advertentie C&C reclame

2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

De 407 heeft kuren de laatste tijd...

-brandstofverbruik bijna een liter hoger dan de boordcomputer doet vermoeden (berekend verbruik bijna 7 liter bij normale rijstijl)
-regeneraties tot soms wel 3x per 100km
-verhoogd oliepeil...

lekkende verstuiver(s)? iemand suggesties?
Gertjan
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 22:11
Locatie: Roeselare

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Gertjan »

roetfiler verzadigd?
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Dries »

Hoe weet je trouwens dat hij aant regeneren is? merk je dat dan? ik heb dat nog nooit gemerkt bij mijne of werkt dat anders bij de nieuwere generatie?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

verhoogd oliepeil is gevaarlijk he, ik weet dat je moest opletten wanneer je een trekhaak plaatste dit ook kon gebeuren (de bijgeplaatste BSR module zorgde dan voor problemen)

worden er veel korte afstanden gereden?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Afstanden dagelijks 15 km heen en terug gewestwegen, maar minstens een keer per week afstanden van 30-40-50km snelweg... Trekhaaksysteem is toch volledig onafhankelijk, niet dan? Gebruikt toch alleen de signalen van de lichten, of zit ik verkeerd? gebruikt gewoon een constante plus, de canbus high-low signalen en een tussenstekker bij de achterlichten... is een bosal kabelset, geen originele

In dedonax zijn topic gelezen dat hij de motorsoftware ooit heeft laten updaten en dat zijn 407 sindsdien veel minder vaak regenereert.

Peil zit nu iets boven het maximum en, voor zover ik mij herriner zorg ik altijd dat ik onder de maximum blijf... Ik begin natuurlijk aan mezelf te twijfelen...

Plaatselijke dealer heeft zijn jaarlijks verlof, in het kort eens een afspraak maken om hem aan de pc te hangen.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Dries schreef:Hoe weet je trouwens dat hij aant regeneren is? merk je dat dan? ik heb dat nog nooit gemerkt bij mijne of werkt dat anders bij de nieuwere generatie?
Regeneren merk je bij een 1.6Hdi heel goed... je hoort hem dan zwaarder brommen en minder "stabiel" draaien, ook merk je meteen de warmte op die onder de auto uitkomt als je de deur opendoet, daarnaast worden ook de zware verbruikers ingeschakeld om de motor zwaarder te belasten (koelventilator, achterruitverwarming, ...) Koelventilator draait dan ook op volle toeren om de warmte te verdrijven.
Gertjan schreef:roetfiler verzadigd?
5000 km geleden heeft hij nog aan de pc gehangen en waren alle waardes goed. Zeg natuurlijk nooit nooit, maar dan verwacht ik meer tegenstrubbelingen, zoals meldingen en eventuele noodloop.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4710
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Darl'mat »

Velgen staan er prachtig onder.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Bedankt, ik ben er zelf ook nog altijd tevreden over! 8) Wel steeds meer aan het twijfelen om hem een drietal centimeter te verlagen... Zou heel mooi staan maar ik wil er eigelijk de nadelen niet bijnemen... :D
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Gisteren de bruggen van de verstuivers eens nagetrokken, de eerste verstuiver is kurkdroog en zat ook gewoon vast... Rond de drie andere lag wel wat vettigheid maar volgens mijn gedacht niks zorgwekkends... deze verstuivers vielen wel allemaal een slag bij te trekken... (volgens de garage natrekken op 30Nm)

Motor loopt precies rustiger nu... Als het effectief lekkende verstuivers zijn dan is het bijtrekken toch maar tijdelijk dus zullen we daar binnenkort de dichtingen maar eens van vervangen, maar ik ben toch eens benieuwd hij hij zich de komende tijd zal gedragen...
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Jurgen »

Als het niet lekt laat ze dan beter zitten! Als ge 1ne of meer hebt wat vastzitten en kapotblijven bij nutteloos losdoen dan zult ge het u beklagen.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Eindelijk een paar fatsoenlijke foto's genomen van de coupé velgen onder de sw!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Steven op za 10 jan 2015, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Joske »

Staan er dik onder. :Y :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Jurgen schreef:Als het niet lekt laat ze dan beter zitten! Als ge 1ne of meer hebt wat vastzitten en kapotblijven bij nutteloos losdoen dan zult ge het u beklagen.
Ik ben vrij zeker dat de troep die errond ligt van de verstuivers komt, nu zijn ze bijgetrokken en loopt de motor precies rustiger, minder gekletter... Zolang ze nu zo blijven, laat ik ze idd ook zitten, maar ik heb al vaker gehoord dat het na een tijd zou terugkomen als ze alleen maar bijgetrokken worden... We zien wel... Het was nog geen echte dikke zwarte drap dus heel hard zullen ze wel niet gelekt hebben zeker... Ik ben er geen expert in maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen met wat advies en gezond verstand.
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Jurgen »

Als het echt van dat harde zwarte koolaanslag is dan kunt ge best de dichtingen vervangen. Maar alvorens dit te doen de motor goed heet rijden dan komen ze er makkelijker uit!
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door _Tom_ »

en hopen dat de bussen blijven zitten
Gesloten

Terug naar “40x”