505 GTD turbo.
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
schuifdak kabel.
Dag Jos.
Omdat ik tot op heden geen email adres van die mens heb bekomen heb ik vorige week zelf een oplossing gezocht en gevonden.Of ze duurzaam is weet ik nog niet.Maar mischien een oplossing voor het geval er geen originele kabels meer te vinden zijn.Omdat de buitengaine steeds het probleem vormt en bij deze kabel de buitengaine op twee plaatsen gebroken was heb ik deze vervangen door een zwarte polyamide slang die word gebruikt bij camions en remorken als luchtslang bij het remsysteem.Dat is een taaie stijve en zeer sterke gaine die vele malen sterker is dan de originele van peugeot die na de jaren broos word en breekt en of los komt aan de aandrijver.Dus het bevestigings stuk zoals ik er ééntje heb gemaakt voor de 305 van Axel weer aangepast om nu een gaine van 10mm erin te krijgen.Daarvoor een stuk hydrauliekbuis van 14mm genomen 4 cm lang.Daar was dus het probleem om de gaine te klemmen opgelost.Voor de veiligheid er een messing huls ingestoken tegen het dichtklemmen dat ook word gebruikt waneer ze luchtleiding vastzetten met moer-snijring verbinding.Dan om aan het kader te kunnen bevestigen een busje gedraaid met een gat van 18mm dat over het bestaande plastieken stuk kon en daaraan met de TIG een stuk hydrauliekbuis van 14mm gelast zodanig dat ze nog kon dicht geklemd worden met de twee klemlippen.Daar mocht het buisje niet te lang zijn want de gaine moet daar meteen een bocht van 90° maken om niet onder de hemelbekleding uit te komen.Dan de gaine nog vastgezet met een beugeltje en parkervijs en jaja het dak ging weer.Heb het al tezamen wel 30 keer geprobeerd en de gaine binnen goed gesmeerd met teflon spray.Dus nu hout vasthouden en hopen op nog zonnige dagen zodat het dak af en toe open kan.Jammer genoeg was ik die dag zo in de weer dat ik vergeten ben fotos te maken.Maar moest er iemand een gelijkaardig probleem hebben dan zet ik het wel eens op papier wat en hoe.
mvg Wim en toch bedankt voor de moeite.
Omdat ik tot op heden geen email adres van die mens heb bekomen heb ik vorige week zelf een oplossing gezocht en gevonden.Of ze duurzaam is weet ik nog niet.Maar mischien een oplossing voor het geval er geen originele kabels meer te vinden zijn.Omdat de buitengaine steeds het probleem vormt en bij deze kabel de buitengaine op twee plaatsen gebroken was heb ik deze vervangen door een zwarte polyamide slang die word gebruikt bij camions en remorken als luchtslang bij het remsysteem.Dat is een taaie stijve en zeer sterke gaine die vele malen sterker is dan de originele van peugeot die na de jaren broos word en breekt en of los komt aan de aandrijver.Dus het bevestigings stuk zoals ik er ééntje heb gemaakt voor de 305 van Axel weer aangepast om nu een gaine van 10mm erin te krijgen.Daarvoor een stuk hydrauliekbuis van 14mm genomen 4 cm lang.Daar was dus het probleem om de gaine te klemmen opgelost.Voor de veiligheid er een messing huls ingestoken tegen het dichtklemmen dat ook word gebruikt waneer ze luchtleiding vastzetten met moer-snijring verbinding.Dan om aan het kader te kunnen bevestigen een busje gedraaid met een gat van 18mm dat over het bestaande plastieken stuk kon en daaraan met de TIG een stuk hydrauliekbuis van 14mm gelast zodanig dat ze nog kon dicht geklemd worden met de twee klemlippen.Daar mocht het buisje niet te lang zijn want de gaine moet daar meteen een bocht van 90° maken om niet onder de hemelbekleding uit te komen.Dan de gaine nog vastgezet met een beugeltje en parkervijs en jaja het dak ging weer.Heb het al tezamen wel 30 keer geprobeerd en de gaine binnen goed gesmeerd met teflon spray.Dus nu hout vasthouden en hopen op nog zonnige dagen zodat het dak af en toe open kan.Jammer genoeg was ik die dag zo in de weer dat ik vergeten ben fotos te maken.Maar moest er iemand een gelijkaardig probleem hebben dan zet ik het wel eens op papier wat en hoe.
mvg Wim en toch bedankt voor de moeite.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
jean-marie.hemelings@telenet.be
kan aan veel geraken , is op zijn eigen begonnen met "french car parts"
suc6 wim
kan aan veel geraken , is op zijn eigen begonnen met "french car parts"
suc6 wim
UN JOUR PEUGEOT ,TOUJOUR PEUGEOT
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 505 GTD turbo.
nee ...
aangereden geweest en doorgeschoven?
per total?
aangereden geweest en doorgeschoven?
per total?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 505 GTD turbo.
Ja ik remde af omdat ze voor me plots stopte en stond ca 3m achter voorligger en keek meteen in spiegel en zag A6 break afkomen en wist meteen die stopt niet met alle gevolgen.Niks remspoor.In het begin wat op mijn paard tot de bestuurster zei dat ze even opzij keek op het moment dat voor haar geremd werd.Achteraf geexcuseerd tegen de dame want zoiets doe je niet met opzet.
Wagen is gans verloren gezien de schade.Morgen kan de strijd beginnen met de verzekering.Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen kan voorlopig me de partner rijden.
Wagen is gans verloren gezien de schade.Morgen kan de strijd beginnen met de verzekering.Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen kan voorlopig me de partner rijden.
Re: 505 GTD turbo.
Zonde, dat is geen leuk nieuws
Het was een zeer mooie..
Het was een zeer mooie..
Re: 505 GTD turbo.
g**miljaar das pas erg
ik zou de 2-loop uit de koffer gehaald hebben
ik zou de 2-loop uit de koffer gehaald hebben
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 505 GTD turbo.
Ja maar dat lost niks op he.Er komen moeilijke dagen aan.Wat als vervanger zoeken?Mijn hart zegt een andere GTD intercooler maar vind maar eens een zo goed als roestvrije.Ik heb nog een koetswerk staan dat bijna leeg is met wat laswerk te gebruiken maar de moed om weer zo een werk van langen adem te beginnen ontbreekt me de laatste tijd wat.Tijd brengt raad zegt men....
Re: 505 GTD turbo.
damn wim, hier wordt ne mens stil van...