverf zetten.Dan kort het al af tegen dat hij naar de spuiter kan.K hou jullie op de hoogte.
brownie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 14:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door brownie »

Keep up the good work Wim! Ikzelf heb ook een zwak voor de 505, wat een comfortabele auto's zijn dat toch. Ik heb sinds kort een SRDT uit 1981 op het oog. Import uit Zweden, zaterdag ga ik er even langs. Schijnt gelukkig wel roestvrij te zijn. In noord-Zweden wordt niet gestrooid namelijk. En zo'n turbo diesel rijdt toch net even beter dan de gewone 2300 in mijn GLD.
505 GTI 1986
505 GLD 1984
305 SRD Break 1982
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

inderdaad daar wordt niet gestrooid
hier moet er gestrooid worden omdat het overdag wel boven het vriespunt komt en dus water en da vriest aan
ast constant vriest blijft het lekker droog
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

ziet er al goed uit, blijve posten die fotos :wink:
Randy Andy
Pug Driver
Berichten: 473
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
Locatie: concept983
Contacteer:

Bericht door Randy Andy »

zien er lekkere werken uit :shock:
maar waarom zet je spuitplamuur op de velgen? ik leer graag bij...

grtz
El
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Velgen.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Wel 1 van de velgen was eens met spuitbus overspoten en 1 had allemaal gaatjes.Waardoor dat komt weet ik niet want heb de wagen gekocht toen hij bijna op de boot stond.Maar ik heb ze dus gewoon laten stralen en dan meteen epoxy erop gezet.Dan de grote oneffenheden beetje weg geplamuurd en nu deze laag spuitplamuur om de bovenkant mooi strak te maken.Daarna nog een laag gewone grundfuller en dan zet ik er feinsilber aluminium op en dan laag vernis.Dan zijn ze zo goed als nieuw.Want origineel zijn het ook gelakte.Groetjes Wim.
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

vandaag goed gewerkt.

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Zoals jullie zien heb ik de laatste weken niet stil gezeten.Vorig weekend de kas in de grondverf gezet en dag erna de deurkaders int satijn zwart gespoten.Dan door de week elke avond aan de binnenkanten geschuurd en tenslotte deze namiddag de lak erop gezet.Nu weer schuren wat er over blijft en dan alle plaat delen er weer mooi in passen.K hou jullie op de hoogte.Groeten Wim.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4710
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Oppassen, of hij gaat er beter dan nieuw uit zien :wink:
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

Ik wil hem wel zien op de PDB-dag in maart, of is dat iets te vroeg? Deze phase II - versies vind ik nog steeds ??n van Peugeot's mooiste vlaggeschepen. Keep 'm original, please. :wink:

guS 8)
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

amai de werke vorderen ook goed zie ik :P

wanneer denk je hem klaar te hebben? ofstaat er geen vermoedelijke datum op?

want deze wil ik ook zien

en net zoals dedonax zei deze moet orgineel blijve :)
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Waneer is ie klaar??

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Ja dat is erg moeilijk te zeggen.Ik werk voort maar moet nog veel doen.Nu is het doel zo snel mogelijk te kunnen laten spuiten.Dan elke holle ruimte van anti roest voorzien.Schuifdak mechanisme er opnieuw insteken,hemelbekleding,daschboard,ruiten,zetels laten herstellen en reinigen net als deurpanelen.Alez k moe da allemaal ni vertellen he jullie weten hoeveel werk er aan is.Maar eens dat het weer maart is zal ik weer minder tijd hebben want heb nog andere tijdrovende hobbys.t zou wel schoon zijn hem in de zomer klaar te hebben want ergens in oktober trouwt er een goede kennis die ook 505 zot is en die wil me in de suite zien rijden met de gtd.En jaja hij blijft gans origineel wees niet bang.Dat is ook wat me het meest aanspreekt aan de 505.Eenvoudig maar toch mooi.Mischien wel 205ers erop ipv de 195 maar voor de rest niets anders.Alez jullie zullen dat wel zien als ie klaar is he.Hou de fotos maar in het oog.Groeten Wim.
Plaats reactie

Terug naar “50x”