1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Moderator: P-unit
1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Vanaf nu staat er een witte 205 XAD bij op de oprit.
Het is een lichte vracht, fabrieks af, maar geen multi.
Volgens de vorige eigenaar ligt er een 1.9 diesel in het vooronder, maar dat vind ik nergens terug, op geen enkel papier. (Ga ik dat niet nodig hebben voor de verzekering, eigenlijk?).
Ik heb ook nog een 205 1.1, eerst bedoeld om rijklaar te maken, nu tot donor gedegradeerd (met pijn, want motorisch en mechanisch nog best ok).
Van zodra de hele mikmak en rimram in orde is volgen er foto's.
Oh ja, het is mijn bedoeling om uiteindelijk met PPO te gaan rijden.
In welke mate en welke PPO's ben ik nog niet uit, dat zal van de aanpassingen afhangen, maar houd jullie zeker op de hoogte.
Het is een lichte vracht, fabrieks af, maar geen multi.
Volgens de vorige eigenaar ligt er een 1.9 diesel in het vooronder, maar dat vind ik nergens terug, op geen enkel papier. (Ga ik dat niet nodig hebben voor de verzekering, eigenlijk?).
Ik heb ook nog een 205 1.1, eerst bedoeld om rijklaar te maken, nu tot donor gedegradeerd (met pijn, want motorisch en mechanisch nog best ok).
Van zodra de hele mikmak en rimram in orde is volgen er foto's.
Oh ja, het is mijn bedoeling om uiteindelijk met PPO te gaan rijden.
In welke mate en welke PPO's ben ik nog niet uit, dat zal van de aanpassingen afhangen, maar houd jullie zeker op de hoogte.
Re: 205 XAD, 93'
Via het chassis nummer te weten gekomen dat het toch om een XUD7 gaat.
Geen 1.9 dus, zoals de vorige eigenaar me vertelde.
Geen 1.9 dus, zoals de vorige eigenaar me vertelde.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 205 XAD, 93'
of ze hebben ooit een ander blok er in gelegd
Re: 205 XAD, 93'
Zou ook kunnen natuurlijk.
Zijn er optische verschillen die me dat kunnen duidelijk maken?
Zijn er optische verschillen die me dat kunnen duidelijk maken?
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
da ligt er aan oude 1.9's zijn identiek van uiterlijk
jongere 1.9's hebben plastic inlaatspruitstuk...
jongere 1.9's hebben plastic inlaatspruitstuk...
-
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
1.9D is wel geleverd in de 205 hoor. Is hetzelfde blok als in een 309 Diesel en daar hebben ze dan een EGR systeem opzitten. (Vaak imports)
Dat van die inlaatspruitstukken klopt niet altijd hoor. Dat is met de franse slag door elkaar gehaald.
Kijk gewoon naar de motorcode op het blok.
Ps. ik hoop dan ook dat je een Bosch pomp hebt ?
Dat van die inlaatspruitstukken klopt niet altijd hoor. Dat is met de franse slag door elkaar gehaald.
Kijk gewoon naar de motorcode op het blok.
Ps. ik hoop dan ook dat je een Bosch pomp hebt ?
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Verkrijgbaar was ie zeker in een 205, maar volgens mijn VIN is ie zo de fabriek niet uitgekomen.
Kan het momenteel niet checken want wagen staat bij mijn schoonvader. Zolang ik mijn nummerplaten niet heb kan ie niet op de parking voor het huis en op de oprit was ik beu, constant verplaatsen als de Ford te slapen moest gelegd worden. Als de benzine gestript is van bruikbare onderdelen mag die weg. Dan heeft de diesel zijn vast en eigen staanplaatsje.
Kan het momenteel niet checken want wagen staat bij mijn schoonvader. Zolang ik mijn nummerplaten niet heb kan ie niet op de parking voor het huis en op de oprit was ik beu, constant verplaatsen als de Ford te slapen moest gelegd worden. Als de benzine gestript is van bruikbare onderdelen mag die weg. Dan heeft de diesel zijn vast en eigen staanplaatsje.
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Woensdag eindelijk platen gekregen, jippie!
Maar toen ik de wagen naar huis reed trilde die heel erg in eerste en tweede versnelling, vooral als er wat vermogen gevraagd wordt.
Het lijkt alsof dat iets mindert naarmate de wagen warm gereden is.
Heb thuis de andere velgen gelegd, maar nog steeds dat trillen, dus banden kunnen al uitgesloten worden. Cardannen lijken niet in onbalans te draaien (op zicht) en dan zou het niet erger worden wanneer er meer vermogen gevraagd word denk ik dan, of niet? Iemand ervaring met dit probleem?
ps aan den Hans: boschpomp aanwezig
Maar toen ik de wagen naar huis reed trilde die heel erg in eerste en tweede versnelling, vooral als er wat vermogen gevraagd wordt.
Het lijkt alsof dat iets mindert naarmate de wagen warm gereden is.
Heb thuis de andere velgen gelegd, maar nog steeds dat trillen, dus banden kunnen al uitgesloten worden. Cardannen lijken niet in onbalans te draaien (op zicht) en dan zou het niet erger worden wanneer er meer vermogen gevraagd word denk ik dan, of niet? Iemand ervaring met dit probleem?
ps aan den Hans: boschpomp aanwezig
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Misschien speling op een ophangrubber van de motor?
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
He, bedankt voor het meedenken!
Zou zo'n versleten rubber zich enkel laten kennen in de lage versnellingen?
Ik heb er geen ervaring mee dus hoor het graag.
Zou zo'n versleten rubber zich enkel laten kennen in de lage versnellingen?
Ik heb er geen ervaring mee dus hoor het graag.
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Ik ben maar wat aan het gissen, misschien komt Hans of Kriske wel met hun professioneel advies
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Moet wel zeggen, als ik bij stilstand ietwat gas geef trilt de auto ook.
Denk zo tussen 1000 en 1500/1700 toeren.
Zou dus best kunnen..
Denk zo tussen 1000 en 1500/1700 toeren.
Zou dus best kunnen..
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
hey
van waar zijt ge ergens?
trilt hij stilstaand ook?
groetjes
van waar zijt ge ergens?
trilt hij stilstaand ook?
groetjes
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
op ppo rijden moet zeker lukken.
de bosch injectie pompen zijn wel gekend om het beter aan te kunnen als de lucas pompen...
denk eerder dat brandstof op temperatuur houden niet al te evident zal zijn.
benieuwd naar het verloop, succes
de bosch injectie pompen zijn wel gekend om het beter aan te kunnen als de lucas pompen...
denk eerder dat brandstof op temperatuur houden niet al te evident zal zijn.
benieuwd naar het verloop, succes
Re: 1993 - Peugeot 205 XAD - Kayoka
Ben van Balen.
Op ppo rijden gaat toch niet voor de winter zijn.
Stationair trillen doet ie niet, is een aandrijvings-probleem.
Heb intussen de cardan rechts voor vervangen. Stofhoes was gescheurd dus had vermoeden dat dit het probleem was.
Moet zeggen dat het alleszins een verbetering is, maar weg niet. Zou wel eens kunnen dat de linkse cardan ook wel een slag heeft. In tweede slaat de versnellingspook ook flink heen en weer bij volgas.
Vermoed de motorrubbers maar eens checken.
Op ppo rijden gaat toch niet voor de winter zijn.
Stationair trillen doet ie niet, is een aandrijvings-probleem.
Heb intussen de cardan rechts voor vervangen. Stofhoes was gescheurd dus had vermoeden dat dit het probleem was.
Moet zeggen dat het alleszins een verbetering is, maar weg niet. Zou wel eens kunnen dat de linkse cardan ook wel een slag heeft. In tweede slaat de versnellingspook ook flink heen en weer bij volgas.
Vermoed de motorrubbers maar eens checken.